Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (13.07.2023 – 26.07.2023)

26 lipca 20230

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (13.07.2023 – 26.07.2023).

Nowości i zmiany w Google Ads (13.07.2023 – 26.07.2023)

✔️ Formularz – dodanie wykluczeń do kampanii Performance Max (26.07.2023)

Co nowego?
Pod linkiem poniżej znajdziecie formularz, w którym można zgłosić prośbę o wykluczenie słów kluczowych, tematów lub miejsc docelowych w kampanii Performance Max.

Formularz - dodanie wykluczeń do kampanii Performance Max

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/contact/pmax_implementation

✔️ Narzędzie do aktualizacji dynamicznych reklam w wyszukiwarce (DSA) i kampanii displayowych do kampanii Performance Max (25.07.2023)

Co się zmienia?

Google umożliwia upgrade kampanii DSA i kampanii displayowych do kampanii Performance Max.

Przechodząc na Performance Max, reklamodawca będzie mógł korzystać z nowych funkcji, takich jak wyświetlanie reklam uwzględniające zasoby reklamowe. Dzięki automatycznemu uwzględnieniu zapasów produktów na stronach, których nie ma na stanie, nie będą wyświetlane reklamy w wyszukiwarce, bez konieczności wykonywania jakichkolwiek czynności z jego strony.

Narzędzie do aktualizacji dynamicznych reklam w wyszukiwarce (DSA) i kampanii displayowych do kampanii Performance Max

⇒ Źródło 1: https://support.google.com/google-ads/answer/13780156
⇒ Źródło 2: https://www.linkedin.com/posts/mikeryanretail_googleads-digitalmarketing-ecommerce-activity-7089622418096308224–BcY

✔️ Ulepszenia w sekcji Statystyki (24.07.2023)

Co nowego?

W sekcji Statystyki pojawiła się możliwość wyboru innego zakresu dat oraz możliwość pobrania danych z tabeli.

Ulepszenia w sekcji Statystyki

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7089190210403471360

✔️ Kolekcje w Google Merchant Center (24.07.2023)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Merchant Center pojawiła się nowa zakładka – KOLEKCJE.

Kolekcje ułatwiają tworzenie rozbudowanych reklam i bezpłatnych list produktów w prostszy sposób. Mogą również wzbogacić dane produktu, co może zwiększyć wydajność i poprawić wrażenia użytkownika.

Obecnie kolekcje są używane tylko do promowania produktów dostępnych lokalnie w ramach kampanii Performance Max dla celów związanych ze sprzedażą w sklepie stacjonarnym.

Kolekcje w Google Merchant Center

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/9699507

✔️ Aktualizacja wymagań dotyczących reklam w YouTube (22.07.2023)

Co się zmienia?

15 sierpnia Google zaktualizuje wymagania dotyczące reklam w YouTube.

Aktualizacja ta poprawia organizację strony i wyjaśnia, w jaki sposób reklamodawcy mogą odwołać się od odrzucenia, jeśli uważają, że ich odrzucone reklamy są zgodne z wymaganiami dotyczącymi reklam w YouTube.

To wyjaśnienie nie wpłynie na istniejące egzekwowanie przepisów.

Nie jest wymagane żadne dodatkowe działanie.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/13775899?hl=en

✔️ Możliwość ustawienia konwersji rozszerzonych na poziomie konta (21.07.2023)

Co nowego?

Na kontach Google Ads pojawiła się możliwość włączenia konwersji rozszerzonych na poziomie konta.

Opcja znajduje się w ustawieniach konwersji (NARZĘDZIA I USTAWIENIA -> KONWERSJE -> USTAWIENIA).

Możliwość ustawienia konwersji rozszerzonych na poziomie konta

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Oficjalny skrypt Google Ads dotyczący kampanii Performance Max (19.07.2023)

Co nowego?

Google ogłosił opublikowanie nowego, gotowego skryptu do raportowania skuteczności kampanii Performance Max w skryptach Google Ads. Skrypt ten będzie raportował konwersje i inne wskaźniki związane z wydajnością kampanii.

⇒ Źródło: https://developers.google.com/google-ads/scripts/docs/solutions/customizable-report

✔️ Konwersje rozszerzone dotyczące potencjalnych klientów w imporcie konwersji offline (13.07.2023)

Co nowego?

W imporcie konwersji offline pojawiła się nowa sekcja – konwersje rozszerzone dotyczące potencjalnych klientów.

Opcja pozwala mierzyć liczbę potencjalnych klientów witryny, którzy dokonali konwersji offline, na podstawie danych użytkownika przesłanych w formularzu kontaktowym.

Nie wymaga wprowadzania zmian w systemie CRM.

Konwersje rozszerzone dotyczące potencjalnych klientów w imporcie konwersji offline

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Listy klientów oparte na konwersjach (13.07.2023)

Co nowego?

W ustawieniach konta pojawiła się opcja włączenia list klientów opartych na konwersjach. Spowoduje ona automatyczne utworzenie list klientów na podstawie danych o klientach zgromadzonych za pomocą tagów konwersji.

Listy klientów oparte na konwersjach

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Pasek scrollowania w kolumnie stanu (13.07.2023)

Co nowego?

W kolumnie stanu pojawił się pasek scrollowania dotyczący elementów wymagających poprawy.

Pasek postępu w kolumnie stanu

⇒ Źródło: panel Google Ads

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds