Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (24.03.2022 – 06.04.2022).
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących nieodpowiednich treści (01.04.2022)
Co się zmienia?
1 czerwca 2022 r. Google zaktualizuje zasady dotyczące nieodpowiednich treści, aby zabronić treści udostępniających informacje umożliwiające identyfikację osób, które promują oszustwa finansowe, kradzież tożsamości, szkodliwy kontakt bezpośredni lub nękanie.
Naruszenie tej zasady nie spowoduje natychmiastowego zawieszenia konta bez uprzedniego ostrzeżenia. Ostrzeżenie zostanie wysłane co najmniej siedem dni przed zawieszeniem konta.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/12033501
✔️ Problem z elastycznymi reklamami w wyszukiwarce – RSA (01.04.2022)
Co się dzieje?
Od 1 kwietnia występuje problem z elastycznymi reklamami w wyszukiwarce. Proces ich sprawdzania może trwać dłużej niż zwykle.
Google pracuje nad rozwiązaniem problemu.
⇒ Źródło: https://ads.google.com/status/publisher/incidents/ATY6pZiwtthdcMZ8zfRU
✔️ Nowa wersja skryptów Google Ads (28.03.2022)
Co się zmienia?
Starsza wersja skryptów Google Ads zostanie zastąpiona przez nową wersję, łatwiejszą w korzystaniu i umożliwiającą stosowanie bardziej złożonego języka zapytań.
Wszystkie skrypty starszego typu zostaną automatycznie przeniesione 31 października 2022 r. i mogą zostać wstrzymane po wycofaniu starszej wersji.
W nowej wersji usługi znajdziemy u góry edytora skryptów przełącznik, który pomoże zaktualizować skrypt do nowej wersji.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Nowości i zmiany w Google Shopping (28.03.2022)
Co nowego?
1. Nowy program – Shopping Experience Scorecard
Sprzedawcy, którzy świadczą doskonałe usługi wysyłki i zwrotów, mogą otrzymać plakietkę wskazującą, że należą do Trusted Store, która będzie wyświetlana obok ich bezpłatnych informacji o produktach na karcie Zakupy. Program zostanie wprowadzony w nadchodzących miesiącach w USA.
2. Google wprowadza nowe narzędzia analityczne, które mają pomóc sprzedawcom w dalszym docieraniu do klientów i rozwijaniu ich firm:
– nowe narzędzie pokazuje sprzedawcom całkowity ruch, wyświetlenia i współczynnik konwersji ich bezpłatnych ofert, pomagając im podejmować decyzje dotyczące przyszłych (raporty widoczne są w sekcji WYNIKI na koncie Google Merchant Center)
– narzędzie do analizy cen, które pomaga sprzedawcom sprawdzić, czy ich produkty są konkurencyjne cenowo i jaki jest przewidywany wpływ zmian cen na ich przychody
– Informacje o lokalnych produktach, które zostaną wkrótce udostępnione lokalnym sprzedawcom zarządzającym profilem firmy w USA i Kanadzie (statystyki te pokażą lokalnym firmom ich najczęściej oglądane produkty, w tym migawkę najlepszych produktów i łączną liczbę wyświetleń ich produktów w czasie)
⇒ Źródło: https://blog.google/products/shopping/shoptalk-2022/
✔️ Ikony w rozszerzeniach reklam (25.03.2022)
Co nowego?
Google testuje nowe wyróżnienie rozszerzeń w formie przycisku z ikonką.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-testing-new-ad-extension-icons-33118.html