Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (11.07.2024 – 24.07.2024).
✔️ Nowe opcje budżetu w reklamach usług lokalnych (24.07.2024)
Co nowego?
Google dodał nowe opcje i funkcje budżetu reklamowego do reklam usług lokalnych. Dla niektórych kont można teraz ustawić maksymalny miesięczny limit wydatków na reklamę w danym miesiącu.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-local-service-ads-budget-options-37775.html
✔️ Optymalizacja pod kątem nowych klientów o wysokiej wartości (24.07.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się opcja optymalizacji pod kątem nowych klientów o oczekiwanej wysokiej wartości. Reklamodawcy muszą dodać przyrostową wartość konwersji dla tych klientów oraz segmenty odbiorców w przypadku obecnych klientów o dużej wartości.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/ciureamihai_ppc-ppc-googleads-activity-7221478990249623552-Ups1/
✔️ Nowa forma wyświetlania linków do podstron w panelu Google Ads (23.07.2024)
Co nowego?
Google wprowadził kosmetyczną zmianę w wyświetleniu linków do podstron w podczas tworzenia i edytowania komponentów w kampanii Performance Max.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Wycofanie wykluczenia tematów (23.07.2024)
Co się zmienia?
Google wycofuje wykluczenia tematów. Podobne treści będzie można wykluczać w ustawieniach dopasowania treści na poziomie konta w sekcji “Wykluczona tematyka treści”.
Kiedy?
We wrześniu 2024 r
Co to oznacza w praktyce?
We wrześniu może wzrosnąć ruch w kampaniach w sieci reklamowej, które korzystały z wykluczenia tematów. Do tego czasu należy dodać odpowiednie wykluczenia w sekcji “Wykluczona tematyka treści”.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowa wersja Edytora Google Ads – 2.7 (23.07.2024)
Co nowego?
W nowej wersji Edytora Google Ads pojawiły się nowe opcje i funkcje:
1. Komponenty w grupach plików generowane przez AI
Korzystając z końcowego adresu URL i podpowiedzi o dowolnej formie, można teraz dodawać do grup zasobów zasoby wygenerowane przez sztuczną inteligencję, takie jak nagłówki, długie nagłówki i opisy.
2. Sieć partnerów wideo w kampaniach generujących popyt
Można teraz uwzględniać partnerów wideo w swoich kampaniach Demand Gen (dawniej Discovery). Wcześniej było to możliwe tylko w przypadku kampanii wideo.
3. Cel dotyczący pozyskiwania nowych klientów
Edytor obsługuje teraz ustawianie nowego celu polegającego na pozyskiwaniu klientów na poziomie kampanii w kampaniach w sieci wyszukiwania i Performance Max.
4. Wykluczenia etykiet treści na poziomie konta
Edytor obsługuje teraz wykluczenia etykiet treści na poziomie konta. Znajduje się to na koncie Google Ads w sekcji Narzędzia. W sekcji Narzędzia należy przejść do opcji Dopasowanie treści, w której znajdują się Wykluczone treści o charakterze kontrowersyjnym, Wykluczone typy i etykiety oraz Wykluczone tematy treści.
5. Wykluczające słowa kluczowe na poziomie konta
Edytor Google Ads obsługuje teraz wykluczające słowa kluczowe na poziomie konta, w tym wykluczone słowa kluczowe w treści.
6. Inne ustawienia na poziomie konta
Edytor obsługuje teraz także inne ustawienia na poziomie konta, takie jak typy zasobów reklamowych.
7. Strategia określania stawek ze stałym CPM
Nazwa strategii ustalania stawek rezerwowego kosztu tysiąca wyświetleń (CPM) została teraz zmieniona na Stały CPM. Edytor obsługuje teraz tworzenie kampanii wideo przy użyciu tej strategii ustalania stawek.
8. Przyczyny wstrzymanych słów kluczowych
Edytor wyświetla teraz w kolumnie Stan przyczynę automatycznego wstrzymania słów kluczowych. Na przykład Edytor wyświetli komunikat „Wstrzymane (niska aktywność)” dla słów kluczowych bez wyświetleń przez określony czas. Przyczyny te można również filtrować.
9. Eksportowanie wybranych typów danych do pliku CSV
Można teraz wybrać określone typy danych, które reklamodawca chce wyeksportować do plików CSV. Można na przykład wyeksportować tylko podzbiór typów reklam.
10. Pole wyboru „Ukryj puste elementy”
Można teraz znaleźć pole wyboru „Ukryj puste elementy” w panelu „Zarządzaj” w lewym dolnym rogu. To pole wyboru można również znaleźć w menu z trzema kropkami.
11. Preferencje formatu wideo w reklamach wideo w kampaniach generujących popyt
Można teraz ustawić preferencje formatu dla poszczególnych reklam wideo na żądanie. Dla każdego filmu można ustawić preferencje dla In-Stream, In-Feed, Shorts lub dowolnej kombinacji tych trzech. Można także ustawić dla filmu opcję „bez preferencji, może wyświetlać się w dowolnym miejscu”, co oznacza, że może on być wyświetlany w dowolnym miejscu.
WYCOFANE FUNKCJE:
1. Inteligentne kampanie produktowe
Inteligentne kampanie produktowe i inteligentne reklamy produktowe są całkowicie przestarzałe i usunięte w Edytorze 2.7.
2. Komponenty z lokalizacją oparte na pliku danych
Edytor w wersji 2.7 nie obsługuje już zasobów lokalizacyjnych opartych na plikach danych. Wcześniej zarządzano nimi w ramach Zasobów reklamowych i Biblioteki zasobów.
3. Grupy lokalizacji oparte na pliku danych
Edytor w wersji 2.7 nie obsługuje już kierowania geograficznego korzystającego z grup lokalizacji opartych na plikach danych. Grupy te pojawiały się wcześniej jako „Grupa lokalizacji (starsza wersja)” w menu Lokalizacje w sekcji Słowa kluczowe i kierowanie.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/15121148?hl=en
✔️ Privacy Sandbox – aktualizacja (22.07.2024)
Co się zmienia?
Zamiast wycofywać pliki cookie innych firm, Google wprowadzi w przeglądarce Chrome nową funkcję, która umożliwi użytkownikom dokonanie świadomego wyboru, który będzie dotyczył całego przeglądania Internetu, i który będą mogli w każdej chwili dostosować.
⇒ Źródło: https://privacysandbox.com/news/privacy-sandbox-update
✔️ Nowa forma wyświetlania komponentów graficznych (21.07.2024)
Co nowego?
Komponenty graficzne wyświetlane są w nowej formie w panelu Google Ads. Pod docelową grafiką widnieje oryginalne wgrane zdjęcie, które można podejrzeć lub pobrać w pełnym formacie po jego kliknięciu.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Tworzenie kluczowych zdarzeń w GA4 z poziomu panelu Google Ads (17.07.2024)
Co nowego?
Przyzwyczailiśmy się do możliwości stworzenia konwersji w Google Analytics i zaimportowania jej do Google Ads. Teraz Google dodał tę samą funkcjonalność, ale po stronie Google Ads. W Google Ads możemy tworzyć kluczowe zdarzenia w GA4.
Konwersje utworzone w Google Ads natychmiast pojawią się w Google Analytics, dzięki czemu synchronizacja danych będzie szybsza i skuteczniejsza.
W szczegółach konwersji znajduje się nowe pole umożliwiające ustalenie nazwy zdarzenia w GA4.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-07/ga4-events-creation-in-google-ads
✔️ Uproszczenie kierowania na treść strony (17.07.2024)
Co się zmienia?
Metody targetowania oparte o treść (w tym targetowanie po słowach kluczowych, miejscach docelowych oraz tematach) zmienią sposób swojego działania:
– aktualnie użycie kilku targetowań zawęża grupę odbiorców (reklamy wyświetlają się prezeycyjnie)
– po wprowadzeniu zmian użycie kilku targetowań rozszerzy grupę odbiorców (reklamy będą wyświetlać się szerzej)
Kiedy?
Od września 2024.
⇒ Źródło: newsletter Karola Dziedzica
✔️ Migracja do Google Merchant Center Next (15.07.2024)
Co się zmienia?
Google rozpocznie migrację kont Google Merchant Center do wersji Google Merchant Center Next. Migracji można dokonać samodzielnie już teraz, a Google rozpocznie proces 22 lipca. Kwalifikujący się reklamodawcy powinni otrzymać maila z taką informacją.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Reklamy poniżej wyróżnionego fragmentu w wyszukiwarce Google (12.07.2024)
Co nowego?
Reklamy w wyszukiwarce mogą pojawiać się bezpośrednio pod bezpłatnymi fragmentami polecanymi w ramach ciągłej ewolucji dynamicznego umieszczania reklam w wyszukiwarce Google.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-below-featured-snippet-dynamic-ad-placement-37720.html