Blog

Czego się dziś nauczysz?

Od dobrych kilku lat widać, że Google idzie w kierunku rozwoju systemu reklamowego pod kątem video. Pojawiają się nowe formaty reklamowe, które pozwalają efektywniej pozyskiwać potencjalnych klientów. Jednak nadal główną barierą pozostaje samo utworzenie materiału reklamowego, które często postrzegane jest jako czasochłonne oraz bardzo kosztowne. Jeśli mówimy o profesjonalnym materiale, nagrywanym w studio, jest to prawdą. Niemniej na potrzeby reklamy wcale nie potrzeba materiału tego typu. Jak więc przygotować taki materiał za darmo? O tym we wpisie poniżej :) Jak za darmo stworzyć video reklamowe w Google Ads

Standardowa kampania w sieci wyszukiwania kierowana jest na słowa kluczowe i analogiczny odpowiednik takiej kampanii mamy również w serwisie YouTube. Są to tzw. reklamy In-Feed i wyświetlają się w wynikach wyszukiwania YouTube, na karcie "Warte obejrzenia" oraz na stronie głównej aplikacji YouTube. Jeśli mowa o kierowaniu po słowach kluczowych, to z punktu widzenia optymalizacji istotny będzie raport wyszukiwanych haseł. Gdzie go znaleźć oraz dlaczego koszty wyszukiwanych haseł nie zgadzają się z całościowymi kosztami kampanii In-Feed? O tym poniżej. Reklamy wideo In-Feed - gdzie znaleźć raport wyszukiwanych haseł - wykluczanie miejsc docelowych

Ostatnio na grupie pojawił się link do artykułu o poważnym błędzie w kampaniach Performance Max, o którym Google nie mówi. Osobiście nie nazwałbym tego błędem, tylko celowym działaniem, szczególnie że dotyczy kampanii opartych na inteligentnym określaniu stawek, a tam reklamodawcy zawsze mają mniej opcji do wyboru. Mowa o opcjach lokalizacji, których brakuje w kampaniach Performance Max. W tym artykule chciałbym dzisiaj poruszyć temat raportów lokalizacji oraz tego, jak je poprawnie odczytywać. Na końcu znajdziesz również plik do pobrania (myślę, że się przyda w przypadku kampanii Performance Max ;) ). Zaczynamy! Kampanie Performance Max - ile jest prawdy w raporcie lokalizacji 

Google coraz mocniej naciska w kwestii stosowania dopasowania przybliżonego, które ma przynosić lepsze rezultaty kampanii. Takie komunikaty widzimy również w rekomendacjach na kontach Google Ads. Niestety dopasowanie te niesie ze sobą konieczność większego skupienia na wykluczeniach, ponieważ nierzadko reklama pojawia się po frazach, które nie są trafne. Zdarza się również, że wiele fraz pasuje bardzo dobrze do oferowanego produktu/usługi. W tym wpisie chciałbym przedstawić rozwiązanie, które pozwoli Ci wyświetlić reklamy tylko na synonimy słów kluczowych oraz frazy pokrewne. Dopasowanie przybliżone - jak wyświetlić reklamy tylko na synonimy i frazy pokrewne

Kampanie Performance Max stają się coraz popularniejsze w użytku, głównie za sprawą nadchodzącej aktualizacji inteligentnych kampanii produktowych oraz kampanii lokalnych, co jakby nie patrzeć, jest wymuszone przez Google. Pojawiają się pytania odnośnie tego, jak optymalizować takie kampanie. W tym wpisie znajdziesz informacje jak porównać skuteczność poszczególnych grup zasobów w ramach jednej kampanii typu Performance Max. Kampanie Performance Max - jak porównać skuteczność grup zasobów

W grudniu 2021 Google wprowadził ulepszone kolumny niestandardowe, które pozwalają na tworzenie bardziej zaawansowanych metryk. Wcześniej istniała możliwość tworzenia ich dość podstawowych wersji. Niestety w branży obeszło się to bez echa, dlatego postanowiłem wrócić do tego temu i przedstawić przykłady zastosowania kolumn niestandardowych, zarówno tych z prostymi metrykami jak i tymi bardziej zaawansowanymi. Niektóre z nich zostaną przedstawione w formie tekstowej i będą gotowe do skopiowania, więc jeśli uważasz, że będą Ci pomocne podczas analizy danych, śmiało je skopiuj i dodaj na swoim koncie Google Ads. Kolumny niestandardowe - przykłady zastosowania

Pod koniec stycznia Google ogłosił, że inteligentne kampanie produktowe (Smart Shopping Campaigns) zostaną zaktualizowane do kampanii typu Performance Max. W branży dało się słyszeć wiele negatywnych głosów na ten temat i w sumie sam byłem jednym z nich. Google stawia reklamodawców przed faktem dokonanym, więc warto się do tego przygotować. Poniżej znajdziesz mini poradnik na temat kampanii Performance Max z instrukcją, jak je ustawić oraz na co uważać. Performance Max

Niedawno Google ogłosił, że inteligentne kampanie produktowe (Smart Shopping) zostaną przekształcone w kampanie Performance Max. Nowa wersja kampanii niestety nie daje dużych możliwości do analizy i zdajemy się w pełni na działanie automatu. W przypadku inteligentnych kampanii produktowych nadal możemy uzyskać trochę danych na temat miejsc wyświetlania reklam. Jak to zrobić? O tym poniżej. Smart Shopping - jak uzyskać więcej danych

Analiza danych w Google Ads może być ciężka, szczególnie gdy mamy wiele wierszy ze słowami kluczowymi, grupami reklam czy innymi elementami. Do tego dochodzą kolumny z liczbą kliknięć, wyświetleń, kosztami, liczbą konwersji, kosztem konwersji, wartością konwersji, utraconym udziałem w wyświetleniach itd. Jeśli dołożymy do tego segmenty danych oraz niestandardowe kolumny, wyjdzie nam potężna tabela. Oczywiście da się to przeanalizować, ale może to zająć trochę czasu, aby znaleźć i zinterpretować odpowiednie dane. W Excelu pomocne jest formatowanie warunkowe, które koloruje komórki według ustawionych reguł. Byłoby to bardzo pomocne w panelu Google Ads. Na szczęście z pomocą przychodzi narzędzie Da Vinci Tools. Sposób na łatwiejszą analizę danych w Google Ads - Da Vinci Tools

<