Dzisiejszy wpis poświęcę tematyce czasu potrzebnego klientom do dokonania konwersji. Proces decyzyjny każdego z nich zależy od wielu czynników oraz samej branży. Gdzie znaleźć informację o liczbie dni, które potrzebne są klientom do zrealizowania konwersji oraz jak analizować taki raport? O tym poniżej.
Informacje o liczbie dni potrzebnej klientom do dokonania konwersji znajdziemy w 2 miejscach w panelu Google Ads. Pierwszy do raport DANE ŚCIEŻKI (znajdziesz go w zakładce NARZĘDZIA I USTAWIENIA -> POMIAR SKUTECZNOŚCI -> ATRYBUCJA).
W pierwszej kolumnie widzimy liczbę dni od ostatniej interakcji (jako raport domyślny), jednak po prawej nad tabelką możesz wybrać pomiar od pierwszej interakcji, który to pokaże Ci faktyczną długość procesu decyzyjnego klienta. Po tej zmianie tabelka wygląda już inaczej.
Dane te są szczególnie istotne, jeśli zamierzamy wprowadzać zmiany optymalizacyjne na podstawie krótkiego okresu czasu. Może się wtedy okazać, że obniżymy stawki dla słów kluczowych, które w rzeczywistości są skuteczne, ale czas realizacja konwersji wynosi np. 3 tygodnie. W takiej sytuacja zamiast optymalizować kampanię pogarszamy jej wyniki przez błędną analizę danych.
Nie każdy reklamodawca analizuje ten raport i nie każdy wie, że on nawet istnieje. Pomocna może się zatem okazać informacja o liczbie dni potrzebnej do realizacji konwersji, która znajduje się bezpośrednio pod osią czasu w zakładce KAMPANIE.
Mowa o niebieskim pasku, który pokazuje, ile średnio wynosi opóźnienie w raportowaniu konwersji ze względu na proces decyzyjny klienta. Po najechaniu kursorem na niebieską kropkę wyświetlą się szczegóły.
System jasno przedstawia, ile dodatkowych konwersji i dodatkowej wartości konwersji może się pojawić w okresie czasu, który obejmuje niebieska linia (w tym przypadku 16 dni).
Dlaczego o tym piszę? Jeśli ścieżka decyzyjna klienta jest długa i musi minąć więcej dni, aby taka konwersji została zrealizowana i odpowiednio zaraportowana, należy brać to pod uwagę podczas działań optymalizacyjnych. Tak jak wspomniałem wcześniej – optymalizacja działań na podstawie okresu czasu, w którym brakuje niektórych konwersji może spowodować utratę potencjału i finalnie optymalizacja nie przyniesie oczekiwanego rezultatu.
Jeśli chcesz doczytać więcej na ten temat, sprawdź ten link – https://support.google.com/google-ads/answer/6239119?hl=pl
1 komentarz
Ala
24 marca 2022 at 07:55
Dzięki za dobry artykuł. Pytanie mam takie, czy na wykresie w zakładce kampanie ustawiałeś jakieś dodatkowe filtry, niż te widoczne na screenach? U mnie na tym wykresie nie pojawiają się opisane przez Ciebie szczegóły.