Google Ads wprowadził zmiany w interfejsie, które wpłynęły na sposób dodawania konwersji. Jedną z istotnych modyfikacji jest nowa lokalizacja opcji importu konwersji z Google Analytics 4 (GA4). Jeśli masz problem ze znalezieniem tej funkcji – nie jesteś sam :) Wielu reklamodawców zastanawia się, gdzie teraz szukać tej opcji i jak prawidłowo zaimportować konwersje z GA4 do Google Ads. W tym artykule pokażę krok po kroku, gdzie teraz znajduje się opcja importu konwersji, jak ją skonfigurować i na co zwrócić uwagę, aby dane były poprawnie przesyłane. Szczegóły poniżej.
Zaloguj się na swoje konto Google Ads, przejdź do sekcji z konwersjami i kliknij w niebieski przycisk +DODAJ DZIAŁANIE POWODUJĄCE KONWERSJĘ. Zobaczysz panel wyboru sposobu dodania konwersji.
We wcześniejszej wersji panelu podczas tworzenia konwersji była opcja importu konwersji z GA4. Obecnie jest ona ukryta. Aby ją znaleźć wybierz KONWERSJE W WITRYNIE i kliknij DODAJ URL.
Wpisz adres reklamowanej domeny i kliknij SKANUJ. Poniżej wyświetli się znaleziony tag Google.
Na końcu znajdziesz opcję WIĘCEJ SPOSOBÓW NA POŁĄCZENIE i jeśli Twoje konto Google Ads jest połączone poprawnie z kontem Google Analytics 4, zobaczysz tam możliwość wyboru konta GA4.
Wybierz konto GA4 i kliknij GOTOWE.
Następnie kliknij DALEJ i wybierz kategorię konwersji, którą chcesz zaimportować, np. Kontakt (rozwiń listę POKAŻ WSZYSTKO, by zobaczysz wszystkie opcje).
Teraz kliknij SKONFIGURUJ.
Pojawi się panel z wyborem konwersji i zdarzeń z GA4. Wybierz te, które chcesz zaimportować i kliknij ZAPISZ.
Gdy to zrobisz, przejdziesz do podsumowania zaimportowanych konwersji.
Jeśli chcesz zmienić nazwę konwersji lub przypisać jej wartość, kliknij teraz USTAWIENIA. Jeśli chcesz pozostawić domyślne ustawienia kliknij ZAPISZ I KONTYNUUJ.
Na końcu kliknij ZAKOŃCZ i gotowe :) Niestety importowanie konwersji z GA4 jest bardziej czasochłonne, ale nadal możliwe. Mam nadzieję, że powyższy wpis okazał się pomocny :)
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |
10 komentarzy
Bartosz
20 marca 2025 at 09:49
Mega pomocny wpis, dzięki :)
Marcin Wsół
20 marca 2025 at 10:03
dzięki :)
Diana Makowska
21 marca 2025 at 09:10
Ależ to skomplikowali, dramat. ;/ Dzięki wielkie za wpis.
Marcin Wsół
21 marca 2025 at 11:00
niestety :(
dzięki za komentarz!
Michał
25 marca 2025 at 10:32
Czy jeśli chce się mieć poprawnie zbierane danie, nie powinno się jednak zawsze wdrażać konwersji przez Tag Google Ads?
Marcin Wsół
26 marca 2025 at 06:28
Wdrożenie tagów za pomocą tagu Google zawsze będzie lepsze niż import z GA4, ale czasami technicznie jest to ciężkie do wykonania (budowa witryny, podejście klienta itp.).
Pawel
26 marca 2025 at 14:02
Czy jak mam taki komunikat: Ta domena witryny jest połączona z kontem Google Analytics. Możesz wybrać Google Analytics, aby mierzyć nowe konwersje i używać ich w Google Ads do ulepszania kampanii.
Nalezy wybrać: Mierz w Google Analytics ?
Marcin Wsół
27 marca 2025 at 07:24
tak :)
Pawel
27 marca 2025 at 15:31
ale tak jak wspomniał kolega wyżej, jeżeli jest Tag Google Ads to niech on zbiera informacje o konwersji. tak czy zbierać informacja o konwersji przez Tag Google Ads i GA4?
Marcin Wsół
28 marca 2025 at 09:20
ja wdrażam za pomocą tagu Google i GTM-a, ale czasami dodaję też analogiczne konwersje z GA4, żeby porównywać rozbieżności w danych