Google Tag ManagerRaportowanieTips&TricksGrupa wyzwalaczy w Google Tag Managerze – praktyczne wykorzystanie

26 lipca 20230

W dzisiejszym wpisie chciałbym poruszyć temat Google Tag Managera, a konkretnie zagadnienia jakim jest grupa wyzwalaczy. Pokażę Ci, jak w praktyczny sposób możesz wykorzystać grupę wyzwalaczy do efektywniejszego mierzenia tego, czy użytkownik czyta Twoje wpisy na blogu lub wykonuje kilka różnych akcji podczas jednej wizyty w witrynie. Szczegóły poniżej.

Grupa wyzwalaczy w Google Tag Managerze - praktyczne wykorzystanie

Zaloguj się do Google Tag Managera (tagmanager.google.com), przejdź do zakładki REGUŁY i kliknij przycisk NOWE.

Grupa wyzwalaczy w Google Tag Managerze - praktyczne wykorzystanie

Następnie nazwij regułę, np. ‘przeczytanie treści na blogu’, wybierz jej typ – GRUPA WYZWALACZY i kliknij ikonkę z niebieskim plusem, aby dodać reguły, które będą wchodzić w skład grupy wyzwalaczy.

Grupa wyzwalaczy w Google Tag Managerze - praktyczne wykorzystanie

W naszym przykładzie chcemy mierzyć akcję, w której użytkownik spędzi minimum 40 sekund na blogu i zescrolluje przynajmniej 75% strony. W tej sytuacji potrzebujemy 2 reguł. Pierwszą będzie tzw. minutnik.

Grupa wyzwalaczy w Google Tag Managerze - praktyczne wykorzystanie

Nazwij regułę, np. ’40s na stronie’ i wybierz jej typ – MINUTNIK. W sekcji PRZERWA wpisz czas, po przekroczeniu którego ma zostać uruchomiona reguła. Czas podajemy w milisekundach, więc jeśli ma być to 40 sekund, wpisz 40000. W sekcji LIMIT wpisz 1 (limit określa maksymalną liczbę wywołań zdarzenia). Następnie pozostaje dodanie warunku, który musi zostać spełniony, aby została wywołana reguła. W naszym przypadku adres URL strony musi zawierać /blog/.

Drugą regułą będzie głębokość przewijania.

Grupa wyzwalaczy w Google Tag Managerze - praktyczne wykorzystanie

Nazwij regułę, np. ‘scroll – 75%’ i wybierz jej typ – GŁĘBOKOŚĆ PRZEWIJANIA. Następnie wybierz opcję przewijania w pionie i określ procentową wartość, np. 75. Warunek uruchomienia reguły ustawiamy taki sam, jak w przypadku pierwszej reguły. Na końcu pozostaje zapisanie reguły.

Finalnie grupa wyzwalaczy będzie wyglądać następująco:

Grupa wyzwalaczy w Google Tag Managerze - praktyczne wykorzystanie

Po utworzeniu grupy wyzwalaczy możesz przystąpić do utworzenia tagu konwersji na potrzeby kampanii Google Ads. Przejdź do sekcji TAGI w Google Tag Managerze i kliknij przycisk NOWY. Następnie wpisz nazwę tagu i wybierz jego typ – GOOGLE ADS – ŚLEDZENIE KONWERSJI. Wpisz identyfikator i etykietę konwersji (dostępne do skopiowania po utworzeniu konwersji w panelu Google Ads) i jako regułę wybierz wcześniej utworzoną grupę wyzwalaczy.

Grupa wyzwalaczy w Google Tag Managerze - praktyczne wykorzystanie

Pozostaje teraz zapisać zmiany i przetestować działanie tagu. Jeśli wszystko działa poprawnie, opublikuj kontener. W tym miejscu zachęcam Cię również do utworzenia konwersji w Google Analytics 4, aby móc w tym narzędziu śledzić liczbę akcji, w których użytkownik spędził minimum 40 sekund na blogu oraz zescrollował minimum 75% strony. Konfiguracja może wyglądać następująco:

Grupa wyzwalaczy w Google Tag Managerze - praktyczne wykorzystanie

Następnie możesz ustawić to zdarzenie jako konwersję w GA4.

Możliwości wykorzystania grupy wyzwalaczy jest więcej. Potraktuj to jako zbiór reguł, które muszą zostać spełnione jednocześnie, aby tag konwersji został uruchomiony. W powyższym przykładzie było to spędzenie określonego czasu na blogu i zescrollowanie minimum 75% strony. Innym przykładem może być kopiowanie elementów kontaktowych strony i jednoczesne odwiedzenie strony z referencjami. Jeśli chcesz mierzyć, ilu użytkowników pobiera plik PDF z Twojej strony i jednocześnie odwiedza stronę z cennikiem i stronę kontaktową, możesz to również ustawić za pomocą grupy wyzwalaczy, tylko reguł w tej grupie będzie więcej. W tym przypadku 3: pobranie PDF-a, wyświetlenie strony z cennikiem, wyświetlenie strony kontaktowej.

Daj znać w komentarzu, czy wpis był dla Ciebie wartościowy. Dzięki!

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds