Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (03.10.2024 – 16.10.2024)

16 października 20240

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (03.10.2024 – 16.10.2024).

Nowości i zmiany w Google Ads (03.10.2024 – 16.10.2024)

✔️ Uproszczone eksperymenty video (16.10.2024)

Co nowego?
Można teraz skonfigurować eksperymenty dotyczące rozważania i zasięgu wideo za pomocą kilku kliknięć, dzięki czemu można uzyskać wgląd w to, jak różne warianty kreatywne wpływają na skuteczność kampanii.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15449034

✔️ Nowa kolumna – możliwość poprawy wyniku optymalizacji konta (16.10.2024)

Co nowego?

Na kontach Google Ads pojawiła się nowa kolumna – możliwość poprawy wyniku optymalizacji konta.

Nowa kolumna - możliwość poprawy wyniku optymalizacji konta

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Reklamy rozwijalne (15.10.2024)

Co nowego?

Google testuje nowy format reklam w wyszukiwarce, który umożliwia rozwijanie i zwijanie sponsorowanych reklam w wyszukiwarce. Po rozwinięciu reklam wyświetla się karuzela reklam w wyszukiwarce.

Reklamy rozwijalne

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-expandable-collapsible-carousels-38242.html

✔️ Transformacja Google Shopping (15.10.2024)

Co nowego?

Google wprowadza przekształcone Google Shopping – przebudowane od podstaw za pomocą sztucznej inteligencji.

Połączono 45 miliardów ofert produktów w Google Shopping Graph z modelami Gemini, aby przekształcić zakupy online dzięki nowemu, spersonalizowanemu domowi zakupów, który będzie wdrażany w Stanach Zjednoczonych w ciągu najbliższych tygodni, począwszy od dziś.

Co więcej?

Nowe doświadczenie Google Shopping wykorzystuje AI do inteligentnego wyświetlania najbardziej odpowiednich produktów, co pomaga przyspieszyć i uprościć wyszukiwanie.

Teraz użytkownik otrzyma wygenerowany przez AI skrót z najważniejszymi rzeczami do rozważenia podczas wyszukiwania, a także produkty, które spełniają jego potrzeby.

Ponadto wyniki będą zawierać dynamiczne filtry, które pozwolą użytkownikowi skupić się na jego preferencjach.

Transformacja Google Shopping

⇒ Źródło: https://blog.google/products/shopping/google-shopping-ai-update-october-2024

✔️ Nowy segment w Google Ads – Google-engaged audiences (15.10.2024)

Co nowego?

Na kontach Google Ads pojawił się nowy segment tworzony automatycznie o nazwie Google-engaged audiences. Członkostwo ustawione zostało na 540 dni. Segment zawiera osoby, które odwiedziły witrynę reklamodawcy za pośrednictwem strony z wynikami wyszukiwania lub reklam w Google.

Nowy segment w Google Ads - Google-engaged audiences

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Aktualizacja zasad Google dotyczących podmiotów zewnętrznych (14.10.2024)

Co się zmienia?

W listopadzie 2024 r. Google zaktualizuje zasady Google dotyczące podmiotów zewnętrznych, aby ogłosić nowe kary dla podmiotów zewnętrznych, które umożliwiają znaczące lub długotrwałe naruszenia zasad.

Google chce zachęcić podmioty zewnętrzne do promowania tego zdrowego ekosystemu i zniechęcać do umożliwiania znaczących lub długotrwałych naruszeń zasad.

Działania partnera zewnętrznego, które wykazują lekceważenie zgodności z zasadami Google Ads, mogą skutkować utratą uprawnień, usunięciem z programów Google dla podmiotów zewnętrznych, takich jak Google Partners i zawieszeniem konta.

Konsekwencje

Google naruszenia tych zasad traktuje bardzo poważnie i uważa je za rażące. Jeśli znajdzie naruszenia tych zasad, zawiesi konta Google Ads po wykryciu i bez wcześniejszego ostrzeżenia, a reklamodawca nie będzie mógł już reklamować się w Google.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15451472

✔️ Nowa opcja – optymalizacja zysku brutto (14.10.2024)

Co nowego?

Google Ads wprowadza nowe ustawienie kampanii o nazwie Optymalizacja zysku brutto. Zysk brutto jest obliczany przez Google poprzez zastosowanie marży zysku brutto skonfigurowanej w celu optymalizacji zysku brutto do wartości każdej konwersji.

Jak skonfigurować?

Aby to skonfigurować, trzeba przekazać następujące dane do Google Ads:

– dane koszyka i dane COGS (koszt sprzedanych towarów) w pliku danych produktów

– ustawienie celu optymalizacji na zysk tROAS (znany również jako POAS)

Nowa opcja - optymalizacja zysku brutto

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-gross-profit-optimization-campaign-setting-38227.html

✔️ Nowy format reklam (13.10.2024)

Co nowego?

Google testuje nowy format karuzeli reklam, w którym nazwa marki i logo marki wyświetlane są w okrągłym kształcie.

Nowy format reklam

 

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7251229786482589697

✔️ Nowy wizualny wygląd reklam (13.10.2024)

Co nowego?

Google testuje nowy wygląd wizualny reklam.

Nowy wizualny wygląd reklam

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7251125101289496577

✔️ Atrybut Top Links w reklamach Google Ads (13.10.2024)

Co nowego?

Google testuje wyświetlanie atrybutu Top Links w reklamach Google Ads.

Atrybut Top Links w reklamach Google Ads

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7251129533649620993-EHlA

✔️ Nowa polityka przechowywania danych w Google Ads (12.10.2024)

Co się zmienia?

Od 13 listopada Google Ads wdroży nową politykę przechowywania danych. Wszystkie dane konta, w tym wskaźniki wydajności, informacje rozliczeniowe i raporty historyczne, będą teraz przechowywane przez okres 11 lat.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15188209

✔️ Nowy eksperyment dotyczący kampanii Performance Max (11.10.2024)

Co nowego?

Nowy eksperyment pozwala na testowanie automatycznie tworzonych zasobów.

Nowy eksperyment dotyczący kampanii Performance Max

Nowy eksperyment dotyczący kampanii Performance Max

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_pmax-activity-7250086191918673921-Rcj_/

✔️ Profil firmy w Google wymagany do reklam usług lokalnych (10.10.2024)

Co się zmienia?

Google wkrótce będzie wymagać od firm, które chcą reklamować się za pomocą reklam usług lokalnych Google, posiadania również profilu firmy w Google. Google opublikowało powiadomienie o treści: „Do czwartku 21 listopada 2024 r. Twoja reklama usług lokalnych będzie wymagała pasującego profilu firmy w Google, aby nadal pojawiać się w wynikach wyszukiwania i wyświetlać opinie klientów”.

Profil firmy w Google wymagany do reklam usług lokalnych

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-local-service-ads-requires-business-profile-38221.html

✔️ Białe tło w menu Google Ads (09.10.2024)

Co nowego?

Google testuje białe tło w menu, aby wyróżnić bieżącą sekcję.

Białe tło w menu Google Ads

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Komponenty tworzone automatycznie – personalizacja (09.10.2024)

Co się zmienia?

Komponenty tekstowe w sekcji “Komponenty tworzone automatycznie” zmieniają swoją nazwę na Personalizacja (Customization).

Komponenty tworzone automatycznie - personalizacja

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Komponenty tworzone automatycznie – Ulepszenie video (09.10.2024)

Co nowego?

W sekcji “Komponenty tworzone automatycznie” Google pozwala na ulepszanie przesłanych filmów poprzez tworzenie dodatkowych wersji pionowych i kwadratowych, a także dodatkowych krótszych wersji. Opcja dostępna jest w kampaniach Performance Max.

Komponenty tworzone automatycznie - Ulepszenie video

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Wykluczające słowa kluczowe w Planerze słów kluczowych (08.10.2024)

Co nowego?

