Jeśli prowadzisz kampanie Google Ads oparte na strategiach automatycznego ustalania stawek, na pewno zaskoczyło i zaniepokoiło Cię to, że niektóre kliknięcia są bardzo drogie, czasami wręcz bliskie progu rentowności. O ile w maksymalizacji liczby konwersji (z docelowym CPA) i maksymalizacji wartości konwersji (z docelowym ROAS-em) nie można ustawić limitu maksymalnej stawki za kliknięcie, o tyle już w strategiach portfolio taka możliwość istnieje. Szczegóły poniżej.
W raporcie kampanii możesz sprawdzić uśrednione stawki za kliknięcie, ale gdy wejdziesz do raportu z poszczególnymi wyszukiwanymi hasłami i wybierzesz konkretny dzień, to zobaczysz, że często realne koszty pojedynczych kliknięć są dość wysokie. Na poniższym screenie widać, że średni koszt w kampanii wyniósł 1,6zł, ale niektóre słowa kluczowe generowały kliknięcia, za które płacimy prawie 8zł.
W ustawieniach kampanii Google Ads możesz wybrać różne strategie automatycznego ustalania stawek, ale tylko w dwóch możesz ustawić limit maksymalnej stawki za kliknięcie:
- maksymalizuj liczbę kliknięć
- docelowy udział w wyświetleniach
Co w przypadku, jeśli korzystasz ze strategii maksymalizacji liczby konwersji lub maksymalizacji wartości konwersji? Domyślnie z poziomu kampanii nie masz możliwości ustawienia limitu maksymalnej stawki za kliknięcie, ale z pomocą przychodzi ustawienie strategii portfolio.
Poniżej znajdziesz video, w którym pokazuję jak to zrobić.
Jeśli wolisz wersję pisaną, to poniżej instrukcja :)
Przejdź do sekcji NARZĘDZIA I USTAWIENIA, a następnie wybierz STRATEGIE USTALANIA STAWEK. Odpowiednikiem maksymalizacji liczby konwersji będzie strategia DOCELOWY CPA, a maksymalizacji wartości konwersji strategia DOCELOWY ROAS. Wybierz strategię, która odpowiada Twoim celom. Następnie zobaczysz okno z ustawieniami strategii.
Wpisz nazwę strategii, wybierz właściciela (konto MCK lub zwykłe konto Google Ads), określ docelowy koszt pozyskania (CPA) i wybierz limit maksymalnej stawki za kliknięcie (możesz również określić limit minimalnej stawki za kliknięcie). Na końcu pozostaje zapisanie strategii. Gdy to zrobisz przejdź do widoku listy dostępnych strategii portfolio. Wybierz tą, która została utworzona i na dole (w ustawieniach) dodaj strategię do wybranej kampanii.
Na końcu pozostaje zapisanie zmian.
Korzystając ze strategii portfolio ustalania stawek w Google Ads będziesz mieć dostęp do jej historii skuteczności, co pozwoli na szybką analizę skuteczności jej działania.
Jeśli prowadzisz kampanie Performance Max, niestety nie skorzystasz z tej opcji, ponieważ strategie portfolio nie są wspierane przez kampanie PM, ale w innych kampaniach na pewno będzie możliwość, aby to przetestować :) Powodzenia!
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |
6 komentarzy
Łukasz Kalbarczyk
3 marca 2023 at 10:40
Czy automatyczne ustalanie stawek włączasz po osiągnięciu konkretnej ilości MAKROkonwersji, czy włączasz od razu?
Spotkałem się z rekomendacjami, by max. wartości konwersji włączać po osiągnięciu 30 konwersji miesięcznie, ROA po osiągnięciu 50 konwersji. Czy możesz się odnieść? :)
Marcin Wsół
4 marca 2023 at 05:28
Zależy od przypadku, nie mam na to sztywnej reguły. Trochę to już robię na wyczucie :) ale zdarza się, że przy 20-30 konwersjach przechodzę na inną strategię.
Mateusz
23 czerwca 2023 at 16:59
Cześć, cchciałem ustawić maksymalizacje liczby konwersji z limitem stawki ale bruździ mi tu konieczność ustawienia docelowego CPA. Czy da się to jakoś ominać? https://uploads.disquscdn.com/images/7b99eea532f77e47e98f029ac672ebc8ce6d354a2d76e198275ae91199af889e.png
Marcin Wsół
26 czerwca 2023 at 07:27
hm, dziwnie to wygląda, bo w strategii portfolio ‘maksymalizuj liczbę konwersji’ nie ma możliwości ustawienia limitu stawek
Mateusz
26 czerwca 2023 at 08:17
Właśnie jeśli podam docelowe CPA to jest możliwość zadeklarowania limitu stawki. Bez CPA nie ma takiej mozliwości. Z tym, że dodawanie to docelowego CPA wydaje się bez sensu, od tego mamy przecież inna strategie niekoniecznie maksymalizację liczby konwersji
Marcin Wsół
26 czerwca 2023 at 08:22
masz rację, właśnie się przeklikałem – faktycznie musisz podać jakąś wartość i wtedy wyskakują dodatkowe opcje, nieźle to ukryli :)
także niestety musisz podać stawkę doc. CPA, żeby dodać limity stawek CPC :(