Od niedawna Google wstrzymuje grupy reklam, które w ciągu ostatnich 13 miesięcy nie generowały żadnej aktywności. Prawdopodobnie o tym nie wiesz, ponieważ Google nie wysyła w tej kwestii żadnych powiadomień. Informację o takiej akcji znajdziesz jedynie w historii zmian, ale jej ręczne monitorowanie jest bardzo czasochłonne. W artykule wskażę jak zautomatyzować sprawdzanie, czy takie zmiany miały miejsce i jak szybko je cofnąć.
Zacznijmy najpierw od tego, w jaki sposób monitorować zmiany na koncie Google Ads, bez ręcznego sprawdzania historii zmian. Jeśli korzystasz z Mojego Centrum Klienta (MCK) możesz skorzysta z rozwiązania, które opisałem kilka miesięcy temu – Śledzenie obcych zmian na koncie Google Ads za pomocą skryptu. Skrypt nie działa na poziomie pojedynczego konta Google Ads, więc możesz ustawić regułę automatyczną, która regularnie sprawdza, czy w ostatnim czasie zostały wstrzymane przez system grupy reklam. W tym celu przejdź do narzędzi i tworzenia nowej reguły automatycznej.
Następnie określ nazwę reguły, wybierz jej właściciela (pojedyncze konto Google Ads), określ akcję (Wyślij e-mail), jako warunek ustaw stan grupy reklam (Włączone, Wstrzymane) oraz uzasadnienie stanu (Grupa reklam wstrzymana z powodu małej aktywności). Na końcu ustaw częstotliwość działania reguły – codziennie w godzinach nocnych i korzystanie z danych za wczorajszy dzień. Dzięki temu z rana otrzymasz informację, że poprzedniego dnia zostały wstrzymane jakieś grupy reklam. Następnie zapisz regułę.
Jeśli chcesz ręcznie sprawdzić, czy takie grupy reklam zostały wstrzymane, wejdź w historię zmian i poszukaj wpisu LOW ACTIVITY SYSTEM BULK CHANGE, co może wyglądać tak:
Na screenie widać możliwość cofnięcia zmian i byłoby to bardzo pomocne, gdyby działało. W praktyce zmian nie można cofnąć. Co zrobić w tej sytuacji? Opcje są dwie. Pierwsza to przejście do sekcji z grupami reklam i utworzenie filtra z uzasadnieniem stanu “Grupa reklam wstrzymana z powodu małej aktywności”. Może on wyglądać następująco:
Grupy reklam są wstrzymane, a w kolumnie STAN widać, że stało się tak, ponieważ grupy reklam nie generowały aktywności. Jeśli chcesz cofnąć zmiany, zaznacz te grupy reklam i je aktywuj klikając opcję EDYTUJ.
Możesz też zautomatyzować cały proces za pomocą reguły, która może wyglądać następująco:
W ten sposób każda wstrzymana z powodu małej aktywności grupa reklam zostanie kolejnego dnia automatycznie na nowo aktywowana, dzięki czemu zachowasz pełną kontrolę nad strukturą aktywnych i wstrzymanych elementów w kampanii.
W tym miejscu podziękowania dla Dominika Myślaka za pomoc w znalezieniu rozwiązania problemu :)
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |