Funkcja opóźnionego usuwania w Google Merchant Center Next pomaga chronić produkty przed przypadkowym usunięciem. Jeśli system wykryje nagły spadek liczby produktów, wstrzymuje ich usunięcie, dając czas na sprawdzenie i naprawienie ewentualnych błędów w pliku danych. Dzięki temu produkty pozostaną aktywne do momentu upływu ich daty ważności, a Ty otrzymasz powiadomienie o potencjalnym problemie, co pozwala szybko zareagować i zabezpieczyć swój katalog. Gdzie znaleźć wspomnianą opcję? O tym w artykule.
Zarządzanie produktami w Google Merchant Center Next to kluczowy element dla wielu firm prowadzących sprzedaż online. Aby zapobiec przypadkowemu usunięciu produktów, Google oferuje funkcję opóźnionego usuwania, która stanowi dodatkową warstwę ochrony.
Funkcja ta monitoruje wszelkie nagłe spadki liczby produktów w źródle danych, jak np. w Arkuszu Google i uniemożliwia ich natychmiastowe usunięcie. Dzięki temu masz czas na sprawdzenie, czy brakujące dane to wynik błędu, czy rzeczywista potrzeba usunięcia produktów. Otrzymasz również powiadomienie e-mailowe, jeśli liczba produktów w twoim pliku danych znacznie spadnie, co pozwala szybko podjąć odpowiednie działania.
Otrzymasz powiadomienie o tej ochronie e-mailem, o ile wybrałeś opcję otrzymywania aktualizacji e-mailem dla alertów danych produktu. Alert pojawi się również w sekcji „Przetwarzanie” lub „Ostatnia aktualizacja” odpowiedniego źródła danych, wskazując, że ochrona produktu została uruchomiona. Alert wskazuje również liczbę produktów wykrytych w poprzednich przesłaniach.
Jeśli nie zamierzałeś usuwać chronionych produktów z kanału, sprawdź dane produktu, które zostały dodane ostatnio, pod kątem błędów, wprowadź wszelkie niezbędne poprawki i ponownie dodaj dane produktu.
Aby znaleźć wspomnianą opcję, zaloguj się na swoje konto Google Merchant Center Next i przejdź do ogólnych ustawień konta:
Znajdziesz tam opcję zabezpieczenia produktów:
Określ procenowy limit liczby produktów, które można usunąć naraz. Jeśli na przykład ustawisz wartość 50%, oznacza to, że nie będzie można usunąć naraz więcej niż 50% produktów. Dzięki temu unikniesz sytuacji, że z feedu zniknie spora część produktów. Jednocześnie będziesz mieć czas na naprawienie potencjalnego błędu.
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |