Blog

Czego się dziś nauczysz?

Analiza danych w Google Ads może być ciężka, szczególnie gdy mamy wiele wierszy ze słowami kluczowymi, grupami reklam czy innymi elementami. Do tego dochodzą kolumny z liczbą kliknięć, wyświetleń, kosztami, liczbą konwersji, kosztem konwersji, wartością konwersji, utraconym udziałem w wyświetleniach itd. Jeśli dołożymy do tego segmenty danych oraz niestandardowe kolumny, wyjdzie nam potężna tabela. Oczywiście da się to przeanalizować, ale może to zająć trochę czasu, aby znaleźć i zinterpretować odpowiednie dane. W Excelu pomocne jest formatowanie warunkowe, które koloruje komórki według ustawionych reguł. Byłoby to bardzo pomocne w panelu Google Ads. Na szczęście z pomocą przychodzi narzędzie Da Vinci Tools. Sposób na łatwiejszą analizę danych w Google Ads - Da Vinci Tools

Prowadząc kampanie Google Ads najczęściej korzystamy z automatycznego tagowania, które przekazuje wszystkie informacje z kampanii Google Ads do konta Google Analytics. Jednak jeśli korzystasz z zewnętrznego systemu analitycznego, w którym chcesz zbierać szczegółowe dane o kliknięciach w reklamy, musisz zastosować tagowanie ręczne (manualne). W przypadku wielu kampanii, ręczne dodawanie parametrów tagowania do każdego adresu URL w reklamie jest uciążliwe i bardzo czasochłonne. Jak zatem to usprawnić? O tym poniżej. Tagowanie ręczne (manualne) - sposoby dodawania oraz automatyzacji

<