Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (30.05.2024 – 12.06.2024)

12 czerwca 20240

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (30.05.2024 – 12.06.2024).

Nowości i zmiany w Google Ads (30.05.2024 – 12.06.2024)

✔️ Wyświetlenia wideo w raporcie ścieżek konwersji (11.06.2024)

Co nowego?

Wyświetlenia wideo są teraz uwzględniane w raporcie ścieżek konwersji, co pozwala lepiej zrozumieć rolę Youtube w strategii marketingowej. Wcześniej w tym raporcie umieszczano tylko konwersje po kliknięciu i wyświetleniu angażującym.

Wyświetlenia wideo w raporcie ścieżek konwersji

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/jordan-fry_youtube-ppc-googleads-activity-7206319164561506305-XOq8

✔️ Aktualizacje modeli atrybucji w GA4 (10.06.2024)

Co się zmienia?

W ciągu najbliższych dwóch tygodni Google zaktualizuje modele atrybucji w GA4, aby poprawić dokładność udziału w konwersji w kampaniach w płatnym wyszukiwaniu.

Obecnie konwersje, które należy przypisać płatnym wyszukiwaniom, czasami są błędnie przypisywane do bezpłatnych wyników wyszukiwania. Dzieje się tak, gdy parametr „gclid” (identyfikujący kliknięcie w płatnych wynikach wyszukiwania) nie jest zachowywany podczas wszystkich odsłon strony.

Dzięki tej aktualizacji Google dostosowuje sposób przypisywania konwersji, aby zapewnić dokładne rejestrowanie informacji o kampanii w przypadku pierwszego zdarzenia na każdej stronie. Jeśli użytkownik opuści witrynę i powróci innym kanałem, atrybucja zostanie odpowiednio zaktualizowana.

Ta zmiana może zwiększyć liczbę konwersji przypisanych do płatnego wyszukiwania, co może mieć wpływ na wydatki na kampanię reklamową.

⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/9164320#061024

✔️ Canva dla Google Ads (07.06.2024)

Co nowego?

Canva uruchamia wsparcie dla kreacji w kampaniach Google Ads. Dzięki łatwym w użyciu szablonom można szybko przygotować grafiki w formatach wymaganych do kampanii Performance Max.

Canva dla Google Ads

⇒ Źródło: https://www.canva.com/google-performance-max-ads/

✔️ Nowa sieć – Google TV Network (07.06.2024)

Co nowego?

Dzięki uruchomieniu sieci Google TV reklamodawcy mają możliwość dotarcia do większej liczby widzów na dużym ekranie. Google TV udostępnia ukierunkowane zasoby wideo typu In-Stream na ponad 20 milionach aktywnych miesięcznie urządzeń Google TV i innych urządzeń z systemem Android TV.

Co więcej?

Sieć Google TV oferuje zasoby wideo typu In-Stream w ponad 125 kanałach wbudowanych w Google TV, w tym transmisje sportowe na żywo, pełnometrażowe programy telewizyjne i filmy.

Obecnie sieć Google TV oferuje podstawowe formaty reklam CTV, w tym reklamy niemożliwe do pominięcia i 6-sekundowe reklamy w przerywnikach.

Dostępność

Sieć Google TV jest dostępna bezpośrednio za pośrednictwem Google Ads i Google Display & Video 360, co pozwala planować, kupować i mierzyć kampanie Google TV równolegle z istniejącymi cyfrowymi kampaniami wideo.

Nowa sieć - Google TV Network

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/meet-the-google-tv-network

✔️ Aktualizacja programu weryfikacji reklamodawców (07.06.2024)

Co nowego?

W czerwcu 2024 r. Google zaktualizuje program weryfikacji reklamodawców, dodając nową opcjonalną weryfikację w celu sprawdzenia powiązania reklamodawcy/osoby fizycznej z weryfikowaną organizacją. Niezakończenie nowego procesu weryfikacji nie pociągnie za sobą żadnych negatywnych konsekwencji.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/14875612

✔️ Zmiany na platformie Skillshop (06.06.2024)

Co się zmienia?

1. W ramach usługi Skillshop Google udostępnia nową platformę skoncentrowaną na szkoleniach i certyfikatach dotyczących Google Ads, Google Marketing Platform, Google Analytics, Authorized Buyers, Google Ad Managera oraz Google AdMob.

Certyfikaty i informacje o postępach szkoleń zostały przeniesione tutaj: https://skillshop.docebosaas.com

2. Inne tematy dostępne w usłudze Skillshop (takie jak Grow with Google i Google for Education) nie zostały przeniesione.

Nagrody i informacje o postępach szkoleń znajdują się tutaj: https://skillshop.exceedlms.com/student/catalog

3. Do logowania się na obie platformy można używać tego samego konta Google, które było wcześniej wykorzystywane w usłudze Skillshop.

⇒ Źródło 1 : mailing Google

⇒ Źródło 2 : https://support.google.com/skillshop/answer/14779996

✔️ Rekomendacji marki w Google Ads (06.06.2024)

Co nowego?

Rekomendacje marki obsługiwane przez Google AI są już dostępne na stronie Rekomendacje w Google Ads.

To nowy dodatek obejmuje zarówno kampanie zwiększające świadomość, jak i rozważania zakupu i będzie pojawiać się obok istniejących rekomendacji dotyczących wydajności w kampaniach opartych na koszcie działania, zapewniając reklamodawcom pełną ścieżkę opcji optymalizacji do zastosowania.

Co więcej?

Rekomendacji marki podzielone zostały na następujące kategorie:

– Reklamy i zasoby

– Stawki i budżety

– Słowa kluczowe i targetowanie

– Pomiar

Rekomendacji marki w Google Ads

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14997100

✔️ Sekcja Wyniki w Google Merchant Center zmienia się w sekcję Analityka (06.06.2024)

Co się zmienia?

Google zmienia nazwę sekcji Wyniki w standardowym interfejsie Google Merchant Center na Analitykę, aby dostosować ją do interfejsu Google Merchant Center Next.

Sekcja Wyniki w Google Merchant Center zmienia się w sekcję Analityka

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-06/performance-section-renamed-to-analytics-in-merchant-center

✔️ Nowa wersja interfejsu Google Ads API – 17 (05.06.2024)

Co nowego?

Google ogłasza wydanie wersji 17 interfejsu API Google Ads. Aby móc korzystać z niektórych funkcji wersji 17, należy zaktualizować biblioteki klienckie i kod klienta. Zaktualizowane biblioteki klienta i przykłady kodu zostaną opublikowane w przyszłym tygodniu.

⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2024/06/announcing-v17-of-google-ads-api.html

✔️ Reguły atrybutów w Merchant Center Next (04.06.2024)

Co nowego?

W artykułach pomocy Google pojawił się nowy wpis o regułach atrybutów w kontekście Merchant Center Next. Jest to odpowiednik reguł pliku danych w klasycznym Google Merchant Center. To oznacza, że niedługo można się spodziewać wspomnianej funkcji na kontach Merchant Center Next.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14994083

✔️ Uproszczony sposób ustawiania dopasowania treści (03.06.2024)

Co się zmienia?

Google ujednolica i upraszcza oferowane opcje dopasowania treści. W tym celu ulepszono etykiety treści i wykluczanie tematów na poziomie konta, kampanii oraz grupy reklam.

Co to oznacza w praktyce?

1. Wykluczenia etykiet treści DL-G, DL-PG, DL-T, DL-MA oraz „Treści nieoznaczone” nie będą już dostępne dla reklam w YouTube, ale będzie można nadal z nich korzystać w przypadku zasobów reklamowych w sieci reklamowej.

2. Wykluczenia „Osadzone filmy w YouTube”, „Filmy w YouTube transmitowanie na żywo” oraz „Treści odpowiednie dla rodzin” w kampaniach wideo nie będą już obsługiwane na poziomie kampanii, ale pozostaną dostępne na poziomie konta.

3. Wiele tematów będzie można nadal wykluczać na poziomie kampanii i grupy reklam.

4. Wymienione wyżej zmiany będą miały zastosowanie zarówno do kampanii dotychczasowych, jak i utworzonych w przyszłości.

Kiedy?

Od września 2024 r.

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ Custom Feed Matching (niestandardowe dopasowywanie plików danych) (03.06.2024)

Co nowego?

Opis nowej funkcji pojawił się niedawno na stronach pomocy Google Merchant Center. Custom Feed Matching umożliwia użytkownikom dołączenie dodatkowego źródła danych (pliku danych) do podstawowego źródła danych przy użyciu atrybutów innych niż atrybut identyfikatora, takich jak marka lub typ produktu. Może być przydatne do dodania dodatkowych atrybutów produktu w oparciu o te identyfikatory.

Custom Feed Matching (niestandardowe dopasowywanie plików danych)

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7203312124461219841

✔️ Aktualizacja programu certyfikacji modułu do śledzenia kliknięć (31.05.2024)

Co się zmienia?

Google dostosowuje okres składania wniosków w programie certyfikacji modułu do śledzenia kliknięć. Zgłoszenia będą teraz przyjmowane corocznie od 1 września do 30 listopada, począwszy od 2024 r. i później.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/14987585

✔️ Zakończenie przejścia na nowy wygląd interfejsu Google Ads (30.05.2024)

Co się zmienia?

30 sierpnia 2024 r. nowy wygląd interfejsu Google Ads zostanie wdrożony na wszystkich rynkach, a stary wygląd Google Ads zostanie wyłączony.

Zakończenie przejścia na nowy wygląd interfejsu Google Ads

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14994083

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds