Tips&TricksAutomatyczne wstawianie lokalizacji w reklamie – jak ustawić

19 kwietnia 20234

Dzisiejszy wpis poświęcę funkcji automatycznego wstawiania lokalizacji w elastycznej reklamie w wyszukiwarce. Jeśli prowadzisz kampanie, w których lokalizacja ma duże znaczenia dla pozyskania klienta, ta funkcja może okazać się bardzo pomocna. Szczegóły znajdziesz poniżej.

Automatyczne wstawianie lokalizacji w reklamie - jak ustawić

Jeśli świadczysz usługi lokalne, takie jak awaryjne otwieranie zamków i oferujesz je w wielu małych miejscowościach, zamiast tworzyć odrębne kampanie pod każdą nazwę miejscowości, możesz stworzyć jedną i skorzystać z funkcji automatycznego wstawiania lokalizacji w reklamie. Innym przykładem może być sieć 20 sklepów z kamerami, w których klienci wolą przyjść osobiście, by sprawdzić sprzęt.

Jak ustawić?

Jak zatem skorzystaj z tej funkcji? Przejdź do edycji elastycznej reklamy w wyszukiwarce lub utwórz ją od zera.

Automatyczne wstawianie lokalizacji w reklamie - jak ustawić

Następnie w polu nagłówka lub tekstu reklamy wpisz nawias klamrowy ” { “. To spowoduje, że pojawią się dodatkowe funkcje. Wybierz WSTAWIANIE LOKALIZACJI.

Automatyczne wstawianie lokalizacji w reklamie - jak ustawić

W dalszej kolejności wybierz, czy wstawiana lokalizacji ma być miastem, stanem czy krajem. W naszym przykładzie będzie to miasto.

Automatyczne wstawianie lokalizacji w reklamie - jak ustawić

Możesz również wpisać tekst domyślny, który pojawi się w sytuacji, gdy Google nie będzie mógł wpisać lokalizacji lub jej nazwa będzie zbyt długa, aby zmieściła się w limicie znaków, np. nagłówka (max 30). Pole to możesz zostawić puste. Na końcu pozostaje kliknąć ZASTOSUJ.

Po prawej stronie panelu edycji reklamy znajdziesz podgląd reklamy z funkcją automatycznego wstawiania lokalizacji. Może to wyglądać następująco:

Automatyczne wstawianie lokalizacji w reklamie - jak ustawić

Na końcu pozostaje zapisać reklamę i gotowe :)

O czym warto pamiętać?

Jest kilka aspektów, o których warto pamiętać. Pierwszy dotyczy tekstu domyślnego w funkcji. Nie jest on wymagany, ale jeśli zostawimy to pole puste, a samą funkcję zastosujemy np. w nagłówku nr 1, to system będzie zgłaszać błąd następującej treści:

Automatyczne wstawianie lokalizacji w reklamie - jak ustawić

W praktyce oznacza to, że musisz dodać dodatkowo nagłówek przypięty do pozycji 1 lub dodać nagłówek bez żadnej pozycji. Google potrzebujesz co najmniej 3 nagłówków bez wstawiania lokalizacji. Jeśli w reklamie stosujesz wiele nagłówków z różnymi przypiętymi pinezkami, prawdopodobnie nie będziesz mieć problemu z powyższym komunikatem. Dotyczy on bowiem minimalnej liczby nagłówków i tekstów używanych w reklamie.

Druga kwestią są lokalizacje. Muszą być one dodane jako kierowanie na lokalizację, w ustawieniach kampanii. Na tej podstawie Google będzie wyświetlać nazwę lokalizacji w reklamie w połączeniu z fizyczną lokalizacją użytkownika.

Trzecią kwestią jest wielkość liter w funkcji {LOCATION(City)} – nie zmieniaj ich na małe litery, ponieważ funkcja nie zadziała.

Ostatnią kwestią jest limit znaków. Miej na uwadze, że jeśli zostawisz mało miejsca na wstawienie nazwy miasta, stanu lub kraju w nagłówek lub tekst reklamy, z dużym prawdopodobieństwem system go nie wstawi, ponieważ limit znaków będzie przekroczony.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że powyższa funkcja okaże się przydatna i zaoszczędzi czas na tworzenie wielu odrębnych wersji reklam różniących się tylko nazwą lokalizacji :)

 

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

 

 

4 komentarze

  • pawel synowiec

    20 kwietnia 2023 at 07:30

    Co wstawi w takim przypadku google jak się okaże ,że nie ma miejsca na lokalizację?

    Reply

    • Marcin Wsół

      20 kwietnia 2023 at 08:29

      Jeśli użyłeś tekstu domyślnego w funkcji, to tekst domyślny. Jeśli nie użyłeś tekstu domyślnego, to nic nie wstawi.

      Reply

  • Dagmara

    5 grudnia 2023 at 12:22

    Hej, Pytanie odnośnie lokalizacji – chciałam ustawić lokalizację na każdą grupę reklam inną, istnieje taka opcja, czy muszę do każdej lokalizacji ustawić nową kampanię?

    Reply

    • Marcin Wsół

      7 grudnia 2023 at 12:00

      Hej, lokalizację ustawiasz tylko na poziomie kampanii, więc niestety trzeba będzie utworzyć odrębne kampanie.

      Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds