Blog

Czego się dziś nauczysz?

W Google Analytics 4 (GA4) często występuje problem z oznaczeniem kampanii Google Ads jako "(organic)", co utrudnia śledzenie danych. Aby temu zapobiec, konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie szablonu śledzenia kampanii Google Ads. W artykule omówię kroki, które pozwalają rozwiązać ten problem i poprawić dokładność raportów, co ma kluczowe znaczenie dla monitorowania wyników kampanii reklamowych. google / cpc (organic) - jak poprawić jakość raportów w GA4

Segment "Dni do konwersji lub korekty" w Google Ads to narzędzie, które pozwala reklamodawcom analizować, ile dni upływa od pierwszej interakcji użytkownika z reklamą do momentu dokonania konwersji. Dzięki tej funkcji można lepiej zrozumieć proces zakupowy klientów oraz optymalizować kampanie reklamowe pod kątem ich skuteczności. We wpisie znajdziesz szczegółowe informacje na temat tego segmentu oraz jak można go wykorzystać.
Dni do konwersji lub korekty - segment w Google Ads

W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej informacji na temat aktualizacji systemu operacyjnego iOS do wersji 17. Nowa aktualizacja ma na celu zwiększenie prywatności użytkowników poprzez ograniczenie informacji, które mogą być śledzone i gromadzone przez podmioty zewnętrzne, w szczególności poprzez parametry zapytań w adresach URL. Oznacza to, że niektóre mechanizmy śledzenia przestaną być skuteczne na urządzeniach z systemem iOS 17. Jednym z tych parametrów jest parametr autotagowania GCLID, używany w reklamach Google Ads. Zmiana ta spowoduje, że usunięty parametr nie przekaże informacji o kampanii do Google Analytics 4. Jak się przed tym zabezpieczyć? O tym poniżej. iOS 17 i zabezpieczenie kampanii przed utratą danych w GA4

Google Analytics 4 na dobre zagościł w naszym życiu, czy się nam to podoba czy nie. Jeśli korzystasz z tego narzędzia i prowadzisz kampanie Google Ads, zapewne masz połączone ze sobą oba narzędzia. Jeśli konto Google Ads zostało połączone z poziomu GA4 i na tym proces się zakończył, zapewne nie masz aktywnej opcji importu danych z GA4 do Google Ads. Poniżej pokażę Ci jak zrobić, by niektóre metryki z GA4 były widoczne w raportach Google Ads. Metryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

W dzisiejszym wpisie chciałbym poruszyć temat Google Tag Managera, a konkretnie zagadnienia jakim jest grupa wyzwalaczy. Pokażę Ci, jak w praktyczny sposób możesz wykorzystać grupę wyzwalaczy do efektywniejszego mierzenia tego, czy użytkownik czyta Twoje wpisy na blogu lub wykonuje kilka różnych akcji podczas jednej wizyty w witrynie. Szczegóły poniżej. Grupa wyzwalaczy w Google Tag Managerze - praktyczne wykorzystanie

Jeśli prowadzisz kampanię video w Google Ads, zapewne chcesz wiedzieć, czy dany materiał jest chętnie oglądany oraz które jego elementy wzbudzają największe zainteresowanie. W systemie Google Ads znajdziesz sekcję z analityką materiałów video, która pozwoli znaleźć potrzebne informacje. Jeśli jeszcze o niej nie wiesz, poniżej znajdziesz mini poradnik na ten temat. Analityka materiałów video w Google Ads

W czerwcu 2023 Google rozpocznie wycofywanie części modeli atrybucyjnych, więc już teraz warto zmienić te ustawienia w konwersjach, ponieważ będzie się to wiązać z wahaniem raportowanych konwersji. Jeśli na koncie posiadasz wiele konwersji i nie chcesz tracić czasu na edytowanie każdej z nich, możesz to zrobić masowo za pomocą kilku kliknięć. Szczegóły poniżej :) Atrybucja oparta na danych - jak ją szybko wdrożyć w wielu konwersjach jednocześnie

<