Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (19.09.2024 – 02.10.2024)

2 października 20242

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (19.09.2024 – 02.10.2024).

Nowości i zmiany w Google Ads (19.09.2024 – 02.10.2024)

✔️ Wycofanie Ads Creative Studio (01.10.2024)

Co się zmienia?

Ads Creative Studio zostanie wycofane w pierwszym kwartale 2025 r. z powodu niskiego poziomu adopcji.

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/aleksejus-podpruginas-a790a046_googleads-adscreativestudio-digitalmarketing-activity-7246408430876299264-m44f

✔️ Raportowanie pokrycia zasobów dla kampanii Performance Max (30.09.2024)

Co nowego?

Od końca września Google wprowadza nową funkcję, która pomoże reklamodawcom identyfikować grupy zasobów o słabych wynikach w ramach kampanii Performance Max. To narzędzie wskazuje luki i oferuje konkretne zalecenia dotyczące poprawy.

Raportowanie pokrycia zasobów dla kampanii Performance Max

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-09/asset-coverage-reporting-for-pmax

✔️ Search Bidding Exploration (30.09.2024)

Co nowego?

Google wprowadza Search Bidding Exploration, funkcję opartą na sztucznej inteligencji, obecnie dostępną w wersji beta, zaprojektowaną, aby pomóc reklamodawcom odkrywać nowe źródła wartościowego ruchu.

To narzędzie jest idealne dla reklamodawców w wyszukiwarkach, którzy stosują licytację tROAS z szerokimi słowami kluczowymi i chcą dalej zwiększać skuteczność swoich kampanii.

Jak to działa?

Po aktywacji funkcja ta automatycznie dostosuje docelowy wskaźnik tROAS, obniżając go nawet o 10%, co ułatwi eksplorację i wykorzystanie nowych możliwości pozyskania ruchu.

Search Bidding Exploration

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-09/search-bidding-exploration-to-enhance-broad-match-with-troas

✔️ Funkcja Efficient Reach w Planerze Zasięgu do lepszego prognozowania kampanii wideo (30.09.2024)

Co nowego?

Planer zasięgu firmy Google wprowadził nową funkcję dla reklamodawców: Efficient Reach. Funkcja ta umożliwia użytkownikom prognozowanie skuteczności zautomatyzowanego miksu formatów reklam wideo w serwisie YouTube, dzięki czemu maksymalizacja zasięgu jest łatwiejsza niż wcześniej.

Funkcja Efficient Reach w Planerze Zasięgu do lepszego prognozowania kampanii wideo

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-09/reach-planners-efficient-reach-feature-for-better-video-campaign-forecasting

✔️ Target Cost Per Lead w Reklamach Usług Lokalnych (29.09.2024)

Co nowego?

W Reklamach Usług Lokalnych pojawiła się możliwość ustawienia kosztu TCPL (Target Cost Per Lead) w ramach opcji automatycznego określania stawek.
Google zaleca, aby nie włączać TCPL, jeśli kampania nie uzyska 15 leadów miesięcznie.

Target Cost Per Lead w Reklamach Usług Lokalnych

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7245442533235789824

✔️ Nowa ikona kampanii generujących popyt (29.09.2024)

Co nowego?

Google wprowadził nową ikonę dla kampanii generujących popyt (Demand Gen)

Nowa ikona kampanii generujących popyt

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Atrybut [video_link] w Google Merchant Center (27.09.2024)

Co nowego?

Google wprowadza nowy atrybut [video_link].

Pozwala on sprzedawcom dodawać filmy o produktach oprócz standardowych obrazów.

Atrybut [video_link] w Google Merchant Center

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/dariozannoni_update-for-google-ads-product-feeds-video-activity-7245281308854104064-HmX1

✔️ Nowy wygląd rozszerzenia Whatsapp (26.09.2024)

Co nowego?

Google testuje nową formę wyświetlania rozszerzenia reklam umożliwiającego wysłanie wiadomości przez Whatsappa.

Nowy wygląd rozszerzenia Whatsapp

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-activity-7245015769778991104-UE6a

✔️ Reklamy pojazdów dostępne dla reklamodawców w Wielkiej Brytanii (24.09.2024)

Co nowego?

Od października 2024 r. reklamy pojazdów będą dostępne dla wszystkich reklamodawców w Wielkiej Brytanii, a w późniejszym terminie zostaną rozszerzone na więcej krajów.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14933131?sjid=3224902250923774283-AP

✔️ Filtrowanie alertów według działania powodującego konwersję (22.09.2024)

Co nowego?

W diagnostyce dotyczącej konwersji rozszerzonych pojawiła się możliwość filtrowania alertów według działania powodującego konwersję:

– wszystkie

– witryna

– import

Filtrowanie alertów według działania powodującego konwersję

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ 10 linków do podstron (bug) (21.09.2024)

Co nowego?

Google testuje wyświetlania 10 linków do podstron jednocześnie.

EDIT: Google potwierdził, że taka forma wyświetlania linków nie powinna mieć miejsca i jest to bug.

10 linków do podstron

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/anthony-higman-a3656a46_has-anyone-ever-seen-a-google-ad-with-ten-activity-7242927325414051842-zuWQ

✔️ Reklamy podczas wstrzymanych materiałów video (21.09.2024)

Co nowego?

YouTube testuje reklamy podczas wstrzymania oglądania materiału video.

Reklamy podczas wstrzymanych materiałów video

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7242570641135013890-PbvZ

✔️ Łatwiejsza zmiana profilu płatności (21.09.2024)

Co nowego?

Od teraz łatwiej jest zmieniać ustawienia profilu płatności z indywidualnego na organizacyjny.

Łatwiejsza zmiana profilu płatności

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7243136880924315648-eiiU

2 komentarze

  • Anonim

    7 października 2024 at 12:00

    Planer zasięgu wciąż niewstępny na kontach moich klientów.

    Reply

    • Marcin Wsół

      8 października 2024 at 08:39

      u mnie dopiero od wczoraj zaczął się pojawiać na niektórych kontach, wolno wdrażają :(

      Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds