Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (19.09.2024 – 02.10.2024).
✔️ Wycofanie Ads Creative Studio (01.10.2024)
Co się zmienia?
Ads Creative Studio zostanie wycofane w pierwszym kwartale 2025 r. z powodu niskiego poziomu adopcji.
✔️ Raportowanie pokrycia zasobów dla kampanii Performance Max (30.09.2024)
Co nowego?
Od końca września Google wprowadza nową funkcję, która pomoże reklamodawcom identyfikować grupy zasobów o słabych wynikach w ramach kampanii Performance Max. To narzędzie wskazuje luki i oferuje konkretne zalecenia dotyczące poprawy.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-09/asset-coverage-reporting-for-pmax
✔️ Search Bidding Exploration (30.09.2024)
Co nowego?
Google wprowadza Search Bidding Exploration, funkcję opartą na sztucznej inteligencji, obecnie dostępną w wersji beta, zaprojektowaną, aby pomóc reklamodawcom odkrywać nowe źródła wartościowego ruchu.
To narzędzie jest idealne dla reklamodawców w wyszukiwarkach, którzy stosują licytację tROAS z szerokimi słowami kluczowymi i chcą dalej zwiększać skuteczność swoich kampanii.
Jak to działa?
Po aktywacji funkcja ta automatycznie dostosuje docelowy wskaźnik tROAS, obniżając go nawet o 10%, co ułatwi eksplorację i wykorzystanie nowych możliwości pozyskania ruchu.
✔️ Funkcja Efficient Reach w Planerze Zasięgu do lepszego prognozowania kampanii wideo (30.09.2024)
Co nowego?
Planer zasięgu firmy Google wprowadził nową funkcję dla reklamodawców: Efficient Reach. Funkcja ta umożliwia użytkownikom prognozowanie skuteczności zautomatyzowanego miksu formatów reklam wideo w serwisie YouTube, dzięki czemu maksymalizacja zasięgu jest łatwiejsza niż wcześniej.
✔️ Target Cost Per Lead w Reklamach Usług Lokalnych (29.09.2024)
Co nowego?
W Reklamach Usług Lokalnych pojawiła się możliwość ustawienia kosztu TCPL (Target Cost Per Lead) w ramach opcji automatycznego określania stawek.
Google zaleca, aby nie włączać TCPL, jeśli kampania nie uzyska 15 leadów miesięcznie.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7245442533235789824
✔️ Nowa ikona kampanii generujących popyt (29.09.2024)
Co nowego?
Google wprowadził nową ikonę dla kampanii generujących popyt (Demand Gen)
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Atrybut [video_link] w Google Merchant Center (27.09.2024)
Co nowego?
Google wprowadza nowy atrybut [video_link].
Pozwala on sprzedawcom dodawać filmy o produktach oprócz standardowych obrazów.
✔️ Nowy wygląd rozszerzenia Whatsapp (26.09.2024)
Co nowego?
Google testuje nową formę wyświetlania rozszerzenia reklam umożliwiającego wysłanie wiadomości przez Whatsappa.
✔️ Reklamy pojazdów dostępne dla reklamodawców w Wielkiej Brytanii (24.09.2024)
Co nowego?
Od października 2024 r. reklamy pojazdów będą dostępne dla wszystkich reklamodawców w Wielkiej Brytanii, a w późniejszym terminie zostaną rozszerzone na więcej krajów.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14933131?sjid=3224902250923774283-AP
✔️ Filtrowanie alertów według działania powodującego konwersję (22.09.2024)
Co nowego?
W diagnostyce dotyczącej konwersji rozszerzonych pojawiła się możliwość filtrowania alertów według działania powodującego konwersję:
– wszystkie
– witryna
– import
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ 10 linków do podstron (bug) (21.09.2024)
Co nowego?
Google testuje wyświetlania 10 linków do podstron jednocześnie.
EDIT: Google potwierdził, że taka forma wyświetlania linków nie powinna mieć miejsca i jest to bug.
✔️ Reklamy podczas wstrzymanych materiałów video (21.09.2024)
Co nowego?
YouTube testuje reklamy podczas wstrzymania oglądania materiału video.
✔️ Łatwiejsza zmiana profilu płatności (21.09.2024)
Co nowego?
Od teraz łatwiej jest zmieniać ustawienia profilu płatności z indywidualnego na organizacyjny.
2 komentarze
Anonim
7 października 2024 at 12:00
Planer zasięgu wciąż niewstępny na kontach moich klientów.
Marcin Wsół
8 października 2024 at 08:39
u mnie dopiero od wczoraj zaczął się pojawiać na niektórych kontach, wolno wdrażają :(