Dzisiejszy wpis ponownie poświęcę Edytorowi Google Ads, a konkretniej funkcji KOPIUJ SZKIELET, która pozwala na szybkie kopiowanie niektórych ustawień kampanii, bez konieczności tworzenia ich od początku. Szczegóły poniżej :)
Wpis ten jest trzecim z tematyki Edytora Google Ads. Poprzednie znajdziesz poniżej:
Edytor Google Ads – przydatne funkcje – Formula Words (część 2)
Edytor Google Ads – przydatne funkcje (część 1)
Funkcja “Kopiuj szkielet”
Tak jak wspomniałem na początku, funkcja ta pozwala na kopiowanie pewnych ustawień kampanii, co pozwala oszczędzić czas na ręczny wybór konkretnych opcji. Aby z niej skorzystać wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy na daną kampanię i wybrać opcję KOPIUJ SZKIELET. Gdy to zrobisz, przy elementach, które można skopiować w ten sposób podświetli się ikonka, która wcześniej była nieaktywna:
Teraz pozostaje utworzenie nowej kampanii i kliknięcie w tą ikonkę, by skopiować poszczególne elementy ustawień z kampanii bazowej. Aby lepiej zobrazować jak to działa, nagrałem poniższe video.
Poniżej znajdziesz listę elementów, które można kopiować w taki sposób:
- strategie określania stawek
- harmonogram reklam
- harmonogram reklam (rozszerzenia)
- ograniczenie liczby wyświetleń
- kierowanie na język
- wykluczenia treści
- pliki z adresami stron docelowych (kampanie DSA)
- etykiety
- filtr zasobów (kampanie produktowe)
- kategorie aplikacji mobilnych
- wykluczenia kategorii aplikacji mobilnych
- tematy
- wykluczenia tematów
- lineup’y video
- wykluczenia lineup’ów video
- segmenty odbiorców
- wykluczenia segmentów odbiorców
- zdefiniowane wstępne pytania (rozszerzenie formularzy kontaktowych)
- grupy lokalizacji
- foldery (komponenty z obrazem)
- zasoby wspólne – odbiorcy (grupa wiekowa)
- zasoby wspólne – odbiorcy (płeć)
- zasoby wspólne – odbiorcy (dochód gospodarstwa domowego)
- zasoby wspólne – odbiorcy (status rodzicielski)
- zasoby wspólne – odbiorcy (segmenty odbiorców remarketingu)
- zasoby wspólne – odbiorcy (niestandardowe segmenty odbiorców)
- zasoby wspólne – odbiorcy (segment odbiorców Google)
- zasoby wspólne – odbiorcy (wykluczenia odbiorców remarketingu)
- poziom stosowania reguł niestandardowych
- działania niestandardowe
- działania niestandardowe powodujące wyświetlenie reklamy (typ działania, lista działań)
Z większości z nich prawdopodobnie nigdy nie skorzystasz, ale część potrafi być bardzo użyteczna, np. kierowanie na języki, harmonogram ustalania stawek, wykluczenia czy etykiety.
Mam nadzieję, że powyższa funkcja pozwoli Ci zaoszczędzić trochę czasu podczas pracy nad tworzeniem nowych kampanii :)
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |