Korekty sezonowe to zaawansowane narzędzie umożliwiające optymalizację stawek podczas nadchodzących wydarzeń, takich jak wyprzedaże czy promocje. Inteligentne określanie stawek automatycznie uwzględnia sezonowe zmiany, dlatego zaleca się stosowanie dostosowań sezonowych wyłącznie w sytuacjach, gdy przewidujesz istotne wahania współczynnika konwersji. Jak korzystać w korekt sezonowych? O tym poniżej.
Korekty sezonowe to rozwiązanie, które najlepiej sprawdza się w przypadku krótkotrwałych wydarzeń trwających od 1 do 7 dni. Przy dłuższym okresie stosowania (powyżej 14 dni) skuteczność dostosowań może być ograniczona.
Korekty sezonowe są dostępne w kampaniach w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej oraz w standardowych kampaniach produktowych korzystających ze strategii Docelowy ROAS i Docelowy CPA. Można je także stosować w kampaniach Performance Max oraz kampaniach promujących aplikacje (w wersji beta) we wszystkich strategiach ustalania stawek.
Wspomnianą opcję znajdziesz w narzędziach (BUDŻETY I OKREŚLANIE STAWEK -> WYRÓWNANIE -> SEZONOWE).
Kliknij + NOWE DOSTOSOWANIE WEDŁUG SEZONOWOŚCI. Wybierz typ dostosowania (budżet lub współczynnik konwersji), wpisz nazwę oraz określ czas rozpoczęcia oraz zakończenia.
Następnie wybierz kampanie, których będzie dotyczyć korekta oraz wpisz dostosowanie budżetu.
Na końcu pozostaje zapisanie zmian.
Pamiętaj, że korekty sezonowe mogą mieć wpływ na efektywność Twoich strategii ustalania stawek. Przed ich zastosowaniem warto upewnić się, że wszystkie wprowadzone dane są poprawne.
Każde wydarzenie sezonowe może obejmować maksymalnie 2000 kampanii. Jeśli chcesz uwzględnić większą liczbę kampanii, możesz utworzyć dodatkowe wydarzenie lub skorzystać z opcji wyboru określonego typu kampanii, np. kampanii w sieci wyszukiwania.
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |
2 komentarze
Łukasz
20 marca 2025 at 09:40
Ja mogę dla wyszytkich typów kampanii tylko skorygować CONVERSION RATE, ale BUDŻET wyłącznie dla kampanii typu: search.
Czy ty masz może jaką bete? :)
Marcin Wsół
20 marca 2025 at 09:44
a nie wiem, może Google coś testuje :)