Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (18.04.2024 – 01.05.2024).
✔️ Aktualizacja zasad: ograniczenia dotyczące promowania treści o charakterze seksualnym opartych na technologii deepfake (01.05.2024)
Co się zmienia?
Google aktualizuje zasady dotyczące promowania syntetycznych treści o charakterze seksualnym.
Od maja reklamy produktowe nie będą już umożliwiać:
– promowanie usług generujących, dystrybuujących lub przechowujących syntetyczne treści o charakterze jednoznacznie seksualnym lub syntetyczne treści zawierające nagość (obejmuje to usługi tworzące „deepfakes” i inne zmanipulowane obrazy)
– reklamy treści zawierających instrukcje dotyczące tworzenia syntetycznych treści o charakterze jednoznacznie seksualnym lub treści syntetycznych zawierających nagość
Przykłady?
– witryny lub aplikacje generujące fałszywą pornografię
– poradniki, jak tworzyć fałszywą pornografię
– reklamy popierające lub porównujące fałszywe usługi pornograficzne
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14754454
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących nieodpowiednich treści (01.05.2024)
Co się zmienia?
W maju 2024 r. Google zaktualizuje zasady Google Ads dotyczące nieodpowiednich treści, aby zabraniać promowania treści syntetycznych, które zostały zmienione lub wygenerowane w taki sposób, aby miały charakter jednoznacznie seksualny lub zawierały nagość.
Kiedy?
Google zacznie egzekwować aktualizację zasad 30 maja 2024 r.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/14720423
✔️ Aktualizacja Polityki Google w zakresie zgody użytkownika z UE (01.05.2024)
Co się zmienia?
Od 31 lipca 2024 r. reklamodawcy będą musieli uzyskać zgodę szwajcarskich użytkowników na używanie plików cookie lub przechowywanie lokalnego, jeśli jest to wymagane prawnie oraz do gromadzenia, udostępniania i wykorzystywania danych osobowych służących do personalizacji reklam.
Jest to istniejący wymóg dla użytkowników z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) i Wielkiej Brytanii i nic się nie zmienia w wymaganiach dotyczących tych lokalizacji.
⇒ Źródło: https://business.safety.google/ch-euucp-update/
✔️ Automatyczne wstrzymanie słów kluczowych o niskiej aktywności (30.04.2024)
Co się zmienia?
Od czerwca 2024 r. Google zacznie automatycznie wstrzymywać słowa kluczowe o niskiej aktywności. Pozytywne słowa kluczowe w kampaniach reklam w wyszukiwarce są uważane za mało aktywne, jeśli zostały utworzone ponad 13 miesięcy temu i miały zero wyświetleń w ciągu ostatnich 13 miesięcy.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Aktualizacja opłat za wyświetlanie reklam w Hiszpanii, Turcji i Włoszech (30.04.2024)
Co się zmienia?
Google zacznie pobierać zaktualizowane opłaty za reklamy wyświetlane w Hiszpanii, Turcji i Włoszech:
– reklamy wyświetlane we Włoszech: do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 2,5% (zwiększono z 2%)
– reklamy wyświetlane w Hiszpanii: do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 3% (zwiększono z 2%)
– reklamy wyświetlane w Turcji: do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 7% (zwiększono z 5%)
Kiedy?
od 1 lipca 2024 r.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Firma została zweryfikowana – nowe oznaczenie reklam w wyszukiwarce (30.04.2024)
Co nowego?
W reklamach w wyszukiwarce pojawia się oznaczenie “Firma została zweryfikowana”.
⇒ Źródło: Google
✔️ Nowości w kampaniach Performance Max (29.04.2024)
Co nowego?
1. Tryb nowej wartości klienta jest teraz w wersji beta dla celów konwersji polegających na zakupie. Nowe cele w zakresie pozyskiwania klientów są teraz dostępne także w Search Ads 360.
2. Cel utrzymania klientów, czyli odzyskanie klientów, którzy wygaśli, jest obecnie w fazie beta.
3. Szczegółowe dane demograficzne (grupy wiekowe i płciowe) są teraz dostępne w statystykach odbiorców Performance Max.
4. Statystyki tempa budżetu pokażą przewidywane wydatki na kampanię i prognozowaną skuteczność konwersji.
5. Wykluczenia adresów IP na poziomie konta są teraz obsługiwane przez kampanie Performance Max.
⇒ Źródło 1: https://support.google.com/google-ads/answer/14817268?dark=0&sjid=1439008411415580402-AP
⇒ Źródło 2: https://www.linkedin.com/posts/ginnymarvin_sa360-googleads-pmax-activity-7190749399369609216-1hvp
✔️ Nowe rozszerzenie reklam – established in (24.04.2024)
Co nowego?
Google testuje umieszczenie roku założenia firmy w Google Ads.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-established-in-extensions-37274.html
✔️ Aktualizacja planu wycofywania plików cookie innych firm w przeglądarce Chrome (23.04.2024)
Co się zmienia?
Google zapowiedział, że nie będzie w stanie zakończyć wycofywania plików cookie innych firm do drugiej połowy 2024 r. Zamiast tego stwierdzono, że celem będzie rozpoczęcie tego procesu na początku przyszłego roku, przesuwając się do daty 2025 r.
⇒ Źródło 1: https://campaignme.com/google-delays-the-phase-out-of-third-party-cookies-again
⇒ Źródło 2: https://privacysandbox.com/intl/en_us/news/update-on-the-plan-for-phase-out-of-third-party-cookies-on-chrome
✔️ Treści syntetyczne (23.04.2024)
Co nowego?
W niektórych kampaniach Google Ads pojawiła się opcja umożliwiająca włączenie treści syntetycznych, do których zaliczamy:
– treści zmienione cyfrowo
– treści generowane cyfrowo
– treści nierealistycznie przedstawiające rzeczywiste lub realistycznie wyglądające osoby
– treści nierealistycznie przedstawiające rzeczywiste lub realistycznie wyglądające wydarzenia
✔️ 16 reklam produktowych jednocześnie (22.04.2024)
Co nowego?
Google testuje wyświetlanie 16 reklam produktowych jednocześnie (w dwóch wierszach).
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-16-shopping-ads-37270.html
✔️ Statystyki rozszerzeń reklam w szczegółach zasobów elastycznych reklam w wyszukiwarce (22.04.2024)
Co nowego?
W szczegółach zasobów elastycznych reklam w wyszukiwarce pojawiły się nowe wiersze z informacją o skuteczności poszczególnych rozszerzeń reklam.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Zasoby na poziomie konta w panelu edycji elastycznej reklamy w wyszukiwarce (21.04.2024)
Co nowego?
Podczas tworzenia lub edytowania elastycznej reklamy w wyszukiwarce, dostępne są opcje wyboru zasobów tekstowych z poziomu konta.
✔️ Nowości w YouTube Shorts (18.04.2024)
Co nowego?
1. Nowe lineup’y w YouTube Select Shorts
Reklamodawcom, którzy mają określone cele związane z budowaniem marki, możesz zapewnić wyświetlanie reklam obok najlepszych treści, korzystając z filmów YouTube Select Shorts.
2. Nowe sprawdzone metody dotyczące filmów Shorts ABCD
Google rozszerza zasady ABCD dotyczące skutecznych reklam wideo, aby uwzględnić wskazówki kreatywne dotyczące reklam wideo w YouTube Shorts.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/youtube-shorts-ads-select-lineups-abcds
✔️ Nowa sekcja w zakładce PRZEGLĄD (18.04.2024)
Co nowego?
Google testuje nową sekcję w zakładce PRZEGLĄD. Znajdziemy tam podsumowanie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.