Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (17.10.2024 – 30.10.2024).
✔️ Nowy wygląd sekcji z podsumowaniem konwersji (30.10.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawił się nowy wygląd sekcji z podsumowaniem konwersji.
✔️ Nowa zakładka – Bidding Exploration (30.10.2024)
Co nowego?
Bidding Exploration jest teraz w ograniczonej wersji beta, dostępnej dla wybranych kont i zaprojektowanej w celu ulepszenia kampanii wyszukiwania przy użyciu funkcji Smart Bidding poprzez znajdowanie nowych, wartościowych źródeł ruchu.
Co więcej?
Bidding Exploration rozszerza zasięg, celując w 10% niższy ROAS, zwiększając różnorodność ruchu dzięki zwiększonym stawkom w celu odkrywania różnych źródeł ruchu.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/?highlightedUpdateUrn=urn%3Ali%3Aactivity%3A7257454991261495296
✔️ Karuzela produktów z podziałem na kategorie (30.10.2024)
Co nowego?
Google testuje nowy sposób wyświetlania reklam produktów w postaci karuzeli z podziałem na kategorie.
✔️ Linki do stron firm w reklamach w wyszukiwarce (30.10.2024)
Co nowego?
Linki do firmy to nowy typ komponentu z funkcjami ulepszeń, które umożliwiają kierowanie reklam w wyszukiwarce na różne intencje użytkowników. Mogą dostosowywać się do różnych ścieżek klientów, aby zwiększać ich zainteresowanie reklamą, zaangażowanie i ogólną skuteczność reklamy.
Co więcej?
Funkcja linków do firmy jest obecnie w fazie wdrożenia pilotażowego i nie jest jeszcze powszechnie dostępna.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15468208
✔️ Zasady dotyczące zdrowia i komfortu seksualnego (28.10.2024)
Co się zmienia?
11 listopada 2024 r. Google wprowadzi nową politykę dotyczącą zdrowia i komfortu seksualnego.
Polityka umożliwi promowanie żelów intymnych i leków na receptę na zaburzenia erekcji i zespół obniżonego popędu seksualnego, pod warunkiem że:
– reklamy nie są promowane w sposób skupiający się na przyjemności seksualnej lub jej poprawie ani nie wykorzystują elementów i motywów sugerujących seks;
– reklamy są kierowane do użytkowników w wieku 18 lat lub starszych;
– reklamy są zgodne z ograniczeniami dotyczącymi wyświetlania i krajami określonymi w polityce Google Ads dotyczącej opieki zdrowotnej i leków (w tym złożenie wniosku o certyfikację produktów opieki zdrowotnej w celu promowania terminów dotyczących leków na receptę w reklamie lub na stronie docelowej, jeśli ma to zastosowanie)
– reklamy są zgodne z lokalnymi przepisami w regionach, na które kierujesz swoje kampanie.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15275640
✔️ Product Studio w Google Merchant Center Next (28.10.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Merchant Center Next pojawiła się zakładka Product Studio, gdzie możemy zmienić tło produktów, wygenerować scenę lub zwiększyć rozdzielczość grafik.
⇒ Źródło: panel Google Merchant Center Next
✔️ Raporty niestandardowe w Google Merchant Center Next (28.10.2024)
Co nowego?
W Google Merchant Center Next pojawiła się nowa sekcja – raporty niestandardowe, w której możemy stworzyć własne raporty na podstawie danych o skuteczności, atrybutów, promocji, dat i innych metryk.
⇒ Źródło: panel Google Merchant Center Next
✔️ Aktualizacja Call Ads do elastycznych reklam w wyszukiwarce (26.10.2024)
Co się zmienia?
Reklamy połączeń (Call Ads) są uaktualniane do responsywnych reklam wyszukiwania, aby umożliwić nowe funkcje i uprościć tworzenie i zarządzanie zasobami. Uaktualnienie obejmuje dodanie wymaganych zasobów, takich jak strona docelowa i nazwa firmy na poziomie kampanii lub konta.
