Blog

Czego się dziś nauczysz?

Od niedawna Google wstrzymuje grupy reklam, które w ciągu ostatnich 13 miesięcy nie generowały żadnej aktywności. Prawdopodobnie o tym nie wiesz, ponieważ Google nie wysyła w tej kwestii żadnych powiadomień. Informację o takiej akcji znajdziesz jedynie w historii zmian, ale jej ręczne monitorowanie jest bardzo czasochłonne. W artykule wskażę jak zautomatyzować sprawdzanie, czy takie zmiany miały miejsce i jak szybko je cofnąć. Grupy reklam wstrzymane z powodu małej aktywności - jak ponownie aktywować

W Google Analytics 4 (GA4) często występuje problem z oznaczeniem kampanii Google Ads jako "(organic)", co utrudnia śledzenie danych. Aby temu zapobiec, konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie szablonu śledzenia kampanii Google Ads. W artykule omówię kroki, które pozwalają rozwiązać ten problem i poprawić dokładność raportów, co ma kluczowe znaczenie dla monitorowania wyników kampanii reklamowych. google / cpc (organic) - jak poprawić jakość raportów w GA4

Kierowanie zoptymalizowane w sieci reklamowej to funkcja Google Ads, która automatycznie dostosowuje targetowanie, aby zwiększyć zasięg kampanii. Chociaż może być pomocne, najczęściej nie przynosi pożądanych rezultatów, dlatego warto wiedzieć, jak i gdzie je wyłączyć. W artykule przedstawię kroki, które pozwolą Ci zyskać pełną kontrolę nad kampaniami i wyłączyć kierowanie zoptymalizowane, aby lepiej dostosować reklamy do swoich potrzeb i grupy docelowej. Kierowanie zoptymalizowane w sieci reklamowej - jak i gdzie wyłączyć

W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu cyfrowego, precyzyjne śledzenie wyników kampanii reklamowych jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Jednym z narzędzi, które umożliwia dokładne monitorowanie skuteczności reklam Google Ads, jest parametr GCLID (Google Click Identifier). GCLID to unikalny identyfikator kliknięcia, który pozwala na śledzenie i przypisywanie konwersji do konkretnych kliknięć reklam, umożliwiając marketerom ocenę efektywności ich działań reklamowych. Jak automatycznie pobrać parametr GCLID i przekazać go za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej? O tym przeczytasz poniżej. Przesyłanie parametru GCLID za pomocą formularza kontaktowego

Od czerwca 2024 roku Google wstrzymuje słowa kluczowe, które mają małą aktywność, co w praktyce oznacza, że w ciągu ostatnich 13 miesięcy nie wygenerowały żadnych wyświetleń. Niestety Google nie wysyła żadnego powiadomienia o akcji tego typu, więc łatwo można to przeoczyć. Jak zatem monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymywane z powodu małej aktywności? Dominik Myślak podzielił się informacją o regule w Google Ads, które pozwala śledzić takie akcje. Szczegóły poniżej. Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

Jeśli zależy Ci, aby reklamy produktowe pojawiały się tylko na zapytania dotyczące konkretnych marek, możesz to zrobić za pomocą ręcznej kampanii produktowej i skryptu, który będzie wykluczać wszystkie zapytania, które nie zawierają wskazanych nazw i odmian marek. Pozwoli to odsiać wszystkie nietrafione oraz generyczne zapytania i zostawić tylko te, które dotyczą stricte konkretnej marki. Rozwiązanie to jest idealnie w sytuacji, gdy prowadzisz kampanie z podziałem na konkretne marki. Szczegóły poniżej. Kampania produktowa kierowana tylko na frazy brandowe - skrypt

Jeśli prowadzisz kampanie dla różnych klientów zapewne nie jest Ci obca sytuacja, że na koncie zostały wprowadzone zmiany, o których nikt Cię nie poinformował. W praktyce może to prowadzić do sytuacji, że 2 osoby zmieniają tą samą kampanie i finalnie jej efekty się pogarszają. Niestety Google domyślnie nie przesyła komunikatu o takiej akcji, więc ciężko jest to regularnie śledzić. Z pomocą przychodzi skrypt Google Ads przygotowany przez Nilsa Rooijmansa. Szczegóły poniżej. Śledzenie obcych zmian na koncie Google Ads za pomocą skryptu

Jeśli przeglądając raport wyszukiwanych haseł chcesz niektóre z nich dodać jako słowa kluczowe lub jako wykluczenia Google domyślnie ustawi je w dopasowaniu ścisłym (wykluczenia) lub dopasowaniu przybliżonym (słowa kluczowe). Jeśli chcesz naraz dodać wiele takich słów, ale w różnych dopasowaniach, musisz je ręcznie zmienić, co zajmie sporo czasu. Jak usprawnić ten proces? O tym przeczytasz poniżej. Szybka zmiana dopasowań wyszukiwanych słów kluczowych w Google Ads

Jeśli chcesz przeanalizować teksty reklam konkurencji, możesz to sprawdzić w Centrum Przejrzystości Reklam. Jeśli jest ich sporo może to być niewygodne do sprawdzania, dlatego lepiej to zrobić w Excelu. Niestety Google nie umożliwia kopiowania tekstów reklam w szybki sposób, dlatego z pomocą przychodzi narzędzie Apify, które na taki zabieg pozwala. Szczegóły poniżej. Jak skopiować teksty reklam konkurencji za pomocą Apify

Jeśli na swojej stronie internetowej posiadasz osadzone materiały video, np. z YouTube musisz je odpowiednio dostosować, aby ich wykorzystanie było zgodne z prawem. Dlaczego? YouTube, będący własnością Google LLC, podlega zasadom ochrony danych ustalonym przez amerykańską grupę. Dotyczy to również jego platformy reklamowej. DoubleClick, produkt reklamowy Google, obejmuje zaawansowane śledzenie danych użytkowników. Oznacza to, że korzystając z usług YouTube poprzez osadzanie filmów na stronach internetowych, domyślnie zbierane są pliki cookies dotyczące aktywności użytkownika niezależnie od tego, czy wyraził zgodę czy nie na Twojej witrynie. Jak to poprawić, aby tryb uzyskiwania zgody obejmował swoim działaniem materiały video osadzone na Twojej stronie internetowej? O tym przeczytasz poniżej. Osadzone materiały video a Consent Mode z Cookiebot

<