Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (27.01.2022 – 09.02.2022).
✔️ Google testuje wypunktowania w reklamach tekstowych (09.02.2022)
Co nowego?
Google testuje wyświetlanie opisów reklam oraz niektórych rozszerzeń w formie wypunktowań. Google potwierdza te testy, ale nie zdradza innych szczegółów tego eksperymentu.
⇒ Źródło: https://searchengineland.com/google-tests-bulleted-lists-in-ads-380152
✔️ Google Ads API v10 wchodzi do powszechnego użytku (09.02.2022)
Co nowego?
Google ogłosił wydanie 10 wersji interfejsu Google Ads API. Aby korzystać z niektórych funkcji v10 należy zaktualizować biblioteki klienta i kod klienta. Zaktualizowane biblioteki klienta i przykłady kodu zostaną opublikowane w przyszłym tygodniu.
Co zawiera v10?
– kampanie inteligentne są teraz ogólnie dostępne
– dodano obsługę funkcji Odbiorcy, którą można dodać jako kryterium grupy reklam do kampanii Discovery i Video Action Campaign
– kampanie Performance Max obsługują teraz sygnały grup zasobów
– obsługa reklam usługach lokalnych (Local Services Ads) w otwartej wersji beta
– dodanie nowej usługi ExperimentService, która zastępuje wycofane eksperymenty kampanii.
i inne.
⇒ Źródło 1: https://searchengineland.com/google-ads-api-v10-is-now-available-380209
⇒ Źródło 2: https://ads-developers.googleblog.com/2022/02/announcing-v10-of-google-ads-api.html
✔️ Panel stanu dla kont Merchant Center – Merchant Center Status Dashboard (05.02.2022)
Co nowego?
Google udostępnia panel stanu Merchant Center (https://merchants.google.com/status/), w którym będzie informować o incydentach, które pojawiają się na kontach GMC.
Jak działa?
W przypadku wykrycia poważnego incydentu Google zazwyczaj umieszcza powiadomienie o przestoju na pulpicie nawigacyjnym i dostarcza aktualizację, gdy problem zostanie rozwiązany.
Jeśli kropka jest zielona, oznacza to, że nie ma problemów. Panel stanu Merchant Center zawiera informacje o stanie w interfejsie Content API dla Zakupów, Merchant Center i plików danych.
⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2022/02/introducing-new-merchant-center-status.html
✔️ Google testuje globalne tagi witryny z automatycznym gromadzeniem danych (04.02.2022)
Co nowego?
Google testuje globalne tagi witryny z automatycznym gromadzeniem danych dostarczonych przez użytkowników. Jest to jedna z metod konfiguracji konwersji rozszerzonych. Reklamodawcy muszą wybrać opcję automatycznej konfiguracji (domyślnie nie jest ona włączona) i zaakceptować warunki dotyczące danych klienta, zanim będą mogli z niej korzystać.
✔️ Kampanie Performance Max otrzymują wsparcie w Google Data Studio (03.02.2022)
Co nowego?
Google Data Studio pozwala już na zaciąganie danych o kampaniach Performance Max z panelu Google Ads (wcześniej było to możliwe tylko z poziomu Google Analytics).
⇒ Źródło: https://twitter.com/adsliaison/status/1488946942252101632
✔️ Wyniki finansowe Alphabet, firmy macierzystej Google (03.02.2022)
Zostały opublikowane wyniki finansowe firmy Alphabet za Q4 2021.
Poniżej kilka ciekawych informacji:
– przychody w Q4 2021 wzrosły o ponad 32% względem Q4 2020
– całoroczny przychód w 2021 wzrósł o 41% względem 2020
– przychody z reklam Google Ads stanowiły w 2021 około 82% wszystkich przychodów wygenerowanych przez Alphabet
– przychody z reklam Google Ads w Q4 2021 wzrosły o 32,5% względem Q4 2020
– przychody z reklam Google Ads w sieci wyszukiwania w Q4 2021 wzrosły o 35,7% względem Q4 2020
– przychody z reklam Google Ads w YouTube w Q4 2021 wzrosły o 25,3% względem Q4 2020
– przychody z reklam Google Ads w sieci reklamowej w Q4 2021 wzrosły o 25,5% względem Q4 2020
⇒ Źródło 1: https://searchengineland.com/google-q4-2021-earnings-379735
⇒ Źródło 2: https://abc.xyz/investor/static/pdf/2021Q4_alphabet_earnings_release.pdf
✔️ Zmiany w programie Google Partners (02.02.2022)
Co się zmienia?
Zgodnie z zapowiedziami z zeszłego roku od lutego 2022 status Partnera Premium będzie posiadać tylko 3% najlepszych firm, które spełniają wymogi programu.
Google rozpoczął wysyłkę maili do Partnerów z informacją, czy uzyskali status Premium czy pozostali przy zwykłym statusie Google Partners.Zmieniła się również plakietka dla Partnerów Premium (do pobrania z zakładki PROGRAM GOOGLE PARTNERS na koncie MCK).
W najbliższych tygodniach pojawi się również wyszukiwarka Partnerów, w której będzie można umieszczać informacje o swojej firmie oraz case study.
⇒ Źródło 1: mailing Google
⇒ Źródło 2: https://support.google.com/google-ads/answer/11528008?dark=0
✔️ Funkcja automatycznego tagowania dla darmowych wyników produktowych w Google Zakupy (31.01.2022)
Co nowego?
