Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (10.02.2022 – 23.02.2022).
✔️ Nowa sekcja w Merchant Center – Statystyki wrażeń klientów z zakupów (23.02.2022)
Co nowego?
Program umożliwia monitoring obsługi, którą reklamodawca zapewnia klientom w kilku obszarach, w tym szybkość dostawy, koszt wysyłki, koszt zwrotu i okres zwrotu.
Może on otrzymać ocenę „Świetny/a”, „Porównywalny/a” lub „Możliwość poprawy” dla każdej metryki.
Spełniając określone kryteria reklamodawca może zyskać:
– plakietkę w informacjach o produkcie, która zwiększa zaufanie wśród potencjalnych klientów
– widoczność w miejscach docelowych na karcie Google Zakupy
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/11192630
✔️ Nowy atrybut w Google Merchant Center – [short_title] (22.02.2022)
Co nowego?
Krótki tytuł [short_title] pozwala krótko i jasno określić produkt, który sprzedaje reklamodawca.
Będzie on używany w kontekście przeglądania, np. w kampaniach Discovery lub reklamach produktowych w Gmailu.
Google rekomenduje, aby długość krótkiego tytułu nie przekraczała 65 znaków.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/11551083?hl=en
✔️ Manualne kampanie produktowe nie zostaną wycofane (17.02.2022)
Co ważnego?
Google oficjalnie potwierdził, że standardowe kampanie produktowe będą nadal obsługiwane w najbliższej przyszłości, tym samym dementując plotki, że kampanie te zostaną wycofane w związku z nadchodzącą migracją inteligentnych kampanii produktowych do kampanii typu Performance Max.
⇒ Źródło: https://twitter.com/adsliaison/status/1494388708912607241
✔️ Ograniczony zasięg ręcznych kampanii produktowych (15.02.2022)
Co się zmienia?
14 lutego 2022 r. Google Ads przestał wyświetlać standardowe kampanie produktowe w sieci reklamowej Google, w tym w Gmailu, Google Discover i niektórych miejscach docelowych w YouTube. Może to skutkować spadkiem ruchu w tych kampaniach.
✔️ Google testuje nowe oznaczenie reklam (11.02.2022)
Co nowego?
Google potwierdził, że prowadzi testy nowego oznaczenia reklam, tym samym wracając do zielonej ramki, która kiedyś funkcjonowała w wynikach wyszukiwania.
✔️ Ulepszone zarządzanie rozszerzeniami reklam (11.02.2022)
Co nowego?
Google wprowadza ulepszenia w zarządzaniu rozszerzeniami linków do podstron, objaśnień oraz informacji w witrynie.
Wcześniej dynamiczne linki do podstron, dynamiczne objaśnienia i dynamiczne rozszerzenia informacji w witrynie nie kwalifikowały się do wyświetlania w reklamie, jeśli wprowadzono ręcznie wersje tych rozszerzeń.
Od połowy marca automatyczne rozszerzenia będą mogły być wyświetlane obok ręcznie utworzonych odpowiedników.
Przykład
Jeśli reklama ma tylko dwa ręcznie utworzone linki do podstron, które mogą się wyświetlać, Google Ads będzie mógł teraz wyświetlać również dwa dynamiczne linki do podstron, wyświetlając reklamę z łącznie czterema linkami do podstron.
Co więcej?
W ramach tej aktualizacji będzie można teraz wyświetlać raporty dotyczące tych automatycznych rozszerzeń na poziomie indywidualnym na stronie Rozszerzenia w Google Ads.
Co się zmienia?
Tworząc linki do podstron, objaśnienia i rozszerzenia informacji w witrynie, można je dodać na poziomie grupy reklam, kampanii lub konta.
Wcześniej, jeśli reklamodawca tworzył te rozszerzenia na bardziej szczegółowym poziomie, uniemożliwiały one wyświetlanie rozszerzeń wyższego poziomu tego samego typu.
Przykład – jeśli reklamodawca ma tylko jeden link do podstrony na poziomie grupy reklam, linki do podstron na poziomie kampanii nie będą się wyświetlać.
Od połowy marca linki do podstron, objaśnienia i rozszerzenia informacji w witrynie z wyższych poziomów konta będą mogły wyświetlać się razem z rozszerzeniami tego samego typu z niższych poziomów.
Jak się przygotować do zmian?
Google zaleca konsolidację rozszerzeń do poziomu, który ma sens dla konta i upewnienie się, że są one odpowiednie dla kolejnych poziomów.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11394461?dark=0
✔️ Opóźnienie w raportowaniu konwersji (10.02.2022)
W czym problem?
W dniach 9-10 lutego 2022 (19:54 – 12:34) wystąpiło opóźnienie w raportowaniu części konwersji za pomocą atrybucji opartej na danych (DDA).
Problem został rozwiązany, a Google aktywnie pracuje nad odzyskaniem konwersji, których dotyczył. W tym czasie nie miało to wpływu na automatyczne określanie stawek.
⇒ Źródło: https://ads.google.com/status/publisher/incidents/vuAeqnmxgcomg56VmKak