Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (27.06.2024 – 10.07.2024).
✔️ Słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym jako domyślne ustawienie (09.07.2024)
Co się zmienia?
Podczas tworzenia kampanii w sieci wyszukiwania opcja słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym jest domyślnie włączona. Wcześniej była domyślnie wyłączona. Warto mieć to na uwadze podczas tworzenia kampanii.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Migracja do nowej etykiety pliku danych (09.07.2024)
Co się zmienia?
Google wysyła e-maile do reklamodawców, informując ich, że jeśli obecnie korzystają z kraju sprzedaży w ustawieniach pliku danych, nastąpi migracja do funkcjonalności etykiety pliku danych.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-merchant-center-google-ads-country-of-sale-37692.html
✔️ Reklamy w nawigacji Google Maps (09.07.2024)
Co nowego?
Google testuje reklamy podczas używania nawigacji Google Maps. Reklama umożliwia dodanie punktu na trasie podróży.
✔️ Zmiana sposobu zbierania i wykorzystywania udostępnianych przez reklamodawcę danych o konwersjach (08.07.2024)
Co się zmienia?
Wkrótce zmieni się to, w jaki sposób Google zbiera i wykorzystuje dane reklamodawcy w Merchant Center.
Google będzie teraz rejestrować wszystkie konwersje z witryny, łącznie z tymi pochodzącymi z kliknięć wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google i innych źródłach.
Dzięki temu reklamodawca zyska lepsze raporty dotyczące danych o skuteczności, co pozwoli mu podejmować trafniejsze decyzje biznesowe.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Nowe narzędzie – EC Assist (05.07.2024)
Co nowego?
Google opublikował rozszerzenie do przeglądarki Chrome o nazwie EC Assist, którego celem jest pomoc reklamodawcom w rozwiązywaniu problemów z konfiguracją konwersji rozszerzonych.
Jak to działa?
Najpierw reklamodawcy muszą zainstalować rozszerzenie EC Assist dla Chrome i przeprowadzić konwersję testową na swojej stronie internetowej. EC Assist identyfikuje następnie potencjalne problemy i sugeruje kolejne kroki w celu prawidłowego skonfigurowania konwersji rozszerzonych.
⇒ Źródło: https://chromewebstore.google.com/detail/ec-assist/ocbgeehdokdphajhdlbklbccnlknjnai
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących wymogów dotyczących ujawniania treści syntetycznych (01.07.2024)
Co się zmienia?
W lipcu 2024 r. Google zaktualizuje wymagania dotyczące ujawniania treści syntetycznych zgodnie z Polityką dotyczącą treści politycznych. Reklamodawcy mają teraz obowiązek ujawniać reklamy wyborcze zawierające treści syntetyczne lub zmienione cyfrowo, które nieautentycznie przedstawiają prawdziwe lub realistycznie wyglądające osoby lub wydarzenia, zaznaczając pole wyboru w sekcji „Treści zmienione lub syntetyczne” w ustawieniach kampanii.
Co więcej?
W przypadku poniższych formatów Google wygeneruje następnie informacje w reklamie na podstawie tego pola wyboru, a reklamodawcy nie mają obowiązku dołączania własnych informacji w reklamie.
– feed na telefonach komórkowych
– formaty shorts na telefonach komórkowych
– In-Stream (komputery, telefony komórkowe, internet mobilny i ekrany telewizorów)
W przypadku wszystkich innych formatów reklamodawca jest odpowiedzialny za zaznaczenie pola wyboru i podanie widocznych informacji. Ujawnienie informacji musi być jasne i rzucające się w oczy oraz musi zostać umieszczone w miejscu, w którym użytkownicy mogą je zauważyć. Dopuszczalny język informacji będzie się różnić w zależności od konkretnego kontekstu reklamy, ale niektóre przykłady mogą obejmować:
– treść zmieniona lub syntetyczna
– ten dźwięk został wygenerowany komputerowo
– ten obraz nie przedstawia prawdziwych wydarzeń
– ta treść wideo została wygenerowana syntetycznie
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15142358
✔️ Sygnały w kampaniach promujących aplikację (01.07.2024)
Co nowego?
W kampaniach promujących aplikacje pojawiła się opcja dodania sygnałów dotyczących odbiorców.
✔️ Aktualizacja zasad: nowe zasady dotyczące danych konwersji w Google Merchant Center (01.07.2024)
Co się zmienia?
W nadchodzących miesiącach Google Merchant Center zacznie śledzić więcej zdarzeń konwersji poza zdarzeniami konwersji przypisanymi kliknięciom bezpłatnych informacji w Zakupach Google, w tym konwersjom przypisanym kliknięciom w wynikach wyszukiwania i innych źródłach.
Google Merchant Center wprowadziło tę zmianę, aby lepiej raportować dane o konwersjach i optymalizować zakupy w Google dla produktów reklamodawcy.
Co więcej?
Jeśli reklamodawca chce, aby Google całkowicie przestał śledzić dane konwersji w Merchant Center, może wyłączyć ustawienie konwersji w Merchant Center lub Shopify albo odłączyć swoje konta Google Analytics i Merchant Center.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14784492
✔️ Reguły pliku danych i dodatkowe pliki danych w Google Merchant Next (30.06.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Merchant Center Next można włączyć reguły pliku danych i dodatkowe pliki danych (sekcja Dodatki). Obie funkcje są teraz zgrupowane w dodatku Zaawansowane zarządzanie źródłami danych.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-06/feed-rules-and-supplemental-feeds-live-in-merchant-next
✔️ Rozszerzenie programu Product Studio na nowe kraje i nowe funkcje (30.06.2024)
Co nowego?
Product Studio rozszerzyło swoją działalność na sprzedawców z Wielkiej Brytanii, Indii i Japonii!
Teraz sprzedawcy posiadający konta Merchant Center Next z siedzibą w USA, Wielkiej Brytanii, Kanady, Australii, Indii i Japonii mają dostęp do pakietu bezpłatnych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, które pomogą tworzyć wysokiej jakości obrazy, które można wykorzystać w swoich kanałach marketingowych.
Dodatkowe funkcje
1. Przesyłanie pliku: można teraz przesłać nowy obraz produktu bezpośrednio do Product Studio. Po wygenerowaniu scen studyjnych lub lifestylowych można dodać obrazy do swojego sklepu internetowego lub pobrać je w celu wykorzystania w swoich kanałach marketingowych.
2. Nowe motywy: wprowadzono nowe szablony motywów sezonowych, dzięki czemu można teraz szybko i bez wysiłku aktualizować zdjęcia produktów, dodając sceny ślubne i wakacyjne.
3. Nadchodzące funkcje: przekształcanie statycznych obrazów w przyciągające wzrok filmy oraz możliwość natychmiastowego generowania elementów wizualnych pasujących do stylu marki na podstawie jednego obrazu referencyjnego.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/15143504
✔️ Google wycofuje funkcję continuous scrolling (27.06.2024)
Co się zmienia?
Google wycofuje funkcję ciągłego przewijania wyników wyszukiwania, najpierw na komputerach stacjonarnych od 25 czerwca 2024 r., a później na urządzeniach mobilnych.
Ciągłe przewijanie pojawiło się na urządzeniach mobilnych w październiku 2021 r., a później na komputerach stacjonarnych w grudniu 2022 r.
Zamiast tego wyszukiwarka powróci do klasycznego paska paginacji na dole strony wyników wyszukiwania.
Dlaczego?
Google wprowadził tę zmianę, aby zwiększyć szybkość dostarczania wyników wyszukiwania, zauważając, że ciągłe przewijanie nie zwiększyło znacząco zadowolenia użytkownika.
Usunięcie ciągłego przewijania w SERPach może prowadzić do zmniejszenia liczby wyświetleń reklam na sesję, ponieważ użytkownicy rzadziej przewijają wiele stron wyników. Ta zmiana może potencjalnie zwiększyć widoczność i CTR najpopularniejszych reklam, jednocześnie zmniejszając widoczność reklam umieszczonych niżej na stronie.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-06/google-ends-continuous-scroll-in-search-results