Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (24.02.2022 – 09.03.2022)

10 marca 20220

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (24.02.2022 – 09.03.2022).

Nowości i zmiany w Google Ads (24.02.2022 - 09.03.2022)

✔️ Nowe opcje w Performance Max (09.03.2022)

Co nowego?
Kampanie Performance Max zyskały 2 opcje, które mocno usprawniają tworzenie nowych wersji kampanii tego typu:
– możliwość kopiowania całych kampanii (wcześniej podczas wklejania kampanii pojawiał się komunikat o braku wsparcia dla tego typu kampanii; ważne – przy kopiowaniu kampanii nie kopiują się grupy zasobów)
– możliwość dodawania do kampanii grupy zasobów z innych, istniejących już kampanii (screen), dzięki czemu nie trzeba wpisywać wszystkich treści od początku

Nowe opcje w Performance Max (09.03.2022)

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Google Marketing Live 2022 (08.03.2022)

Kiedy?
We wtorek, 24 maja 2022 roku po raz kolejny odbędzie się konferencja Google Marketing Live.
Inauguracyjne przemówienie będzie transmitowane na żywo na całym świecie wraz z całym pakietem wirtualnych sesji grupowych na żądanie.

Google Marketing Live 2022 (08.03.2022)

⇒ Źródło: https://www.blog.google/products/ads-commerce/savethedate-gml2022/

✔️ Kolejne ograniczenia dla Rosji w związku z trwającą wojną (03.03.2022)

Co ważnego?
Ze względu na trwającą na Ukrainie wojnę Google tymczasowo wstrzymuje wyświetlanie reklam użytkownikom znajdującym się w Rosji.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/11940285?hl=en&ref_topic=29265

✔️ Przypomnienie – koniec rozszerzonych reklam tekstowych (ETA) (02.03.2022)

Co się zmienia?
Wsparcie dla tworzenia i edycji rozszerzonych reklam tekstowych (ETA) zakończy się 30 czerwca 2022 r.
Elastyczne reklamy w wyszukiwarce (RSA) będą jedynym typem reklamy w wyszukiwarce, który będzie można tworzyć i edytować w standardowych kampaniach w sieci wyszukiwania.
W ramach tej zmiany nie będzie już można tworzyć ani edytować rozszerzonych reklam tekstowych. Istniejące rozszerzone reklamy tekstowe będą nadal wyświetlane razem z elastycznymi reklamami w wyszukiwarce, a raporty o ich skuteczności będą nadal wyświetlane. Dodatkowo będzie można wstrzymywać i wznawiać rozszerzone reklamy tekstowe lub w razie potrzeby je usuwać. Nadal będzie też mieć możliwość tworzenia i edytowania reklam generujących połączenia oraz dynamicznych reklam w wyszukiwarce.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11777352?dark=0

✔️ Łatwiejszy sposób na importowanie konwersji offline (01.03.2022)

Co nowego?
Google wprowadza konwersje rozszerzone dotyczące pozyskiwania potencjalnych klientów (leadów).
Można je skonfigurować za pomocą interfejsu Google Ads lub Google Tag Managera. Oznacza to, że nie trzeba już wprowadzać zmian w systemie CRM, ani w witrynie internetowej.
Następnie można mierzyć i raportować przekonwertowane kontakty do potencjalnych klientów, korzystając z własnych danych przechowywanych już w systemie CRM. Dane te są szyfrowane i zabezpieczane przed wysłaniem do Google w celu ochrony prywatności użytkowników.

Łatwiejszy sposób na importowanie konwersji offline (01.03.2022)

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11909980?dark=0

✔️ Reakcja Google na inwazję Rosji na Ukrainę (27.02.2022)

Co się dzieje?
Ze skutkiem natychmiastowym, w związku z trwającą inwazją Rosji na Ukrainę, Google wstrzymuje reklamy z i dla mediów finansowanych przez Federację Rosyjską.
Ponadto zasady dotyczące wymagań prawnych Google Ads zostały zaktualizowane, aby uwzględnić dodanie tak zwanej Donieckiej Republiki Ludowej (DNR) i Ługańskiej Republiki Ludowej (LNR) do listy krajów lub terytoriów objętych embargiem w celu zapewnienia zgodności z wymogami OFAC (Biuro ds. Kontroli Aktywów Zagranicznych). Zmiana wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym.

Reakcja Google na inwazję Rosji na Ukrainę (27.02.2022)

⇒ Źródło 1: https://support.google.com/merchants/answer/11920650
⇒ Źródło 2: https://support.google.com/adspolicy/answer/11916979

✔️ Panele niestandardowe na poziomie MCK (27.02.2022)

Co nowego?
Na kontach MCK (Moje Centrum Klienta) pojawiła się możliwość tworzenia paneli niestandardowych. Dotychczas było to możliwe tylko na zwykłych kontach Google Ads.

Panele niestandardowe na poziomie MCK (27.02.2022)

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Graficzne linki do podstron (26.02.2022)

Co nowego?
Google testuje rozszerzenie linków do podstron w formie graficznej. Póki co brak oficjalnej informacji z Google na ten temat.

Graficzne linki do podstron (26.02.2022)

⇒ Źródło: https://twitter.com/SaadAlikhan1994/status/1495841978294190085

✔️ Możliwość komunikacji między klientem, a sklepem z poziomu Google Zakupy (24.02.2022)

Co nowego?
Google testuje nową funkcję, która umożliwi klientom wysyłanie wiadomości na adres e-mail obsługi klienta podany na koncie Google Merchant Center. Google zaprosił niewielką grupę sprzedawców do udziału w tym programie pilotażowym za pośrednictwem poczty e-mail.

Możliwość komunikacji między klientem, a sklepem z poziomu Google Zakupy (24.02.2022)

⇒ Źródło: https://searchengineland.com/shoppers-may-soon-be-able-to-message-merchants-via-google-shopping-381115

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds