AutomatyzacjaTips&TricksGrupy reklam wstrzymane z powodu małej aktywności – jak ponownie aktywować

16 października 20240

Od niedawna Google wstrzymuje grupy reklam, które w ciągu ostatnich 13 miesięcy nie generowały żadnej aktywności. Prawdopodobnie o tym nie wiesz, ponieważ Google nie wysyła w tej kwestii żadnych powiadomień. Informację o takiej akcji znajdziesz jedynie w historii zmian, ale jej ręczne monitorowanie jest bardzo czasochłonne. W artykule wskażę jak zautomatyzować sprawdzanie, czy takie zmiany miały miejsce i jak szybko je cofnąć.

Grupy reklam wstrzymane z powodu małej aktywności - jak ponownie aktywować

Zacznijmy najpierw od tego, w jaki sposób monitorować zmiany na koncie Google Ads, bez ręcznego sprawdzania historii zmian. Jeśli korzystasz z Mojego Centrum Klienta (MCK) możesz skorzysta z rozwiązania, które opisałem kilka miesięcy temu – Śledzenie obcych zmian na koncie Google Ads za pomocą skryptu. Skrypt nie działa na poziomie pojedynczego konta Google Ads, więc możesz ustawić regułę automatyczną, która regularnie sprawdza, czy w ostatnim czasie zostały wstrzymane przez system grupy reklam. W tym celu przejdź do narzędzi i tworzenia nowej reguły automatycznej.

Grupy reklam wstrzymane z powodu małej aktywności - jak ponownie aktywować

Następnie określ nazwę reguły, wybierz jej właściciela (pojedyncze konto Google Ads), określ akcję (Wyślij e-mail), jako warunek ustaw stan grupy reklam (Włączone, Wstrzymane) oraz uzasadnienie stanu (Grupa reklam wstrzymana z powodu małej aktywności). Na końcu ustaw częstotliwość działania reguły – codziennie w godzinach nocnych i korzystanie z danych za wczorajszy dzień. Dzięki temu z rana otrzymasz informację, że poprzedniego dnia zostały wstrzymane jakieś grupy reklam. Następnie zapisz regułę.

Grupy reklam wstrzymane z powodu małej aktywności - jak ponownie aktywować

Jeśli chcesz ręcznie sprawdzić, czy takie grupy reklam zostały wstrzymane, wejdź w historię zmian i poszukaj wpisu LOW ACTIVITY SYSTEM BULK CHANGE, co może wyglądać tak:

Grupy reklam wstrzymane z powodu małej aktywności - jak ponownie aktywować

Na screenie widać możliwość cofnięcia zmian i byłoby to bardzo pomocne, gdyby działało. W praktyce zmian nie można cofnąć. Co zrobić w tej sytuacji? Opcje są dwie. Pierwsza to przejście do sekcji z grupami reklam i utworzenie filtra z uzasadnieniem stanu “Grupa reklam wstrzymana z powodu małej aktywności”. Może on wyglądać następująco:

Grupy reklam wstrzymane z powodu małej aktywności - jak ponownie aktywować

Grupy reklam są wstrzymane, a w kolumnie STAN widać, że stało się tak, ponieważ grupy reklam nie generowały aktywności. Jeśli chcesz cofnąć zmiany, zaznacz te grupy reklam i je aktywuj klikając opcję EDYTUJ.

Grupy reklam wstrzymane z powodu małej aktywności - jak ponownie aktywować

Możesz też zautomatyzować cały proces za pomocą reguły, która może wyglądać następująco:

Grupy reklam wstrzymane z powodu małej aktywności - jak ponownie aktywować

W ten sposób każda wstrzymana z powodu małej aktywności grupa reklam zostanie kolejnego dnia automatycznie na nowo aktywowana, dzięki czemu zachowasz pełną kontrolę nad strukturą aktywnych i wstrzymanych elementów w kampanii.

W tym miejscu podziękowania dla Dominika Myślaka za pomoc w znalezieniu rozwiązania problemu :)

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds