Kampanie Performance Max stają się coraz popularniejsze w użytku, głównie za sprawą nadchodzącej aktualizacji inteligentnych kampanii produktowych oraz kampanii lokalnych, co jakby nie patrzeć, jest wymuszone przez Google. Pojawiają się pytania odnośnie tego, jak optymalizować takie kampanie. W tym wpisie znajdziesz informacje jak porównać skuteczność poszczególnych grup zasobów w ramach jednej kampanii typu Performance Max.
O kampaniach Performance Max pisałem kilka tygodni, wiec jeśli zaczynasz swoją przygodę z tym typem kampanii, zapoznaj się w tym artykułem.
W każdej kampanii Performance Max można dodać więcej niż jedną grupę zasobów, aby testować ich skuteczność. Jest to element optymalizacji na jaki pozwala nam Google. Minusem tego rozwiązania jest jednak to, że w zakładce GRUPY ZASOBÓW nie znajdziemy żadnych statystyk dotyczących tych grup, a jedynie zakładkę SZCZEGÓŁY ZASOBÓW, w której to znajduje się informacja o skuteczności danego zasobu (Niska, Dobra, Najwyższa lub –).
To niestety nie mówi nam nic na temat liczby kliknięć, wyświetleń, CTR-ów oraz konwersji i kosztu konwersji. Jak zatem uzyskać takie informacje? Musimy utworzyć raport niestandardowy (RAPORTY 🠖 RAPORTY 🠖 TABELA). Następnie jako wiersz wybierz kampanię oraz rozwinięty URL strony docelowej. Pamiętaj, aby w kampanii ustawić filtr, który uwzględni tylko wybrane kampanie, czyli Performance Max.
W kolumnie dodaj te metryki, które chcesz sprawdzić – w moim przypadku są to kliknięcia, wyświetlenia, śr. CPC, koszt, konwersje oraz koszt konwersji.
Finalnie raport będzie wyglądać następująco:
Powyższy raport jest możliwy do utworzenia, jeżeli w każdej grupie zasobów posiadasz inny adres URL.
Jak porównać grupy zasobów, jeśli adres URL jest ten sam?
Jeśli w grupach zasobów różnią się treści, ale końcowy adres URL pozostaje bez zmian, w powyższym raporcie niestety zobaczysz tylko jeden wiersz, co uniemożliwi analizę grup. W tej sytuacji rekomendowałbym, aby w końcowym adresie URL dodać na końcu znak # oraz ciąg znaków, który będzie identyfikował daną grupę zasobów, np.:
- grupa zasobów 1 kieruje reklamy na adres https://www.marcinwsol.pl/#1
- grupa zasobów 2 kieruje reklamy na adres https://www.marcinwsol.pl/#2
Finalnie w obu przypadkach użytkownik zostanie przekierowany na stronę https://www.marcinwsol.pl/, więc nie zobaczy żadnej różnicy. Ty z kolei będziesz mieć możliwość wyodrębnienia w raporcie adresów URL, które będą odpowiadać poszczególnym grupom zasobów.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że powyższy raport będzie dla Ciebie pomocny i pozwoli Ci prawidłowo oceniać skuteczność poszczególnych grup zasobów. Jeśli masz jakieś pytania, zadaj je w komentarzu poniżej :)
5 komentarzy
Karola Lewicka
7 kwietnia 2022 at 09:18
Cześć, a masz pomysł na to, w jaki sposób dzielić sobie dane w raporcie per assety, jeśli w każdym z nich podpięty jest feed z pulą innych produktów pod daną kategorię produktową? Siłą rzeczy w ramach jednego assetu będzie i tak kilkadziesiąt/kilkaset różnych url produktowych :/
Marcin Wsół
7 kwietnia 2022 at 09:31
Niestety brak możliwości, aby tak to rozbić w raporcie :( Albo ja nie znam takiego rozwiązania. Ja generalnie w PM nie łączę zasobów tekstowych z feedem, więc albo robię PM tylko z feedem (wtedy nie dodaję żadnych zasobów tekstowych i graficznych do reklamy), albo robię PM tylko z zasobami graficznymi i tekstowymi, które dodaję w panelu edycji (ale nie dodaję feedu do tej grupy zasobów). Łatwiej wtedy oceniać skuteczność takich kampanii.
Agata Jackowiak
20 kwietnia 2022 at 13:47
Hej Marcin, a czy można mierzyć CTR i konwersje poszczególnych zasobów w grupie zasobów kampanii Performance Max?
Łukasz Kalbarczyk
16 czerwca 2022 at 06:29
I jest jeszcze jeden wyjątek (uzupełnienie ;) ), jeśli do PMax podpięty jest feed, to także nie zobaczymy skuteczności poszczególnych zasobów.
Marcin Wsół
16 czerwca 2022 at 08:07
Dzięki. Tego akurat nie sprawdzałem, bo jak podpinam feed, to nie tworzę więcej niż 1 grupę zasobów. Wolę oddzielne kampanie :)