Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (17.10.2024 – 30.10.2024)

30 października 20240

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (17.10.2024 – 30.10.2024).

Nowości i zmiany w Google Ads (17.10.2024 – 30.10.2024)

✔️ Nowy wygląd sekcji z podsumowaniem konwersji (30.10.2024)

Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawił się nowy wygląd sekcji z podsumowaniem konwersji.

Nowy wygląd sekcji z podsumowaniem konwersji

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7257451203029004288-uIb0

✔️ Nowa zakładka – Bidding Exploration (30.10.2024)

Co nowego?

Bidding Exploration jest teraz w ograniczonej wersji beta, dostępnej dla wybranych kont i zaprojektowanej w celu ulepszenia kampanii wyszukiwania przy użyciu funkcji Smart Bidding poprzez znajdowanie nowych, wartościowych źródeł ruchu.

Nowa zakładka - Bidding Exploration

Co więcej?

Bidding Exploration rozszerza zasięg, celując w 10% niższy ROAS, zwiększając różnorodność ruchu dzięki zwiększonym stawkom w celu odkrywania różnych źródeł ruchu.

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/?highlightedUpdateUrn=urn%3Ali%3Aactivity%3A7257454991261495296

✔️ Karuzela produktów z podziałem na kategorie (30.10.2024)

Co nowego?

Google testuje nowy sposób wyświetlania reklam produktów w postaci karuzeli z podziałem na kategorie.

Karuzela produktów z podziałem na kategorie

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/rustybrick_google-googleads-googleshoppingads-activity-7257348415427162114-wERd/

✔️ Linki do stron firm w reklamach w wyszukiwarce (30.10.2024)

Co nowego?

Linki do firmy to nowy typ komponentu z funkcjami ulepszeń, które umożliwiają kierowanie reklam w wyszukiwarce na różne intencje użytkowników. Mogą dostosowywać się do różnych ścieżek klientów, aby zwiększać ich zainteresowanie reklamą, zaangażowanie i ogólną skuteczność reklamy.

Co więcej?

Funkcja linków do firmy jest obecnie w fazie wdrożenia pilotażowego i nie jest jeszcze powszechnie dostępna.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15468208

✔️ Zasady dotyczące zdrowia i komfortu seksualnego (28.10.2024)

Co się zmienia?

11 listopada 2024 r. Google wprowadzi nową politykę dotyczącą zdrowia i komfortu seksualnego.

Polityka umożliwi promowanie żelów intymnych i leków na receptę na zaburzenia erekcji i zespół obniżonego popędu seksualnego, pod warunkiem że:

– reklamy nie są promowane w sposób skupiający się na przyjemności seksualnej lub jej poprawie ani nie wykorzystują elementów i motywów sugerujących seks;

– reklamy są kierowane do użytkowników w wieku 18 lat lub starszych;

– reklamy są zgodne z ograniczeniami dotyczącymi wyświetlania i krajami określonymi w polityce Google Ads dotyczącej opieki zdrowotnej i leków (w tym złożenie wniosku o certyfikację produktów opieki zdrowotnej w celu promowania terminów dotyczących leków na receptę w reklamie lub na stronie docelowej, jeśli ma to zastosowanie)

– reklamy są zgodne z lokalnymi przepisami w regionach, na które kierujesz swoje kampanie.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15275640

✔️ Product Studio w Google Merchant Center Next (28.10.2024)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Merchant Center Next pojawiła się zakładka Product Studio, gdzie możemy zmienić tło produktów, wygenerować scenę lub zwiększyć rozdzielczość grafik.

Product Studio w Google Merchant Center Next

⇒ Źródło: panel Google Merchant Center Next

✔️ Raporty niestandardowe w Google Merchant Center Next (28.10.2024)

Co nowego?

W Google Merchant Center Next pojawiła się nowa sekcja – raporty niestandardowe, w której możemy stworzyć własne raporty na podstawie danych o skuteczności, atrybutów, promocji, dat i innych metryk.

Raporty niestandardowe w Google Merchant Center Next

Raporty niestandardowe w Google Merchant Center Next

⇒ Źródło: panel Google Merchant Center Next

✔️ Aktualizacja Call Ads do elastycznych reklam w wyszukiwarce (26.10.2024)

Co się zmienia?

Reklamy połączeń (Call Ads) są uaktualniane do responsywnych reklam wyszukiwania, aby umożliwić nowe funkcje i uprościć tworzenie i zarządzanie zasobami. Uaktualnienie obejmuje dodanie wymaganych zasobów, takich jak strona docelowa i nazwa firmy na poziomie kampanii lub konta.

Po pewnym czasie reklamodawca nie będzie już mógł tworzyć nowych reklam połączeń, a wszystkie nowo utworzone reklamy połączeń będą wymagały strony docelowej. Istniejące reklamy połączeń bez końcowego adresu URL nie zostaną automatycznie przeniesione.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15453681

✔️ Kwadratowe przyciski w reklamach (26.10.2024)

Co nowego?

Google testuje kwadratowe wersje przycisków rozszerzenia połączeń i wiadomości.

Kwadratowe przyciski w reklamach

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_anthony-higman-discovered-that-google-is-activity-7255609078222057473-NvqS

✔️ Nowe funkcje Performance Max (23.10.224)

Co nowego?
1. Ulepszenia zasobów za pomocą eksperymentów i generatywnej sztucznej inteligencji

2. Ulepszenia reklam wideo (automatyczne tworzenie większej liczby wersji istniejących filmów za pomocą AI)

3. Zapewnienia większej elastyczności w korzystaniu z kampanii Performance Max i Standard Shopping razem (koniec priorytetyzowania kampanii PM)

Nowe funkcje Performance Max

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15535462

✔️ Blokowanie kategorii reklam w YouTube (23.10.2024)

Co nowego?
YouTube dodaje możliwość blokowania określonych kategorii reklam, aby nie pojawiały się w treściach na poziomie kanału.

Dotychczas kanały YouTube mogły blokować kategorie reklam za pośrednictwem AdSense, ale teraz będzie to możliwe z poziomu YouTube.

Blokowanie kategorii reklam w YouTube

⇒ Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-adds-poll-stickers-shorts-ad-category-blocking-channels/730826

✔️ Reklamy zakupowe z włączonym wideo w wynikach wyszukiwania (23.10.2024)

Co nowego?

Google testuje nową funkcję w reklamach zakupowych, która pozwala użytkownikom oglądać filmy o produktach bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Gdy użytkownicy najeżdżają kursorem na reklamę, ikona odtwarzania zmienia się w przycisk „oglądaj”, umożliwiając im oglądanie filmów o produktach bez opuszczania strony.

Reklamy zakupowe z włączonym wideo w wynikach wyszukiwania

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/shraddha-dhiman-bb0842125_googleads-videoads-shoppingads-activity-7254503785308246017-ul2r

✔️ Chat AI podczas generowania raportu (22.10.2024)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads podczas tworzenia raportu pojawia się chat AI, w którym reklamodawca może dokładnie opisać jakiego raportu potrzebuje.

Chat AI podczas generowania raportu

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7254243885860667392-mKGu

✔️ Travel Feeds w reklamach w sieci wyszukiwania (21.10.2024)

Co nowego?

Od teraz wszyscy reklamodawcy hotelowi mogą prezentować dane z feedów, takie jak hotele, ceny, daty, oceny i obrazy, w tym formacie reklamy.

Google eksperymentuje również z rozszerzeniem tego formatu o rzeczy do zrobienia, wypożyczalnie samochodów i wydarzenia.

Travel Feeds w reklamach w sieci wyszukiwania

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/improve-ad-performance-with-travel-feeds-in-search-ads

✔️ Zakładka ODBIORCY w Google Merchant Center Next (21.10.2024)

Co nowego?

W Google Merchant Center Next pojawiła się nowa zakładka w sekcji Produkty – Odbiorcy. Znajdziemy tam mapkę z lokalizacjami, w których przebywają osoby zainteresowane produktami reklamodawcy oraz informacje o wieku i płci.

Zakładka ODBIORCY w Google Merchant Center Next

⇒ Źródło: panel Google Merchant Center Next

✔️ Koniec priorytetyzowania kampanii Performance Max nad standardowymi kampaniami produktowymi (17.10.2024)

Co się zmienia?

Od października Google będzie stopniowo wprowadzać aktualizację, która zmieni sposób, w jaki kampanie Performance Max i standardowe kampanie produktowe współdziałają na aukcji, gdy znajdują się na tym samym koncie i są kierowane na te same produkty.

W przypadku tych nakładających się kampanii zamiast automatycznego priorytetyzowania Performance Max nad standardowymi kampaniami produktowymi, będzie teraz stosowana normalna dynamika aukcji, a wyświetlana będzie kampania z najwyższą rangą reklamy. Dzięki temu kampanie Performance Max i standardowe kampanie produktowe będą zgodne z innymi typami kampanii, w których „najwyższa ranga reklamy” jest ogólnym zachowaniem, co umożliwi większą elastyczność w zarządzaniu kampanią przy mniejszej złożoności testowania.

Koniec priorytetyzowania kampanii Performance Max nad standardowymi kampaniami produktowymi

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7252719434711072768

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds