KonwersjeJak zaimportować konwersję z GA4 do Google Ads

19 marca 202510

Google Ads wprowadził zmiany w interfejsie, które wpłynęły na sposób dodawania konwersji. Jedną z istotnych modyfikacji jest nowa lokalizacja opcji importu konwersji z Google Analytics 4 (GA4). Jeśli masz problem ze znalezieniem tej funkcji – nie jesteś sam :) Wielu reklamodawców zastanawia się, gdzie teraz szukać tej opcji i jak prawidłowo zaimportować konwersje z GA4 do Google Ads. W tym artykule pokażę krok po kroku, gdzie teraz znajduje się opcja importu konwersji, jak ją skonfigurować i na co zwrócić uwagę, aby dane były poprawnie przesyłane. Szczegóły poniżej.

Jak zaimportować konwersję z GA4 do Google Ads

Zaloguj się na swoje konto Google Ads, przejdź do sekcji z konwersjami i kliknij w niebieski przycisk +DODAJ DZIAŁANIE POWODUJĄCE KONWERSJĘ. Zobaczysz panel wyboru sposobu dodania konwersji.

Jak zaimportować konwersję z GA4 do Google Ads

We wcześniejszej wersji panelu podczas tworzenia konwersji była opcja importu konwersji z GA4. Obecnie jest ona ukryta. Aby ją znaleźć wybierz KONWERSJE W WITRYNIE i kliknij DODAJ URL.

Jak zaimportować konwersję z GA4 do Google Ads

Wpisz adres reklamowanej domeny i kliknij SKANUJ. Poniżej wyświetli się znaleziony tag Google.

Jak zaimportować konwersję z GA4 do Google Ads

Na końcu znajdziesz opcję WIĘCEJ SPOSOBÓW NA POŁĄCZENIE i jeśli Twoje konto Google Ads jest połączone poprawnie z kontem Google Analytics 4, zobaczysz tam możliwość wyboru konta GA4.

Jak zaimportować konwersję z GA4 do Google Ads

Wybierz konto GA4 i kliknij GOTOWE.

Jak zaimportować konwersję z GA4 do Google Ads

Następnie kliknij DALEJ i wybierz kategorię konwersji, którą chcesz zaimportować, np. Kontakt (rozwiń listę POKAŻ WSZYSTKO, by zobaczysz wszystkie opcje).

Jak zaimportować konwersję z GA4 do Google Ads

Teraz kliknij SKONFIGURUJ.

Jak zaimportować konwersję z GA4 do Google Ads

Pojawi się panel z wyborem konwersji i zdarzeń z GA4. Wybierz te, które chcesz zaimportować i kliknij ZAPISZ.

Jak zaimportować konwersję z GA4 do Google Ads

Gdy to zrobisz, przejdziesz do podsumowania zaimportowanych konwersji.

Jak zaimportować konwersję z GA4 do Google Ads

Jeśli chcesz zmienić nazwę konwersji lub przypisać jej wartość, kliknij teraz USTAWIENIA. Jeśli chcesz pozostawić domyślne ustawienia kliknij ZAPISZ I KONTYNUUJ.

Jak zaimportować konwersję z GA4 do Google Ads

Na końcu kliknij ZAKOŃCZ i gotowe :) Niestety importowanie konwersji z GA4 jest bardziej czasochłonne, ale nadal możliwe. Mam nadzieję, że powyższy wpis okazał się pomocny :)

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

10 komentarzy

  • Bartosz

    20 marca 2025 at 09:49

    Mega pomocny wpis, dzięki :)

    Reply

    • Marcin Wsół

      20 marca 2025 at 10:03

      dzięki :)

      Reply

  • Diana Makowska

    21 marca 2025 at 09:10

    Ależ to skomplikowali, dramat. ;/ Dzięki wielkie za wpis.

    Reply

    • Marcin Wsół

      21 marca 2025 at 11:00

      niestety :(
      dzięki za komentarz!

      Reply

  • Michał

    25 marca 2025 at 10:32

    Czy jeśli chce się mieć poprawnie zbierane danie, nie powinno się jednak zawsze wdrażać konwersji przez Tag Google Ads?

    Reply

    • Marcin Wsół

      26 marca 2025 at 06:28

      Wdrożenie tagów za pomocą tagu Google zawsze będzie lepsze niż import z GA4, ale czasami technicznie jest to ciężkie do wykonania (budowa witryny, podejście klienta itp.).

      Reply

  • Pawel

    26 marca 2025 at 14:02

    Czy jak mam taki komunikat: Ta domena witryny jest połączona z kontem Google Analytics. Możesz wybrać Google Analytics, aby mierzyć nowe konwersje i używać ich w Google Ads do ulepszania kampanii.
    Nalezy wybrać: Mierz w Google Analytics ?

    Reply

    • Marcin Wsół

      27 marca 2025 at 07:24

      tak :)

      Reply

      • Pawel

        27 marca 2025 at 15:31

        ale tak jak wspomniał kolega wyżej, jeżeli jest Tag Google Ads to niech on zbiera informacje o konwersji. tak czy zbierać informacja o konwersji przez Tag Google Ads i GA4?

        Reply

        • Marcin Wsół

          28 marca 2025 at 09:20

          ja wdrażam za pomocą tagu Google i GTM-a, ale czasami dodaję też analogiczne konwersje z GA4, żeby porównywać rozbieżności w danych

          Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds