Przy optymalizacji kampanii remarketingowych często pojawiają się kliknięcia z serwisów o tematyce skierowanej do dzieci, a mianowicie serwisy z grami online. Charakteryzują się one krótkim czasem spędzonym na stronie oraz wysokim współczynnikiem odrzuceń. Ciężko uwierzyć, że osoby, które weszły na stronę adwokata w Warszawie czy szkoły lotniczej wolne chwile lubią spędzać na graniu w gry dla kilkuletnich dzieci. Jak jest naprawdę? O tym w dalszej części wpisu.
Im bardziej specjalistyczna branża, dla której prowadzone są działania remarketingowe, tym trudniej uwierzyć, że strony z grami dla dzieci pojawiają się w raporcie miejsc docelowych. W rzeczywistości te strony odwiedzane są przez dzieci naszych potencjalnych klientów, którym rodzice użyczyli komputera lub smartfona, aby te mogły oddać się rozrywce w świecie wirtualnym. Na listy remarketingowe dodawane są ciasteczka z przeglądarki, więc z reklamami remarketingowymi trafiamy do osób, które aktualnie korzystają z danej przeglądarki, więc często są to po prostu członkowie rodziny lub znajomi. Aby zredukować koszty przypadające na takie przypadkowe kliknięcia przez dzieci należy wykluczać na bieżąco witryny z grami. Na to potrzeba jednak czasu i zmarnowania części środków, zanim dowiemy się, które witryny możemy wykluczyć. Aby przyspieszyć ten proces razem z Edytą przygotowaliśmy listę ponad 250 witryn związanych z grami dla dzieci, które warto dodać przed startem kampanii lub podczas jej optymalizacji (unikniemy w przyszłości niewartościowych kliknięć).
Plik z listą witryn znajduje się poniżej.
Oczywiście lista nie wyczerpuje tematu, bo samych witryn jest znacznie więcej, ale zebraliśmy na niej te, które wyłapaliśmy w naszych kampaniach. W przyszłości prawdopodobnie nastąpi aktualizacja listy.
Nie zapominajmy również o wykluczeniu witryny adsenseformobileapps.com, która odpowiada za wyświetlanie reklam w aplikacjach mobilnych, gdzie też pojawia się sporo kliknięć dokonywanych przez dzieci.
Miłej optymalizacji :)