Linki sponsorowane Google AdWords są jedną z wielu form reklamy internetowej i pojawiają się nad wynikami wyszukiwania (wynikami organicznymi) oraz po ich prawej stronie. Reklamy są wyświetlane po wpisaniu przez użytkownika odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę Google. Przykładem może być wpisanie frazy ‘sklep internetowy lampy’, które powoduje wyświetlenie reklam wielu sklepów internetowych sprzedających oświetlenie.
Reklamodawca decyduje, jakie frazy mają powodować wyświetlanie się jego reklam w wyszukiwarce i ponosi koszty za faktyczne kliknięcia, a nie za same wyświetlenia. Wielu reklamodawców obawia się, że konkurenci będą klikać w ich reklamy, a tym samym powodować szybkie wyczerpanie budżetu. Firma Google przewidziała takie sytuacje i stworzyła w systemie AdWords specjalne zabezpieczenia, które powodują odfiltrowanie nieprawidłowych kliknięć, a poniesione koszty zostają zwrócone jako dodatkowy budżet na kliknięcia.
Koszt kliknięcia jest definiowany w zależności od natężenia działań konkurencyjnych oraz samej branży, w której działa firma. Dodatkowo, klient sam może ustalić maksymalny koszt kliknięcia w reklamę.
Reklamy Google AdWords (linki sponsorowane) widoczne są od razu po uruchomieniu kampanii, dzięki czemu firma staje się szybko widoczna w Internecie. Same reklamy mogą być kierowane na konkretne języki, lokalizacje, urządzenia, pory dnia. Możemy precyzyjnie określić kwoty, jakie chcemy wykorzystać w kampanii oraz ustalić harmonogram wyświetlania reklam. Patronite