Od teraz jeśli użytkownik kliknie w darmowe wyniki produktowe na karcie Google Zakupy, do adresu URL zostanie dodany parametr “result id” ( ?srsltid= ), który przekaże do Google Analytics informację, że wejście pochodzi z darmowych wyników produktowych. Dzięki temu nie trzeba już tagować adresów URL za pomocą reguły z poziomu Merchant Center.
Jak ustawić?
Aby włączyć automatyczne tagowanie na swoim koncie Merchant Center należy zaznaczyć odpowiednią opcję w sekcji „Ustawienia konwersji”.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/11593824
✔️ Zmiany w procesie weryfikacji reklamodawcy Google (31.01.2022)
Co się zmienia?
Google łączy obecną weryfikację tożsamości reklamodawcy i weryfikację działalności biznesowej w ujednolicony proces weryfikacji reklamodawcy.
W ramach tej procedury Google poprosi reklamodawców o rozpoczęcie procesu weryfikacji w ciągu 30 dni. Będą oni mieli kolejne 30 dni na spełnienie wszystkich wymagań związanych z weryfikacją, co może wymagać podjęcia różnych działań takich jak potwierdzenie tożsamości, potwierdzenie działalności biznesowej lub jedno i drugie.
Kiedy?
31.03.2022
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/11490266?hl=pl
✔️ Nowe typy rekomendacji (31.01.2022)
Co nowego?
Google dodaje nowe rekomendacje dla kampanii Discovery:
– popraw odrzucone zasoby, by wyświetlać je w reklamach
– uzyskaj więcej konwersji, wyświetlając reklamy dodatkowym klientom
– użyj zoptymalizowanego kierowania, aby uzyskać więcej konwersji przy podobnym koszcie
oraz kampanii video:
– skonfiguruj pliki danych o produktach, aby uzyskać więcej kliknięć i konwersji przy niższym CPA
– skonfiguruj Google Analytics 4, aby uzyskać głębsze, wieloplatformowe statystyki klientów
– uaktualnij śledzenie konwersji, aby uzyskać dokładniejszy pomiar konwersji
Co więcej?
Możliwe jest również automatyczne stosowanie rekomendacji na dużą skalę na poziomie konta menedżera (MCK). Można teraz wybierać spośród ponad 22 rekomendacji do automatycznego zastosowania, w tym:
– ulepsz elastyczne reklamy w wyszukiwarce, aby wyświetlać klientom trafniejsze komunikaty
– uaktualnij śledzenie konwersji, aby uzyskać dokładniejszy pomiar konwersji
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11584803?dark=0
✔️ Zmiana nazewnictwa elastycznych reklam w sieci wyszukiwania (31.01.2022)
Co nowego?
W historii zmian konta Google Ads elastyczne reklamy w wyszukiwarce (RSA – Responsive Search Ads) widnieją jako uniwersalne reklamy tekstowe (VTA – Versatile Text Ads).
Brak oficjalnego info na ten temat, więc możliwe, że jest to błąd. Potraktuj to póki co jako ciekawostkę :)
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-versatile-text-ads-responsive-search-ads-32746.html
✔️ Aktualizacja inteligentnych kampanii produktowych i kampanii lokalnych do Performance Max (27.01.2022)
Co się zmienia?
W kwietniu pojawi się możliwość aktualizacji inteligentnych kampanii produktowych i kampanii lokalnych do kampanii Performance Max, aby uzyskać dostęp do dodatkowych zasobów reklamowych i formatów w YouTube, reklamach tekstowych w wyszukiwarce i Discover.
Dlaczego?
Z wczesnych testów wynika, że reklamodawcy, którzy uaktualnią inteligentne kampanie produktowe do Performance Max, odnotowują średni wzrost wartości konwersji o 12% przy takim samym lub wyższym zwrocie z nakładów na reklamę (ROAS).
Ramy czasowe aktualizacji
04.2022 – możliwość ręcznej aktualizacji inteligentnych kampanii produktowych do Performance Max
06.2022 – możliwość ręcznej aktualizacji kampanii lokalnych do Performance Max
07.2022 – automatyczna aktualizacja inteligentnych kampanii produktowych do Performance Max
08.2022 – automatyczna aktualizacja kampanii lokalnych do Performance Max
09.2022 – zakończenie aktualizacji wszystkich inteligentnych kampanii produktowych oraz kampanii lokalnych
⇒ Źródło: https://www.blog.google/products/ads-commerce/upgrade-to-performance-max/
✔️ Skrypty Google Ads obsługują teraz reklamy wideo oparte na zasobach (27.01.2022)
Co nowego?
Od 24.01.2022 skrypty Google Ads obsługują reklamy wideo oparte na zasobach. Zastępuje to poprzednie (oparte na mediach) reklamy wideo.
Migracja kodu
Jeśli reklamodawca ma skrypt, który tworzy nowe reklamy wideo, musi przeprowadzić migrację kodu do 28 lutego 2022 r., w przeciwnym razie po tej dacie skrypt zacznie zgłaszać błędy.
Multimedialne reklamy wideo nie będą już obsługiwane.
⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2022/01/google-ads-scripts-now-supports-asset.html