Po pewnym czasie reklamodawca nie będzie już mógł tworzyć nowych reklam połączeń, a wszystkie nowo utworzone reklamy połączeń będą wymagały strony docelowej. Istniejące reklamy połączeń bez końcowego adresu URL nie zostaną automatycznie przeniesione.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15453681
✔️ Kwadratowe przyciski w reklamach (26.10.2024)
Co nowego?
Google testuje kwadratowe wersje przycisków rozszerzenia połączeń i wiadomości.
✔️ Nowe funkcje Performance Max (23.10.224)
Co nowego?
1. Ulepszenia zasobów za pomocą eksperymentów i generatywnej sztucznej inteligencji
2. Ulepszenia reklam wideo (automatyczne tworzenie większej liczby wersji istniejących filmów za pomocą AI)
3. Zapewnienia większej elastyczności w korzystaniu z kampanii Performance Max i Standard Shopping razem (koniec priorytetyzowania kampanii PM)
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15535462
✔️ Blokowanie kategorii reklam w YouTube (23.10.2024)
Co nowego?
YouTube dodaje możliwość blokowania określonych kategorii reklam, aby nie pojawiały się w treściach na poziomie kanału.
Dotychczas kanały YouTube mogły blokować kategorie reklam za pośrednictwem AdSense, ale teraz będzie to możliwe z poziomu YouTube.
✔️ Reklamy zakupowe z włączonym wideo w wynikach wyszukiwania (23.10.2024)
Co nowego?
Google testuje nową funkcję w reklamach zakupowych, która pozwala użytkownikom oglądać filmy o produktach bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Gdy użytkownicy najeżdżają kursorem na reklamę, ikona odtwarzania zmienia się w przycisk „oglądaj”, umożliwiając im oglądanie filmów o produktach bez opuszczania strony.
✔️ Chat AI podczas generowania raportu (22.10.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads podczas tworzenia raportu pojawia się chat AI, w którym reklamodawca może dokładnie opisać jakiego raportu potrzebuje.
✔️ Travel Feeds w reklamach w sieci wyszukiwania (21.10.2024)
Co nowego?
Od teraz wszyscy reklamodawcy hotelowi mogą prezentować dane z feedów, takie jak hotele, ceny, daty, oceny i obrazy, w tym formacie reklamy.
Google eksperymentuje również z rozszerzeniem tego formatu o rzeczy do zrobienia, wypożyczalnie samochodów i wydarzenia.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/improve-ad-performance-with-travel-feeds-in-search-ads
✔️ Zakładka ODBIORCY w Google Merchant Center Next (21.10.2024)
Co nowego?
W Google Merchant Center Next pojawiła się nowa zakładka w sekcji Produkty – Odbiorcy. Znajdziemy tam mapkę z lokalizacjami, w których przebywają osoby zainteresowane produktami reklamodawcy oraz informacje o wieku i płci.
⇒ Źródło: panel Google Merchant Center Next
✔️ Koniec priorytetyzowania kampanii Performance Max nad standardowymi kampaniami produktowymi (17.10.2024)
Co się zmienia?
Od października Google będzie stopniowo wprowadzać aktualizację, która zmieni sposób, w jaki kampanie Performance Max i standardowe kampanie produktowe współdziałają na aukcji, gdy znajdują się na tym samym koncie i są kierowane na te same produkty.
W przypadku tych nakładających się kampanii zamiast automatycznego priorytetyzowania Performance Max nad standardowymi kampaniami produktowymi, będzie teraz stosowana normalna dynamika aukcji, a wyświetlana będzie kampania z najwyższą rangą reklamy. Dzięki temu kampanie Performance Max i standardowe kampanie produktowe będą zgodne z innymi typami kampanii, w których „najwyższa ranga reklamy” jest ogólnym zachowaniem, co umożliwi większą elastyczność w zarządzaniu kampanią przy mniejszej złożoności testowania.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7252719434711072768