Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (08.09.2022 – 21.09.2022).
✔️ Konwersje EVC – zmiany w płatnościach i atrybucji (21.09.2022)
Czym są konwersje EVC?
Konwersje EVC to konwersje po wyświetleniu angażującym w kampaniach w sieci reklamowej. Są zliczane, gdy użytkownik obejrzy co najmniej 10 sekund reklamy In-Stream możliwej do pominięcia (lub całą, jeśli jest krótsza niż 10 sekund), a potem zrealizuje konwersję w ramach okna konwersji po wyświetleniu angażującym.
Co się zmienia?
Jeśli reklamodawca prowadzi kampanie wideo i kampanie promujące aplikacje, korzystają już one z konwersji po wyświetleniu angażującym. Od teraz te optymalizacje będą też dotyczyć kampanii w sieci reklamowej.
Co to oznacza w praktyce?
Zmiana spowoduje wzrost liczby konwersji w kampanii w sieci reklamowej, ponieważ pozwoli zoptymalizować wyświetlanie reklam pod kątem celów EVC. Wpłynie również na sposób, w jaki przypisywane są konwersje i pobierane opłaty.
Google zacznie przypisywać konwersje również do wyświetleń angażujących zamiast tylko do kliknięć, tak jak robił to do tej pory. Podobnie zmiany zajdą w przypadku płatności.
Kiedy?
W przypadku kampanii w sieci reklamowej utworzonych przed 19 lipca 2022 r. zmiany zostaną wdrożone w listopadzie 2022 r.
Gdy zmiany wejdą w życie, wszystkie kampanie z reklamami wideo utworzone przed wprowadzeniem EVC w kampaniach w sieci reklamowej będą uwzględniać te konwersje w raportach.
Źródło: mailing Google
✔️ Nowe funkcje dotyczące trybu uzyskiwania zgody (20.09.2022)
Co nowego?
Aby pomóc marketerom skonfigurować tryb uzyskiwania zgody, Google przygotował w Google Ads nowe funkcje pomocy i rozwiązywania problemów. Można również zapoznać się z przewodnikiem rozwiązywania problemów z Asystentem tagów Google, który obejmuje możliwe przyczyny i rozwiązania, gdy tryb uzyskiwania zgody nie zostanie wykryty lub wskaźnik zgody jest niższy niż oczekiwany.
Na stronie podsumowania konwersji w Google Ads kolumna stanu wskaże, czy tryb zgody jest prawidłowo zaimplementowany. Umożliwi również dostęp do diagnostyki bezpośrednio z tego miejsca lub na stronie ustawień działań powodujących konwersję.
Aby lepiej zrozumieć, czy implementacja jest prawidłowa i czy reklamodawca otrzymuje konwersje modelowane (obowiązują minimalne progi), może on sprawdzić stan konfiguracji trybu zgody na karcie diagnostyki konwersji Google Ads.
Co więcej?
W nadchodzących miesiącach będzie można wyświetlać alerty dotyczące rozwiązywania problemów na kartach diagnostycznych i przeglądać statystyki na poziomie domeny dotyczące tagowania i współczynnika zgody.
Będzie także mieć możliwość pobrania listy adresów URL i uzyskania dostępu do narzędzi do debugowania zgody Google Tag Assistant, które pomogą rozwiązać problemy z konfiguracją.
Wkrótce na karcie diagnostyki pojawią się zalecenia dotyczące rozwiązywania problemów. W międzyczasie można uzyskać dostęp do karty rekomendacji, aby upewnić się, że tryb zgody jest prawidłowo skonfigurowany.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/marketingplatform/360/unlocking-consent-mode-value/
✔️ Zmiany w kierowaniu feedu produktowego na poszczególne kraje (20.09.2022)
Co się zmienia?
Do tej pory pliki danych Merchant Center miały powiązany „główny kraj sprzedaży”, ale można było również dodać „kraje dodatkowe”. Pierwszym krajem wybranym podczas tworzenia pliku danych był „główny kraj sprzedaży”.
Obecnie Google usuwa koncepcję, zgodnie z którą jeden kraj docelowy jest głównym krajem dla pliku danych. Oznacza to, że nazwy pól „główny kraj sprzedaży” i „dodatkowe kraje” znikną.
Wszystkie kraje wyznaczone jako „główny kraj sprzedaży” lub „dodatkowe kraje” zostaną przeniesione do nowego pola o nazwie „kraje docelowe”.
Etykieta pliku danych
Google wprowadza również opcjonalne nowe pole ustawień pliku danych Merchant Center o nazwie „etykieta pliku danych”. Jeśli reklamodawca korzysta z reklam produktowych, etykiety pliku danych pozwolą mu utworzyć plik danych z wybraną etykietą pliku danych (do 20 znaków), której można używać do grupowania ofert, które mają być kierowane za pośrednictwem aktywnej kampanii Google Ads .
Czy trzeba coś aktualizować?
W przypadku istniejących plików danych etykieta pliku danych zostanie automatycznie ustawiona na dwuliterowy kod kraju z oryginalnego pola „podstawowy kraj sprzedaży”, dzięki czemu wszelkie istniejące kierowanie będą nieprzerwane.
Kiedy?
W ciągu najbliższych kilku tygodni Google będzie powoli wprowadzać tę zmianę na kontach Merchant Center.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/12453346
✔️ Zmiana działania opcji “Rozwinięcie końcowego adresu URL” w kampaniach Performance Max (20.09.2022)
Co się zmienia?
Dotychczas opcja rozwinięcia końcowego adresu URL polegała na dostosowywaniu strony docelowej, na którą trafia użytkownik po kliknięciu w reklamę oraz dostosowaniu nagłówka reklamy.
Od 1 października w kampaniach PM, które mają włączoną tą opcję system będzie mógł dostosować pozostałe komponenty reklamy (nie tylko tekstowe), także całość zasobów będzie mieć charakter dynamiczny. Warto mieć to na uwadze.
⇒ Źródło: mailing Google Ads
✔️ Zmiana nazewnictwa rozszerzeń reklam (15.09.2022)
Co się zmienia?
Rozszerzenia reklam będą teraz nazywane zasobami.
Co to oznacza w praktyce?
Wcześniej zarządzanie reklamami i zasobami, takimi jak linki do podstron, odbywało się w oddzielnych krokach procesu tworzenia kampanii. Teraz reklamodawca znajdzie je w tym samym kroku, gdy tworzy kampanię w sieci wyszukiwania lub Performance Max.
Gdy reklamodawca utworzy zasoby i zastosuje je w kampanii, narzędzie podglądu będzie się automatycznie aktualizować, dzięki czemu możliwy będzie podgląd reklamy z zasobami.
Ponadto Google Ads będzie teraz polecać zasoby na podstawie wybranego celu kampanii. Na przykład, jeśli cel kampanii to „Potencjalni klienci”, Google automatycznie zaleci dodanie zasobu formularza kontaktowego.
Gdzie znaleźć rozszerzenia reklam?
Rozszerzenia reklam (jako zasoby) będą dostępne w sekcji REKLAMY I ZASOBY -> ZASOBY.
Kiedy?
Aktualizacja zostanie wprowadzona w nadchodzących tygodniach.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/create-engaging-ads/
✔️ Wsparcie dla pionowych reklam video (15.09.2022)
Co nowego?
Google eksperymentuje z nową technologią uczenia maszynowego, która zmienia formaty reklam wideo w orientacji poziomej na kwadratowe lub pionowe w zależności od tego, jak ktoś ogląda materiały video na YouTube.
Jak to działa?
Model uczenia maszynowego wykrywa ważne elementy w reklamie poziomej (takie jak twarze, kluczowe obiekty, logo, tekst i ruch) i dzieli wideo na odrębne „sceny”. Zapewnia to prawidłowe wyświetlanie ważnych elementów (na przykład wyśrodkowanie) w przeformatowanym filmie.
Gdzie dostępne?
Opcja obecnie dostępna jest w kampaniach promujących aplikacje, a wkrótce w kampaniach Video for Action i w kampaniach Performance Max.
Nowe szablony
W zakładce BIBLIOTEKA ZASOBÓW na koncie Google Ads pojawiły się nowe szablony, które umożliwiają przygotowanie reklamy video w formacie kwadratowym (1 nowy szablon) oraz pionowym (4 nowe szablony).
Przykładowy film – https://www.youtube.com/watch?v=FC6YU6x8gdY
Co więcej?
W kampaniach promujących aplikacje oraz Performance Max system może sam utworzyć reklamę video w pionowym formacie, na podstawie dodanych zasobów tekstowych i graficznych.
Aby sprawdzić automatycznie utworzone video należy przejść do szczegółów zasobów.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/vertical-video-youtube/
✔️ Częściowa obsługa kampanii Performance Max w skryptach Google Ads (13.09.2022)
Co nowego?
Google uruchamia obsługę kampanii Performance Max w skryptach Google Ads. W skryptach jest to traktowane jako zupełnie nowy typ kampanii, podobny do tego, jak działają już kampanie wideo czy kampanie produktowe.
Jakie operacje można wykonywać?
Można wykonywać operacje, takie jak wstrzymywanie lub włączanie kampanii, a także wybieranie i modyfikowanie większości typów zasobów w grupach zasobów.
Jakich operacji nie można wykonywać?
W ten sposób nie można jednak modyfikować zasobów tekstowych ani tworzyć nowych kampanii, ani grup zasobów za pomocą skryptów.
Kampanie produktowe Performance Max są obsługiwane tylko w ograniczonym zakresie, ponieważ grupami wizytówek nie można zarządzać za pomocą skryptów.
⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2022/09/performance-max-support-in-google-ads.html
✔️ Ułatwienie zarządzania automatycznie stosowanymi rekomendacjami (13.09.2022)
Co nowego?
Google wprowadza nową wersję karty „Zarządzanie”, w której reklamodawca może przeglądać pakiety rekomendacji i dowiedzieć się jak działają.
Co więcej?
Dostępne są dwa pakiety ze wstępnie sprawdzonymi typami odpowiednich rekomendacji:
– zarządzanie reklamami (zawiera podstawowe zalecenia dotyczące ulepszania elastycznych reklam w wyszukiwarce, usuwania zbędnych słów kluczowych i ulepszania śledzenia konwersji)
– rozwój firmy (może pomóc w zaawansowanych optymalizacjach, takich jak uaktualnienie słów kluczowych do dopasowania przybliżonego, maksymalizacja liczby konwersji dzięki automatycznemu określaniu stawek i dodawanie wizyt w sklepie stacjonarnym jako konwersji)
Reklamodawca może dostosować, które rekomendacje stosuje automatycznie i wyłączyć je w dowolnym momencie.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12650226?dark=0
1 komentarz
Maciej Ilczyszyn
22 września 2022 at 07:52
Dzięki za fajne podsumowanie! Teraz czekać, aż skrypty zaczną obsługiwać kampanie Discovery. Starsze niż PerformanceMax, a do dziś nieobsługiwane skryptami :(