Google dodał zakładkę słów kluczowych wykluczających do narzędzia Planera słów kluczowych Google Ads. Dzięki temu reklamodawcy mają więcej danych i narzędzi do dodawania słów kluczowych, które mają zostać wykluczone z kampanii Google Ads.

Wykluczające słowa kluczowe w Planerze słów kluczowych

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-negative-keyword-tab-in-keyword-planner-38192.html

✔️ Reklamy konkurencji nad lokalnymi recenzjami (08.10.2024)

Co nowego?

Wyszukiwarka Google wyświetla reklamy konkurencji nad lokalnymi recenzjami. Google wyświetla reklamy konkurencji bezpośrednio nad sekcją recenzji lokalnej oferty Google.

Reklamy konkurencji nad lokalnymi recenzjami

Reklamy konkurencji nad lokalnymi recenzjami

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-competitor-ads-above-local-reviews-38194.html

✔️ Testy odmian etykiet sponsorowanych reklam (07.10.2024)

Co nowego?

Google testuje wiele odmian etykiety sponsorowanych reklam w wynikach wyszukiwania.

Google testuje dodawanie „by” lub | lub • lub : między etykietą sponsorowaną a nazwą witryny lub nazwą domeny.

Testy odmian etykiet sponsorowanych reklam

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-testing-sponsored-ad-label-variations-38185.html

✔️ Integracja z Amazon MCF (04.10.2024)

Co nowego?

Google ogłasza nadchodzącą integrację z Amazon Multi-Channel Fulfillment (MCF). Integracja ma znacznie poprawić sposób, w jaki sprzedawcy detaliczni korzystający z Amazon MCF wyświetlają swoje prędkości wysyłki w Google.

Integracja zapewni sprzedawcom detalicznym narzędzia do wyświetlania dokładniejszych szacunków szybkości dostawy i poprawi doświadczenia kupujących, prezentując 3-dniową szybką dostawę świadczoną przez usługę Amazon MCF.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/15410970

✔️ Nowy proces dotyczący przenoszenia kont między agencjami (04.10.2024)

Co nowego?

Google ogłasza nowy proces dotyczący przenoszenia kont klientów do innych kont menedżera dokonującego płatności. Można teraz rozpocząć ten proces samodzielnie bezpośrednio na koncie menedżera Google Ads, bez potrzeby kontaktowania się z zespołem pomocy. Ten proces nazywa się „zmianą płatnika”.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13812597

✔️ Aktualności związane z Przeglądami AI i Google Lens (03.10.2024)

Co nowego?

1. Reklamy w Przeglądach AI
Przeglądy AI w wyszukiwarce pomagają szybko znaleźć informacje i odkryć wszystko, co ma do zaoferowania sieć. Google odkrył, że osoby korzystające z Przeglądów AI są bardziej zadowolone z wyników wyszukiwania i uważają reklamy wyświetlane nad i pod przeglądem za pomocne.

Po kilku miesiącach testów Google ogłasza, że reklamy w Przeglądach AI są teraz dostępne dla użytkowników urządzeń mobilnych w USA.

Aktualności związane z Przeglądami AI i Google Lens

2. Google Lens i AI

Google Lens połączy zaawansowane modele AI i wykres zakupów Google — który zawiera informacje o ponad 45 miliardach produktów — aby zidentyfikować dokładny przedmiot na zdjęciu użytkownika.

Aktualności związane z Przeglądami AI i Google Lens

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/google-lens-ai-overviews-ads-marketers

✔️ Funkcja generowania filmów w Product Studio (03.10.2024)

Co nowego?

Product Studio zaczyna oferować oparte na AI narzędzia do tworzenia filmów, które pomagają z łatwością tworzyć wysokiej jakości filmy prezentujących produkty. Dzięki tej nowej funkcji można przekształcić istniejące zdjęcia produktów w dynamiczne filmy za pomocą kilku kliknięć.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/15400787

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds