Jeśli posiadasz sklep internetowy, na pewno problematyczne jest bieżące analizowanie cen konkurencji. Prowadząc kampanie produktowe w Google Ads masz możliwość porównania cen swoich produktów z tymi samymi produktami w innych sklepach. Dzieki temu szybko sprawdzisz, czy Twoje ceny są wyższe czy niższe względem konkurencji. Szczegóły poniżej.
Zaloguj się do swoje konto Merchant Center (merchants.google.com), a następnie przejdź do sekcji ROZWÓJ i zakładki KONKURENCYJNOŚĆ CENOWA.
Zobaczysz panel, w którym w szybki sposób sprawdzisz jaki procent produktów ma ceny poniżej ceny referencyjnej, w cenie referencyjnej lub powyżej tej ceny. Czym jest cena referencyjna? Jest to średnia cena danego produktu ważona według liczby kliknięć uzyskanych przez wszystkich sprzedawców, którzy wyświetlają dany produkt w bezpłatnych informacjach na karcie Zakupy lub reklamują go za pomocą reklam produktowych.
Po prawej stronie znajdziesz opcje wyboru zakresu dat, w których chcesz porównać ceny produktów. W głównym widoku znajdziesz również dodatkowe sekcje dotyczące 5 najpopularniejszych produktów na podstawie kliknięć, najczęściej klikanych kategoriach, markach i typach produktów. W każdej mini wersji raportu jest możliwość wyświetlania wszystkich wspomnianych kategorii.
Jeśli dane produkty lub marki są na tyle unikalne i niespotykane w innych sklepach może się zdarzyć, że zobaczysz szare pole z informacją o braku ceny referencyjnej. Może się to zdarzyć również w sytuacji, gdy zrobisz literówkę w nazwie marki i system nie będzie mógł jej dopasować do właściwej marki sprzedawanej u konkurencji. Warto mieć to na uwadze, aby nie tracić danych.
W górnej części strony znajdziesz dodatkowe zakładki:
- Produkty (możesz tutaj sprawdzić wszystkie dostępne produkty w sklepie, by ocenić konkurencyjność cenową; produkty możesz filtrować wg różnych kryteriów, takich jak nazwa, tytuł, marka lub czy zwiera analizę porównawczą promocji)
- Marki (lista marek z graficzną prezentacją rozkładu cenowego; istnieje możliwość filtrowania marek po kraju lub konkretnej marce)
- Kategorie (lista kategorii z graficzną prezentacją rozkładu cenowego; istnieje możliwość filtrowania marek po kraju lub konkretnej kategorii)
- Typy produktów (lista typów produktów z graficzną prezentacją rozkładu cenowego; istnieje możliwość filtrowania marek po kraju lub konkretnym typie produktu)
Zachęcam Cię do sprawdzenia danych w zakładce KONKURENCYJNOŚĆ CENOWA. Jest to skarbnica wiedzy na temat cen konkurencji. Jeśli Twój proces zakupowy jest maksymalnie dopracowany, możliwe że przyczyną braku zakupów jest właśnie zbyt wysoka cena. Taka informacja może pomóc w weryfikacji polityki cenowej i dostosowaniu jej do warunków rynkowych.
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |