Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (02.05.2024 – 15.05.2024).
✔️ Informacje dotyczące funkcji na zawieszonych kontach Google Ads (14.05.2024)
Co się zmienia?
W czerwcu 2024 r. Google ograniczy funkcje dostępne na zawieszonych kontach. Reklamodawcy otrzymają w usłudze powiadomienie o ograniczeniach funkcji na zawieszonym koncie.
Zachowają dostęp do takiego konta, ale będą mogli wykonywać tylko te działania:
– Opcje płatności: dokonywanie płatności, pobieranie dokumentów podatkowych, dodawanie formy płatności
– Ustawienia konta: likwidacja konta i przesyłanie próśb o zwrot środków
– Odwołania i weryfikacja: przesyłanie odwołań od decyzji o zawieszeniu konta, przechodzenie procesu weryfikacji reklamodawcy
– Ustawienia zabezpieczeń: aktualizacja ustawień zabezpieczeń na koncie Google Ads
– Przechodzenie na dowolną stronę na koncie Google Ads
– Odczytywanie informacji i pobieranie odpowiednich raportów z konta Google Ads
Wszystkie inne działania na zawieszonym koncie będą wyłączone.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/14899401
✔️ Preferencje formatów video w kampanii generującej popyt (14.05.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads w kampanii generującej popyt (Demand Gen) pojawiła się opcja wyboru konkretnych formatów video.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Image Editor w bibliotece zasobów (12.05.2024)
Co nowego?
Google planuje dodać edytor obrazów w bibliotece zasobów. Za jego pomocą można wygenerować nowy obraz za pomocą podpowiedzi tekstowej lub edytować już istniejący obraz, przesyłając go lub wybierając z biblioteki zasobów.
✔️ Nowa opcja ustalania stawek w kampaniach video (10.05.2024)
Co nowego?
Google testuje nową opcję ustalania stawki docelowej CPV, w której można zaznaczyć stawkę ustawioną automatycznie.
✔️ Reklamy lokalnego asortymentu produktów w nowych krajach (10.05.2024)
Co nowego?
Reklamy lokalnego asortymentu produktów pojawiły się w nowych krajach:
– Argentyna
– Chile
– Kolumbia
– Finlandia
– Grecja
– Hongkong
– Węgry
– Indonezja
– Izrael
– Malezja
– Filipiny
– Portugalia
– Arabia Saudyjska
– Singapur
– Słowacja
– Republika Południowej Afryki
– Korea Południowa
– Tajwan
– Tajlandia
– Turcja
– Zjednoczone Emiraty Arabskie
– Ukraina
– Wietnam
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/3057972?hl=pl
✔️ Aktualizacja dotycząca innych firm objętych ograniczeniami: sprzedaż biletów na wydarzenia (10.05.2024)
Co się zmienia?
10 czerwca 2024 r. zostaną zaktualizowane zasady Google Ads „Inne firmy podlegające ograniczeniom: sprzedaż biletów na wydarzenia”.
Aktualizacja ta wyjaśni sekcję dotyczącą wymagań dotyczących „Ujawniania informacji” w zasadach w następujący sposób:
– Informacje powinny być łatwo widoczne i jasno wyjaśnione w górnych 20% (w części strony widocznej na ekranie) w dowolnym miejscu docelowym, do którego dociera się za pośrednictwem reklamy.
– Informacje te nie mogą być podawane w formie powiadomienia, którą można zamknąć lub ukryć, a czcionka musi być równa lub większa niż większość tekstu na stronie.
Oznacza to, że reklamodawcy są zobowiązani do podawania informacji wyłącznie na temat stron docelowych, do których użytkownicy docierają za pośrednictwem reklamy Google, a nie na stronach, do których użytkownicy mogą dotrzeć w ramach ruchu organicznego.
Wdrażanie aktualizacji zasad rozpocznie się 10 czerwca 2024 r., a pełne egzekwowanie zasad nastąpi w ciągu około 4 tygodni.
✔️ Dodatkowe informacje z Google Maps pod reklamami tekstowymi (09.05.2024)
Co nowego?
Google testuje wyświetlanie dodatkowych informacji z Google Maps pod reklamami tekstowymi. Są to godziny otwarcia oraz odległość od klienta.
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących reklamowania treści związanych z hazardem i grami (09.05.2024)
Co się zmienia?
Google aktualizuje zasady Google Ads dotyczące reklamowania treści związanych z hazardem i grami obowiązujące w Polsce.
Zacznie akceptować reklamy loterii online wyświetlane przez podmioty posiadające licencję wydaną przez Ministerstwo Finansów.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/14869328
✔️ Zmiana sposobu używania danych o konwersjach w Zakupach Google (09.05.2024)
Co się zmienia?
W maju Google wprowadzi zmiany dotyczące sposobu wykorzystywania danych o konwersjach w Zakupach Google.
Google będzie używać danych o konwersjach do tworzenia sygnału dotyczącego historii klientów, wskazującego popularność sklepu internetowego reklamodawcy wśród kupujących w Google. Może się on wyświetlać jako adnotacja wizualna (np. „Ostatnio zrobiło tu zakupy tysiąc klientów”), która pomaga zwiększać zaufanie kupujących do firmy reklamodawcy.
Jak zrezygnować?
Aby zrezygnować ze stosowania funkcji, które wyświetlają określone liczby konwersji, należy zmienić odpowiednie ustawienia. Szczegóły tutaj – https://support.google.com/merchants/answer/14769586?hl=pl-PL
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Sortowanie kampanii po Wyniku Optymalizacji (06.05.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach pojawiła się opcja sortowania kampanii po Wyniku Optymalizacji (Optimization Score).
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Zmiany w grupowaniu plików danych o produktach (06.05.2024)
Co się zmienia?
Od 13 maja 2024 r. kanały zawierające wiele kombinacji etykiety pliku danych i języka zostaną teraz przegrupowane w kanały, z których każdy będzie miał tylko jedną kombinację etykiety pliku danych i języka.
Jeśli reklamodawca chce uprościć konfigurację, może skonfigurować jeden plik danych, aby kierować reklamy na wiele krajów.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Najważniejsze informacje o AI – nowa kategoria rekomendacji (05.05.2024)
Co nowego?
Pojawiła się nowa kategoria rekomendacji – Najważniejsze informacje o AI. Znajdziemy tam sugestie związane z działaniem sztucznej inteligencji.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Historia ostrzeżeń w menedżerze zasad (05.05.2024)
Co nowego?
W sekcji Menedżer zasad pojawiła się nowa zakładka – Historia ostrzeżeń. Znajdziemy tam informacje o dotychczasowych ostrzeżeniach za naruszenie zasad reklamowych Google na koncie Google Ads.
⇒ Źródło: panel Google Ads