Dzisiejszy wpis poświęcę funkcji automatycznego wstawiania lokalizacji w elastycznej reklamie w wyszukiwarce. Jeśli prowadzisz kampanie, w których lokalizacja ma duże znaczenia dla pozyskania klienta, ta funkcja może okazać się bardzo pomocna. Szczegóły znajdziesz poniżej.
Jeśli świadczysz usługi lokalne, takie jak awaryjne otwieranie zamków i oferujesz je w wielu małych miejscowościach, zamiast tworzyć odrębne kampanie pod każdą nazwę miejscowości, możesz stworzyć jedną i skorzystać z funkcji automatycznego wstawiania lokalizacji w reklamie. Innym przykładem może być sieć 20 sklepów z kamerami, w których klienci wolą przyjść osobiście, by sprawdzić sprzęt.
Jak ustawić?
Jak zatem skorzystaj z tej funkcji? Przejdź do edycji elastycznej reklamy w wyszukiwarce lub utwórz ją od zera.
Następnie w polu nagłówka lub tekstu reklamy wpisz nawias klamrowy ” { “. To spowoduje, że pojawią się dodatkowe funkcje. Wybierz WSTAWIANIE LOKALIZACJI.
W dalszej kolejności wybierz, czy wstawiana lokalizacji ma być miastem, stanem czy krajem. W naszym przykładzie będzie to miasto.
Możesz również wpisać tekst domyślny, który pojawi się w sytuacji, gdy Google nie będzie mógł wpisać lokalizacji lub jej nazwa będzie zbyt długa, aby zmieściła się w limicie znaków, np. nagłówka (max 30). Pole to możesz zostawić puste. Na końcu pozostaje kliknąć ZASTOSUJ.
Po prawej stronie panelu edycji reklamy znajdziesz podgląd reklamy z funkcją automatycznego wstawiania lokalizacji. Może to wyglądać następująco:
Na końcu pozostaje zapisać reklamę i gotowe :)
O czym warto pamiętać?
Jest kilka aspektów, o których warto pamiętać. Pierwszy dotyczy tekstu domyślnego w funkcji. Nie jest on wymagany, ale jeśli zostawimy to pole puste, a samą funkcję zastosujemy np. w nagłówku nr 1, to system będzie zgłaszać błąd następującej treści:
W praktyce oznacza to, że musisz dodać dodatkowo nagłówek przypięty do pozycji 1 lub dodać nagłówek bez żadnej pozycji. Google potrzebujesz co najmniej 3 nagłówków bez wstawiania lokalizacji. Jeśli w reklamie stosujesz wiele nagłówków z różnymi przypiętymi pinezkami, prawdopodobnie nie będziesz mieć problemu z powyższym komunikatem. Dotyczy on bowiem minimalnej liczby nagłówków i tekstów używanych w reklamie.
Druga kwestią są lokalizacje. Muszą być one dodane jako kierowanie na lokalizację, w ustawieniach kampanii. Na tej podstawie Google będzie wyświetlać nazwę lokalizacji w reklamie w połączeniu z fizyczną lokalizacją użytkownika.
Trzecią kwestią jest wielkość liter w funkcji {LOCATION(City)} – nie zmieniaj ich na małe litery, ponieważ funkcja nie zadziała.
Ostatnią kwestią jest limit znaków. Miej na uwadze, że jeśli zostawisz mało miejsca na wstawienie nazwy miasta, stanu lub kraju w nagłówek lub tekst reklamy, z dużym prawdopodobieństwem system go nie wstawi, ponieważ limit znaków będzie przekroczony.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że powyższa funkcja okaże się przydatna i zaoszczędzi czas na tworzenie wielu odrębnych wersji reklam różniących się tylko nazwą lokalizacji :)
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |
4 komentarze
pawel synowiec
20 kwietnia 2023 at 07:30
Co wstawi w takim przypadku google jak się okaże ,że nie ma miejsca na lokalizację?
Marcin Wsół
20 kwietnia 2023 at 08:29
Jeśli użyłeś tekstu domyślnego w funkcji, to tekst domyślny. Jeśli nie użyłeś tekstu domyślnego, to nic nie wstawi.
Dagmara
5 grudnia 2023 at 12:22
Hej, Pytanie odnośnie lokalizacji – chciałam ustawić lokalizację na każdą grupę reklam inną, istnieje taka opcja, czy muszę do każdej lokalizacji ustawić nową kampanię?
Marcin Wsół
7 grudnia 2023 at 12:00
Hej, lokalizację ustawiasz tylko na poziomie kampanii, więc niestety trzeba będzie utworzyć odrębne kampanie.