Edytor Google AdsTips&TricksEdytor Google Ads – przydatne funkcje – znajdowanie duplikatów słów kluczowych (część 4)

23 sierpnia 20230

Dzisiejszy wpis poświęcę ponownie tematyce Edytora Google Ads. Tym razem przedstawię Ci funkcję, która w szybki sposób pozwoli znaleźć duplikaty słów kluczowych. Jeśli posiadasz duże konto Google Ads z wieloma słowa kluczowymi, gubisz się wśród nich i nie pamiętasz, czy dane słowo zostało już dodane do grupy reklam, możesz to szybko sprawdzić za pomocą Edytora Google Ads. Szczegóły poniżej.

Edytor Google Ads – przydatne funkcje – znajdowanie duplikatów słów kluczowych (część 4)

Wpis ten jest czwartym z tematyki Edytora Google Ads. Poprzednie znajdziesz poniżej:

Edytor Google Ads – przydatne funkcje – kopiowanie szkieletu kampanii (część 3)

Edytor Google Ads – przydatne funkcje – Formula Words (część 2)

Edytor Google Ads – przydatne funkcje (część 1)

Funkcja „Znajdź duplikaty słów kluczowych”

Funkcję znajdowania duplikatów słów kluczowych znajdziesz w sekcji NARZĘDZIA.

Edytor Google Ads – przydatne funkcje – znajdowanie duplikatów słów kluczowych

Kliknij w zakładkę ZNAJDŹ DUPLIKATY SŁÓW KLUCZOWYCH. Pojawi się okno w wyborem kampanii, grup reklam oraz szczegółowe opcje dotyczące tej funkcji.

Edytor Google Ads – przydatne funkcje – znajdowanie duplikatów słów kluczowych

Po lewej stronie wybierz kampanie lub grupy reklam, które chcesz sprawdzić pod kątem duplikatów słów kluczowych. Po prawej znajdziesz dodatkowe opcje, które opiszę poniżej.

KOLEJNOŚĆ SŁÓW

Jeśli chcesz znaleźć tylko słowa kluczowe w konkretnej kolejności zaznacz pierwszą opcję – DOKŁADNA KOLEJNOŚĆ SŁÓW.

Jeśli kolejność słów kluczowych w wyrażeniu nie ma znaczenia, wybierz drugą opcję – DOWOLNA KOLEJNOŚĆ SŁÓW.

TYPY DOPASOWAŃ

Jeśli zależy Ci na znalezieniu tylko duplikatów w tym samym dopasowaniu, zaznacz pierwszą opcję – DUPLIKATY MUSZĄ MIEĆ TEN SAM TYP DOPASOWANIA.

Jeśli dopasowanie nie jest ważne w przypadku duplikatów słów kluczowych, zaznacz drugą opcję – DUPLIKATY MOGĄ MIEĆ RÓŻNE TYPY DOPASOWANIA.

LOKALIZACJA DUPLIKATÓW

W tej sekcji wybierz, czy duplikaty mają być szukane w tej samej grupie reklam, kampanii, na koncie lub wybranych kontach.

OPCJONALNIE

Tutaj znajdziesz 2 opcje, które umożliwią systemowi zignorowanie kampanii i grup reklam, które zostały usunięte, zakończone lub wstrzymane.

Gdy wybierzesz odpowiedni zestaw opcji kliknij w przycisk ZNAJDOWANIE DUPLIKATÓW SŁÓW KLUCZOWYCH.

Finalnie wyniki mogą wyglądać następująco:

Edytor Google Ads – przydatne funkcje – znajdowanie duplikatów słów kluczowych

Na powyższym przykładzie widać pogrupowane duplikaty (oddzielone przerywaną linią). Dzięki takiemu widokowi można szybko zidentyfikować, w których grupach reklam znajdują się duplikaty słów kluczowych. W powyższym przykładzie widać, że w grupie reklam BUTY SPORTOWE D i BUTY SPORTOWE B znajdują się słowa kluczowe dotyczące butów sportowych A, które pierwotnie były dodane tylko do grupy reklam BUTY SPORTOWE A. Można je teraz usunąć, aby nie kanibalizowały słów kluczowych dodanych do właściwej grupy reklam. Aby wyjść z trybu duplikatów, kliknij czerwony przycisk nad tabelką.

Powyższy przykład zawiera mało słów kluczowych, ale gdy słów kluczowych na koncie Google Ads jest kilka tysięcy, funkcja ta może zaoszczędzić sporo czasu.

Przetestuj i daj znać w komentarzu, czy funkcja znajdowania duplikatów słów kluczowych okazała się pomocna.

 

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds