Google Tag ManagerTips&TricksPrzesyłanie parametru GCLID za pomocą formularza kontaktowego

21 sierpnia 20244

W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu cyfrowego, precyzyjne śledzenie wyników kampanii reklamowych jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Jednym z narzędzi, które umożliwia dokładne monitorowanie skuteczności reklam Google Ads, jest parametr GCLID (Google Click Identifier). GCLID to unikalny identyfikator kliknięcia, który pozwala na śledzenie i przypisywanie konwersji do konkretnych kliknięć reklam, umożliwiając marketerom ocenę efektywności ich działań reklamowych. Jak automatycznie pobrać parametr GCLID i przekazać go za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej? O tym przeczytasz poniżej.

Przesyłanie parametru GCLID za pomocą formularza kontaktowego

Dla wielu małych firm i marketerów wyzwaniem może być prawidłowe przechwytywanie i wykorzystywanie tego parametru w celu optymalizacji kampanii. W tym artykule przedstawię, jak efektywnie wyciągnąć parametr GCLID z adresu URL reklamy i przesłać go za pomocą formularza na stronie internetowej. Omówię, jak dodać ukryte pole do formularza, używać JavaScriptu do przechwytywania parametru. Dzięki tym wskazówkom, będziesz mógł skutecznie monitorować swoje kampanie Google Ads i maksymalizować ich zwrot z inwestycji.

Zaloguj się do Google Tag Managera, dodaj nowy tag wybierając jego typ – NIESTANDARDOWY KOD HTML. Następnie wklej poniższy kod w pole HTML:

<script>

function getParam(p) {
var match = RegExp('[?&]' + p + '=([^&]*)').exec(window.location.search);
return match && decodeURIComponent(match[1].replace(/\+/g, ' '));
}

function getExpiryRecord(value) {
var expiryPeriod = 90 * 24 * 60 * 60 * 1000; // 90 day expiry in milliseconds

var expiryDate = new Date().getTime() + expiryPeriod;
return {
value: value,
expiryDate: expiryDate
};
}

function addGclid() {
var gclidParam = getParam('gclid');
var gclidFormFields = ['gclid_field', 'foobar']; // all possible gclid form field ids here
var gclidRecord = null;
var currGclidFormField;

var gclsrcParam = getParam('gclsrc');
var isGclsrcValid = !gclsrcParam || gclsrcParam.indexOf('aw') !== -1;

gclidFormFields.forEach(function (field) {
if (document.getElementById(field)) {
currGclidFormField = document.getElementById(field);
}
});

if (gclidParam && isGclsrcValid) {
gclidRecord = getExpiryRecord(gclidParam);
localStorage.setItem('gclid', JSON.stringify(gclidRecord));
}

var gclid = gclidRecord || JSON.parse(localStorage.getItem('gclid'));
var isGclidValid = gclid && new Date().getTime() < gclid.expiryDate;

if (currGclidFormField && isGclidValid) {
currGclidFormField.value = gclid.value;
}
}

window.addEventListener('load', addGclid);

</script>

Kod pozwala przechwytywać i przechowywać identyfikator GCLID. Następnie ustaw regułę ALL PAGES i wyeksportuj zmiany w kontenerze.

Przesyłanie parametru GCLID za pomocą formularza kontaktowego

W formularzu kontaktowym na swojej stronie musisz dodać ukryte pole, które będzie przekazywać parametr GCLID. Może to wyglądać następująco:

<form action="" name="myForm">
      Name: <input type="text" name="name">
      <input type="hidden" id="gclid_field" name="gclid_field" value="">
      <input type="submit" value="Submit Form" name="btnSubmit">
</form>

Kluczowy jest fragment:

<input type="hidden" id="gclid_field" name="gclid_field" value="">

Jeśli posiadasz stronę na WordPressie, wdrożenie może wyglądać następująco:

Przesyłanie parametru GCLID za pomocą formularza kontaktowego

Gdy dodasz wspomniany fragment kodu, przejdź do zakładki ADRES E-MAIL i w treści maila dodaj odnośnik do ukrytego pola. W tym przypadku będzie to GCLID – [gclid_field]. Teraz pozostaje zapisać zmiany.

Przesyłanie parametru GCLID za pomocą formularza kontaktowego

Na końcu trzeba przetestować, czy przechwytywanie i przekazywanie parametru GCLID działa. W tym celu wejdź na swoją stronę i do adresu URL dopisz fragment z przykładowym parametrem GCLID, np. marcinwsol.pl/?gclid=123456789. Następnie wypełnij formularz kontaktowy:

Przesyłanie parametru GCLID za pomocą formularza kontaktowego

W formularzu nie widać pola z parametrem GCLID, ponieważ jest ono ukryte, ale po wysłaniu formularza odbiorca otrzyma wiadomość w takiej postaci:

Przesyłanie parametru GCLID za pomocą formularza kontaktowego

Na końcu wiadomości został dodany parametr GCLID, który został przekazany za pomocą ukrytego pola.

Do czego można to wykorzystać? Jeśli chcesz optymalizować kampanie tylko pod formularze, które realnie przyniosły Ci klientów, możesz w ten sposób zbierać parametry GCLID, by później importować je jako konwersje offline z przypisaną wartością. System Google Ads będzie miał znacznie lepsze jakościowo dane do optymalizacji kampanii.

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

4 komentarze

  • Adrian

    28 sierpnia 2024 at 10:06

    Fajnie gdyby Pan zrobił materiał jak w prosty sposób skonfigurować konwersje offline na podstawie tego przykładu.
    Dziękuje za ten materiał.

    Reply

    • Marcin Wsół

      28 sierpnia 2024 at 11:37

      Dziękuję za komentarz. Mam w planach taki wpis :)

      Reply

  • Ania

    29 sierpnia 2024 at 12:16

    Dzięki za ten wartościowy wpis, również z niecierpliwością czekam na artykuł o konfiguracji konwersji offline! :)

    Reply

    • Marcin Wsół

      29 sierpnia 2024 at 12:17

      dzięki :)

      Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds