Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (30.11.2023 – 13.12.2023).
✔️ Większa liczba formatów dostępnych w kampaniach wideo typu “Zasięg” (12.12.2023)
Co nowego?
Kampanie wideo typu “Zasięg” (Video Reach Campaigns – VRC) zapewniają efektywny zasięg umożliwiają teraz docieranie do widzów poprzez skalowanie kreacji wideo do formatu In-Feed i Shorts, a także reklam In-Stream w Google Ads.
Od teraz można wybrać, które formaty mają być aktywne w kampanii tego typu.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14295416
✔️ Aktualizacja programu weryfikacji reklamodawców (12.12.2023)
Co się zmienia?
W grudniu 2023 r. Google udostępni więcej informacji o procesie weryfikacji działalności biznesowej w ramach programu weryfikacji reklamodawców.
Aktualizacja ta doda przewodnik krok po kroku, jak przeprowadzić weryfikację działalności biznesowej, wyjaśni przyczyny niepowodzenia weryfikacji działalności biznesowej i doda przykładowe scenariusze, w których reklamodawca może zostać wybrany do przejścia weryfikacji działalności biznesowej w ramach programu weryfikacji reklamodawców.
Aktualizacja została wprowadzona wyłącznie w celu dostarczenia reklamodawcom dodatkowych informacji i nie wprowadzono żadnych zmian w zakresie egzekwowania zasad w programie weryfikacji reklamodawców.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/14293883
✔️ Usunięcie Google Signals z tożsamości raportowania (08.12.2023)
Co się zmienia?
Google wprowadza zmiany w sposobie, w jaki Google Analytics 4 mierzy użytkowników na różnych urządzeniach i platformach.
12 lutego 2024 r. Google Signals zostaną usunięte z tożsamości raportowania. Ta zmiana będzie miała zastosowanie do wszystkich usług Google Analytics 4 i będzie miała wpływ tylko na funkcje raportowania.
Usługa Google Analytics będzie nadal zbierać sygnały Google, jeśli jest włączona, do wykorzystania w raportach demograficznych i zainteresowaniach.
Sygnały Google będą nadal obsługiwać przypadki użycia dotyczące odbiorców i konwersji, takie jak remarketing i optymalizacja konwersji w połączonych produktach reklamowych Google.
Co więcej?
Można już teraz zobaczyć, jak ta zmiana wpłynie na raporty w Google Analytics 4, wyłączając opcję „Uwzględnij sygnały Google w tożsamości raportowania” dla dowolnej usługi na stronie „Administracja” w obszarze Ustawienia usługi > Zbieranie i modyfikowanie danych > Zbieranie danych.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Oznaczenie zweryfikowanej tożsamości w reklamach (07.12.2023)
Co nowego?
Google testuje nowe oznaczenie zweryfikowanej tożsamości bezpośrednio w reklamie Google Ads.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7138308378887380992
✔️ Nowe wymiary w narzędziu do tworzenia odbiorców Google Analytics 4 w Google Ads (05.12.2023)
Co nowego?
Google dodaje dodatkowe wymiary do narzędzia do tworzenia odbiorców, narzędzia do tworzenia segmentów, narzędzia do tworzenia raportów niestandardowych i interfejsu API danych w Google Analytics 4, umożliwiając pomiary i aktywację przy użyciu zarówno wstępnie zdefiniowanych, jak i niestandardowych wymiarów o zakresie elementu.
Do kreatora segmentów dodano następujące predefiniowane wymiary:
– Item ID
– Item name
– Item brand
– Item variant
– Item affiliation
– Item category
– Item category
– Item category 2
– Item category 3
– Item category 4
– Item category 5
– Item promotion name
– Item promotion creative slot
– Item promotion creative name
– Item list ID
– Item list name
– Item list position
– Item location ID
Do narzędzia do tworzenia list odbiorców dodano następujące wstępnie zdefiniowane wymiary:
– Item list ID
– Item list position
– Item location ID
– Item promotion creative name
– Item promotion creative slot
– Item promotion name
⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/9164320?hl=en#120523
✔️ Dane dotyczące udziału w wyświetleniach w reklamach usług lokalnych (04.12.2023)
Co nowego?
Google udostępnił dane dotyczące udziału w wyświetleniach reklam usług lokalnych (LSA).
Udział w wyświetleniach to odsetek wyświetleń reklamy w porównaniu z całkowitą liczbą wyświetleń, które może ona potencjalnie wyświetlić.
⇒ Źródło: https://searchengineland.com/google-local-service-ads-impression-share-data-435380
✔️ Aktualizacja zasad: agregatory w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie mogą teraz wyświetlać reklamy pojazdów (01.12.2023)
Co się zmienia?
Agregatory mogą teraz wyświetlać reklamy pojazdów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Dzięki temu reklamodawcy pojazdów będący agregatorami mogą promować całą swoją ofertę pojazdów nowych i używanych wśród zainteresowanych klientów szukających w Internecie kolejnego pojazdu.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14199554?sjid=1980175387091878909-AP
✔️ Zmiany w modelach atrybucji Google Analytics w śledzeniu konwersji Merchant Center (01.12.2023)
Co się zmienia?
Google Analytics wycofuje modele atrybucji first-click, linear, time-decay i position-based. Dzięki tej zmianie na początku 2024 r. Merchant Center usunie możliwość wybierania wspomnianych modeli atrybucji podczas konfigurowania źródła konwersji w Merchant Center.
Następnie od kwietnia 2024 r. wszystkie źródła konwersji, które nadal korzystają z tych modeli, zostaną przełączone na atrybucję opartą na danych.
Jeśli reklamodawca nie chce, aby konwersje korzystały z atrybucji opartej na danych, może skorzystać z modelu ostatniego kliknięcia.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14228774?sjid=1980175387091878909-AP
✔️ Obsługa reguł i dodatkowych plików danych w Google Merchant Center Next (01.12.2023)
Co nowego?
Google Merchant Center Next będzie obsługiwać reguły i dodatkowe pliki danych na początku przyszłego roku.
Google Merchant Center Next (GMC Next), uproszczona wersja Merchant Center, została zaprezentowana w maju.
Reklamodawcy, którzy nie przeszli na GMC Next, a chcą mieć dostęp do reguł i kanałów, nie powinni przechodzić na GMC Next.
Osoby, które przeprowadziły już migrację do GMC Next i potrzebują dostępu do tych narzędzi, mogą powrócić do trybu klasycznego. Google nie będzie zapraszać sprzedawców korzystających z reguł i plików danych do migracji do GMC Next, dopóki funkcje nie będą dostępne na tej platformie.
⇒ Źródło: https://searchengineland.com/google-merchant-center-support-rules-supplemental-feeds-435311
✔️ Aktualizacja zasad: e-juice jako produkt niebezpieczny (30.11.2023)
Co się zmienia?
E-juice został uznany za produkt niebezpieczny i nie można umieszczać go w reklamach produktowych ani wystawiać za darmo. Niniejsza polityka ma na celu ochronę klientów przed kupowaniem produktów, które mogłyby im zaszkodzić.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14160748
✔️ Nowe ograniczenia reklam spersonalizowanych dotyczące finansów konsumenckich (30.11.2023)
Co się zmienia?
W lutym 2024 r. Google zaktualizuje swoje zasady dotyczące reklam spersonalizowanych, wprowadzając nowe ograniczenia dotyczące reklam spersonalizowanych związanych z konsumenckimi produktami i usługami finansowymi.
Zasady wejdą w życie 28 lutego 2024 r., a Google zacznie je w pełni egzekwować po około 6 tygodniach od tej daty.
Naruszenie tych zasad nie spowoduje natychmiastowego zawieszenia konta bez wcześniejszego ostrzeżenia. Ostrzeżenie zostanie wysłane co najmniej 7 dni przed zawieszeniem konta.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/14118861?hl=en